Alfa Romeo GT - dla młodego kierowcy?

03 Kwi 2018, 10:30

Mam 18 lat, a moim pierwszym samochodem jest Civic V-gen., ale jemu powoli zaczynają sypać się progi i rdzewieje tylna klapa, dlatego poszukuję drugiego samochodu (Honda była kupiona do zakatowania). Chciałbym się dowiedzieć, czy Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150km to odpowiedni samochód dla młodego kierowcy (czy to prawda, że się psuje i jest laweciarą, a części są drogie jak w bmw?) i czy z budżetem 10-12k na zakup i 4k na ewentualne naprawy wystarczy, czy to za mało? Czy utrzymanie tego samochodu zrujnuje mój i tak już niewielki budżet? Dodam również, że nie znam się na mechanice kompletnie, więc wszelkie naprawy nawet te mniej skomplikowane będę musiał załatwiać u mechanika. Chciałbym poznać wasze opinie na ten temat czy warto, czy sobie odpuścić. A może macie inne ciekawe propozycje? Samochód będzie przede wszystkim na dojazdy do szkoły (30km), ale zależy mi na ciekawym wyglądzie i niebanalnym wyposażeniu (a to oferuje alfa). Z góry dziękuję :)
xdejszyn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.6 VTEC 125 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Kwi 2018, 10:35

Jeśli chcesz Alfę to bym celował raczej w 147.

Co do tego, czy to auto na pierwsze auto... Jeśli lubisz auta, lubisz grzebać, dbasz o nie, masz KASĘ na utrzymanie - śmiało bierz. Łatka laweciary dotyczy głównie Twin Sparków, oraz JTS (które są jeszcze lepsze). Fakt, Alfy czasem cierpią na drobne bolączki elektryczne, ale nie są to awarie wykluczające samochód z jazdy.

I warto mieć dobrego mechanika. Wielu z nich jak pytałem, czy naprawiają AF to się żegnali tylko i życzyli powodzenia. Tak to jest, jak ktoś całe życie naprawia Passaty (to nie mechanik, tylko wymieniacz, dla mechanika nie ma znaczenia co mu przyjedzie do warsztatu).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Kwi 2018, 13:13

A jak z cenami części i napraw? I czy do 12k kupię jakiś zadbany model, czy raczej złom? :no:
xdejszyn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.6 VTEC 125 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Kwi 2018, 13:16

Wchodzisz na jakąkolwiek stronę i porównujesz z Gulfem czy co tam chcesz.
Ewentualnie tu na forum masz spisy porównawcze.

Co do Alfy GT nie wiem, nie obserwowałem ich cen, ale w JTD powinieneś znaleźć. 147 prędzej, bo jest ich po prostu więcej, a w środku to jest to samo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Kwi 2018, 17:13

Siema, znalazłem kilka ofert z mojej okolicy, jakby ktoś mógł zorientować się czy to miny?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Szczerze unikam aut od dealerów, ale dla gt jestem w stanie zrobić wyjątek. Napiszcie co o tych autach sądzicie.
xdejszyn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.6 VTEC 125 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Kwi 2018, 22:39

galakty napisał(a):Jeśli chcesz Alfę to bym celował raczej w 147.
nie żeby GT była w większości na niej zbudowana :roll:

Ogólnie rzecz ujmując w GT masz drogie i rzecz jasna niezbyt trwałe zawieszenie, co w połączeniu z tym zdaniem
xdejszyn napisał(a):Czy utrzymanie tego samochodu zrujnuje mój i tak już niewielki budżet?
poddaje pod dyskusję, czy nie warto byłoby rozejrzeć się za czymś innym
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Kwi 2018, 07:49

Rozumiem, ale mam też te 4k na start i pytanie czy wymiana zawieszenia na jakiś turbo sportowy gwint nie rozwiązałaby problemu? Sorry, że tyle pytam ale mało się znam na autach a już tym bardziej na alfach. Poza tym jeżdżę civicem na glebie bez progów :(
xdejszyn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.6 VTEC 125 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

04 Kwi 2018, 08:28

mike napisał(a):nie żeby GT była w większości na niej zbudowana


Pisałem, że nie jest? 147 jednak jest więcej na rynku + łatwiej o części blacharskie, a to auto dla młodego kierowcy, co ma znaczenie. Nie szukaj dziury w całym na siłę, proszę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Kwi 2018, 08:44

To w takim razie z jakich lat 147 szukać? Przedliftowe czy poliftowe? Bo podobno jedne mają jakieś klapki i dpf a z tym tylko problem.
xdejszyn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.6 VTEC 125 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

04 Kwi 2018, 08:51

O to dokładnie spytałbym na forum Alfy, będą wiedzieć. Z tego co patrzyłem to podobno od 2005 roku to montowano, ale ludzie często sami usuwają.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Kwi 2018, 10:02

Mam takową 147 1.9 jtd 8v 115km od roku. Narazie naprawy były związane głównie z kruchym zawieszeniem bo musiałem wymienić wahacze dolne, drążki, łączniki itp. Poza tym 0 problemów pod względem mechanicznym, natomiast blacharka leci sobie równo a samochód z 2004 roku. Progi juz troche zjadło a i pod samochodem wcale nie jest duzo lepiej, majster wycenił naprawę na ok. 1500zł. Alfa ma twardy zawias i na dużym kole dostaje on po tyłku. Jeśli chcesz bezproblemowy wypasiony samochód zobacz na fb czy tam alfaholikach alfe witkoszczaka, chciał sprzedać a ma bardzoo doposazony egzemplarz ale tez sie ceni.
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Nie mam

04 Kwi 2018, 15:52

xdejszyn napisał(a):czy wymiana zawieszenia na jakiś turbo sportowy gwint
nie jestem przekonany, czy wymiana amortyzatorów i sprężyn rozwiąże problem słabych wahaczy (a wręcz przeciwnie).
Jeśli jeździsz po dobrych drogach to tragedii nie będzie, zrobisz na początku i będziesz jakiś czas jeździć, ale trwałości na poziomie układów McPherson - belka nie należy się na pewno spopdziewać
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Kwi 2018, 16:27

Muszę się pochwalić, że w mojej okolicy jako tako dziur i kolein nie ma, natomiast korki, światła i ostre zakręty to i owszem. Także hamulce prędzej czy później padną, a też nie wiem jak jest z ich trwałością w alfie. Ale moje pytanie brzmi czy do 12k alfe gt z dieslem kupi się w dobrym stanie czy padline? I czy są jakieś inne słabe punkty oprócz zawieszenia i elektryki?
xdejszyn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.6 VTEC 125 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

04 Kwi 2018, 16:47

Kupisz dobrej firmy to się o hamulce martwić nie będziesz...
Kupisz, kwestia rocznika i stanu. Alfy są tanie przez stereotypy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Kwi 2018, 19:18

Przy kupnie możesz pytać o klapy wirowe właśnie w dieselkach, tylko upewnij się w jakich silnikach są bo np. u mnie nie ma. Głównie kwestia rudości na progach, a o zawias sie nie martw nawet gdyby coś stukało/trzeszczało to i tak niedługo musiałbyś wymienić i tak niestety. U mnie nawet po wymianie wahaczy dolnych z prawej strony na dużych uskokach nieraz słychać trzeszczenie.
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Nie mam