Toyota Camry

02 Sty 2020, 16:50

Nowa Toyota Camry to kolejny wielki powrót. Japoński sedan był niedostępny w polskich salonach Toyoty przez 14 lat. W tym roku powrócił i tak jak nowy RAV4 jest oparty na modułowej platformie GA-K z rodziny TNGA oraz wyposażony w hybrydowy napęd o mocy 218 KM. Z taką jednostką prawie 4,9-metrowe Camry przyspiesza do setki w 8,3 s i zużywa średnio od 5,3 l benzyny na 100 km.
Toyota Camry Mocną stroną nowej Toyoty Camry jest niewątpliwie komfort jazdy, pojemne wnętrze i bogate wyposażenie. W standardzie samochód dysponuje pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego, dwustrefową klimatyzacją automatyczną, tempomatem adaptacyjnym czy przednimi i tylnymi czujnikami parkowania. A w najbogatszej konfiguracji znajdziemy m.in. wyświetlacz HUD, system audio JBL i tylny podłokietnik z panelem sterowania klimatyzacją czy radiem.

Nowa Toyota Camry spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem na polskim rynku. Już w pierwszym roku obecności w salonach auto stało się drugim najpopularniejszym modelem segmentu E. Ale trudno się dziwić — Camry jest w końcu najchętniej kupowanym na świecie sedanem średniej wielkości.

Zobacz 7 premier Toyoty które namieszały na rynku w 2019 roku

źródło: Toyota | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

16 Mar 2020, 19:19

Wydaje mi się, ale od kiedy Toyota zrobiła się na hybrydowego fanatyka to ani mało nie pali, ani za szybko nie jedzie. Zwykłe auto ponad 10 sek. te dowalone jak 2.0 hybrid czy właśnie Camry 8 sek. do setki.

Drogie jest to jak ch...a, podobnie jak Corolla + szału w niczym nie robi. W tej kwocie ma się fajnego Lexusa i czym miałoby go przebijać?

W teorii ma to być całkiem żwawe i ekonomiczne auto tymczasem nawet przy takich średnich prędkościach Corolla potrafi chlać nawet 7 litrów, a to pewnie tyle samo wypije jak nie więcej.

Ktoś mi powie, że hybryda do miasta, ale Yariska już pali te 5 litra - a 1-2 litry więcej palą auta do miasta. Pomijam już np. Kia/Duster z LPG i to fabrycznym, gdzie taniej wyjdzie nie tylko spalanie, ale i zakup.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Mar 2020, 18:47

Problemem głównie jest umiejętna jazda i zrozumienie jak działa taka hybryda. Ja widzę że ludzie narzekają, a jak czasem rozmawiam o samym stylu jazdy to od razu mamy jak na tacy odpowiedź.

Hybryda ma na celu oszczędzanie paliwa głównie w mieście i nie jest to auto do wyścigów. ty nie ma większego znaczenia czy osiągniesz setkę w 8 czy 9 sekund bo nikt kto jeździ EKO nie będzie tak przyspieszał.

Marcel2727 napisał(a):Pomijam już np. Kia/Duster z LPG i to fabrycznym, gdzie taniej wyjdzie nie tylko spalanie, ale i zakup.
Nowa generacja jest bardzo poprawiona ale silnik z LPG to nowa jednostka i może się okazać nie tak trwała jak ta poprzednia. Nie wiem czy Duster zmieści się w mieście w 10l/100km pewnie będzie ciężko bo w trasie wychodzi mu około 9l/100km mówię tu o silniku 1.6 z LPG. Trzeba by go tu porównać do RAV4 Hybrid :) ale cenowo to chyba jest trzy razy tańszy :) Sam komfort i wyposażenie będzie gorsze ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny samochodu wypada bardzo dobrze.
Tylko Duster to nie hybryda hm... a może tak pół hybryda bo ma jeden silnik który ma dwa niezależne zasilania paliwem :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

17 Mar 2020, 21:08

W sumie to o technice nie pomyślałem, ale nadal nie rozumiem Camry - auto luksusowe w którym trzeba uważać jak się jeździ, myślałem że E klasa jest po to, by wsiąść, cieszyć się komfortem i jechać - a tutaj musisz zwracać na wiele rzeczy uwagę, by mniej spalić.

Sprawdziłem jeszcze raporty i jest jak mówisz, ludzie którzy jeżdżą z głową palą (nawet autostradowe prędkości) 4-6 litrów :o Tymczasem ludzie typu "hybryda to mało pali" i w zasadzie tyle palą 7-8 litrów czyli tyle co zwykły benzyniak :ok:

Dacia/Kia jest jednak tutaj o wiele lepsze, bo technika, aż tak się nie liczy.

Po co patrzysz na niewygodnego Dustera, popatrz na wygodniejsze Kia Stonic - LPG i automat znacznie tańszy, jego odpowiednikiem byłaby C-HR z hybrydą. Niby ma więcej konia, ale chcąc być hybrydowym nie dociska się gazu co już można zrobić przy Stonic + można wybrać manual/lepszy silnik i nadal ma się kasę :happy:
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020