02 Kwi 2015, 14:30
Jeśli alfa 159 to albo benzyna 1,8 od opla (nie pasuje do charakteru samochodu) albo diesel. Innych benzyn (JTS) należy się wystrzegać. Co do diesli to akurat bardzo dobry pomysł bo są jednymi z najlepszych na rynku aczkolwiek są nowoczesne więc nie ominęły ich typowe przypadłości. do wyboru mamy 1,9 JTD 120 km - bardzo prosty i bezawaryjny, oszczędny i występujący bez DPF ale nie zachwyca osiągami (alfa 159 jest ciężka)
1,9 JTDM 150 km - doskonały wybór - stosunkowo bezawaryjny i trwały i prosty w eksploatacji i znacznie lepiej radzi sobie z masą samochodu.
2,4 JTDM 200 - 210 km - dobry bezawaryjny ale drogi w obsłudze i palący około 8 litrów, alfa z tym silnikiem ma w końcu dobre osiągi i do tego jest bardzo często spięty z bezawaryjnym 6 biegowym automatem AISIN. Niestety wraz z silnikiem zmieniły się hamulce i inne duperele co powoduje że koszty obsługi wzrosły.
2,0 JTDM - świeży rewelacyjny silnik który zastąpił wszystkie poprzednie. Ma 170 km i jest traktowany jako najlepszy napęd do alfy ale do produkcji wszedł chyba w 2010 r.
Czy warto kupić alfę? TAK z kilkoma uwagami które albo zaakceptujesz przed zakupem albo sobie alfę podaruj. Alfa to nie jest całkowicie bezproblemowe auto, mechanika który temat ogarnia znaleźć nie łatwo, części są drogie i eksploatacja kosztowna. Natomiast daje coś o czym każdy kierowca marzy. Każdy kilometr pokonany alfą to jest przeżycie. Jest inna niż pozostałe samochody, a ta inność daje poczucie ekskluzywności. Niestety alfę albo się kocha albo nienawidzi. I nie można jej bezpośrednio porównać z Oplem czy BMW. Wśród jej kierowców nie ma ludzi przypadkowych - oni chcieli kupić alfę mimo że wszyscy im odradzali. Więc podsumowując alfa da ci to czego nie da ci żaden inny samochód ale musisz zaakceptować jej wady i ułomności. W przeciwnym wypadku nie będziesz z niej zadowolony.