Amortyzatory. Czy zostałam oszukana?

11 Gru 2016, 22:22

Witam. Jeżdżę Skodą Fabią z 2008r. Proszę o pomoc bo jestem zielona w temacie. Dziś pojechałam do "warsztatu" (sieciówka przy stacji benzynowej - mieszkam w Dubaju) w celu wymiany oleju. Kiedy auto było na rampie zostałam zawołana i pokazano mi zużyte amortyzatory przednie oraz drążki kierownicze (tie rod ends) oraz drive shaft boot (wał napędowy? serio nie znam się i te nazwy przetłumaczyłam w google). powiedzieli, że tych części nie mają, ale mogą zamówić jeśli chcę wymienić. Zgodziłam się i opuściłam to miejsce po czym po ujechaniu 500 metrów auto zaczęło podskakiwać, nawet na prostej drodze. Do tego zapaliła się lampka pomarańczowa (ta od ciśnienia w oponach). wróciłam tam oczywiście od razu żeby coś z tym zrobili, dodam, że zanim tam
pojechałam nie miałam żadnego problemu wskazującego na zużyte amortyzatory. Na co oni, ze no tak bo amortyzatory zużyte i oni już zamówili i że może podnoszenie auta do góry i na dół spowodowało, że to się ujawniło. ale ja się pytam jakim cudem?! wiem, że wymiana wyżej wymienionych części to nie tania sprawa ale czy możliwe ze to pic na wodę i czy oni mogli "pomóc" moim amortyzatorom się zepsuć w ciągu pół godziny? mam
zamiar tam jutro wrócić, ale czy jest sens się kłócić i dochodzić swojego czy faktycznie tak się mogło stać?
z góry dziękuję za pomoc.
malamolly
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: skoda fabia
Rok produkcji: 2008

13 Gru 2016, 13:26

malamolly napisał(a):czy oni mogli "pomóc" moim amortyzatorom się zepsuć w ciągu pół godziny?
Raczej nie. Podjedź na stację diagnostyczną tam gdzie wykonuje się przeglądy i niech sprawdzą ci amortyzatory, na pewno mają takie urządzenie. Dostaniesz wykres każdego z czterech amorów i będzie widać jak procentowo wygląda ich zużycie.

malamolly napisał(a):pokazano mi zużyte amortyzatory przednie oraz drążki kierownicze (tie rod ends)
Na drążkach mogły być popękane gumy i dodatkowo na kole kierownicy przy jeździe po nierównościach powinny być wyczuwalne stuki. Tak wyglądają objawy "zużytych" drążków kierowniczych.

malamolly napisał(a):drive shaft boot (wał napędowy?
Twoja fabia nie ma wału napędowego no chyba że masz napęd 4x4. Ta nazwa oznacza osłony gumowe przegubów które faktycznie mogły być zużyte.

Przyczyną podskakiwania może być źle złożony przegub bo trzeba go rozpiąć żeby wymienić osłony. Jeżeli wcześniej nie było takiego zjawiska to ja bym stawiał na to.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Camry
    Nowa Toyota Camry to kolejny wielki powrót. Japoński sedan był niedostępny w polskich salonach Toyoty przez 14 lat. W tym roku powrócił i tak jak nowy RAV4 jest oparty na modułowej platformie GA-K z rodziny ...
    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...