Alfa Romeo GT - dla młodego kierowcy?

03 Kwi 2018, 10:30

Mam 18 lat, a moim pierwszym samochodem jest Civic V-gen., ale jemu powoli zaczynają sypać się progi i rdzewieje tylna klapa, dlatego poszukuję drugiego samochodu (Honda była kupiona do zakatowania). Chciałbym się dowiedzieć, czy Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150km to odpowiedni samochód dla młodego kierowcy (czy to prawda, że się psuje i jest laweciarą, a części są drogie jak w bmw?) i czy z budżetem 10-12k na zakup i 4k na ewentualne naprawy wystarczy, czy to za mało? Czy utrzymanie tego samochodu zrujnuje mój i tak już niewielki budżet? Dodam również, że nie znam się na mechanice kompletnie, więc wszelkie naprawy nawet te mniej skomplikowane będę musiał załatwiać u mechanika. Chciałbym poznać wasze opinie na ten temat czy warto, czy sobie odpuścić. A może macie inne ciekawe propozycje? Samochód będzie przede wszystkim na dojazdy do szkoły (30km), ale zależy mi na ciekawym wyglądzie i niebanalnym wyposażeniu (a to oferuje alfa). Z góry dziękuję :)
xdejszyn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.6 VTEC 125 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Kwi 2018, 10:35

Jeśli chcesz Alfę to bym celował raczej w 147.

Co do tego, czy to auto na pierwsze auto... Jeśli lubisz auta, lubisz grzebać, dbasz o nie, masz KASĘ na utrzymanie - śmiało bierz. Łatka laweciary dotyczy głównie Twin Sparków, oraz JTS (które są jeszcze lepsze). Fakt, Alfy czasem cierpią na drobne bolączki elektryczne, ale nie są to awarie wykluczające samochód z jazdy.

I warto mieć dobrego mechanika. Wielu z nich jak pytałem, czy naprawiają AF to się żegnali tylko i życzyli powodzenia. Tak to jest, jak ktoś całe życie naprawia Passaty (to nie mechanik, tylko wymieniacz, dla mechanika nie ma znaczenia co mu przyjedzie do warsztatu).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna