Audi 80 B4 2.0

04 Lip 2009, 15:05

Witam.W poniedziałek sprzedaje swoja audi a poziom oleju jest 2mm na bagnecie,kontrolka się jeszcze nie świeci.Nie wiem jakim olejem była zalana wcześniej bo auto było sprowadzone.Przydało by się choć litrę czegoś dolać ale tak zęby nie było lipy.Bo wymieniać mi się nie chce.Jest jakaś na to rada.Pomóżcie.
norbertolinio
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Chełm
  • 04 Lip 2009, 17:53

    2 mm oleju i tak ktos jezdzil?
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    04 Lip 2009, 18:19

    Najlepiej jest dolać oleju półsyntetycznego 10W40 jakiejkolwiek marki.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8477
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    05 Lip 2009, 01:19

    a najlepiej i do tego uczciwie byłoby kupującemu powiedzieć o tym fakcie i zalecić szybką wymianę oleju, będzie miał pewność na czym jeździ
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    05 Lip 2009, 07:26

    Norberto moja rada, często patrz na miarkę oleju ,nie sugeruj się lampką ciśnienia ,to duży i podstawowy błąd :!: wielu kierowców .Przy stanie poniżej minimum lampka ci się nie zaświeci ale pomyśl sobie w jakich warunkach pracuje silnik gdy brakuje mu ok 1.l oleju,jakie chłodzenie ma wał korbowy ,panewki oraz ułożyskowanie walu ,ty tego nie dostrzeżesz a silnik zużywa się błyskawicznie! Ja ciebie rozumiem ,ze nie chcesz wymieniać oleju(koszty),dolewka niczego zlego nie spowoduje to nie jest silnik do ktorego nie wolno pod żadnym pozorem wlewac oleju mineralnego (sa takie silniki),ja z własnego doświadczenia wiem,ze zmieszanie oleju mineralnego z syntetykiem nie powoduje żadnych katastroficznych następstw.Sprowadziłeś samochód ,ktorego silnik najprawdopodobniej lubi juz olej,no ale czego można się spodziewac po samochodzie ,który już swoje w kolach ma?!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8477
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    05 Lip 2009, 09:17

    Poszedłem dzisiaj na stacje kopiłem olej Orlen uniwersalny,dolałem i jest gitara.Oczywiście jak go będę sprzedawał zalecę kupującemu szybka wymianę oleju.Dzieki za rade.
    norbertolinio
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Chełm
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kierowco, uważaj na silny wiatr
      Silne podmuchy wiatru mogą być bardzo groźne dla uczestników ruchu drogowego. Kierujący jest wtedy narażony na utratę panowania nad autem, zjechanie z toru jazdy, a w skrajnych przypadkach jego pojazd może zostać dosłownie ...

    05 Lip 2009, 12:54

    Norberto myślałeś,że gdy dolejesz oleju (być może innego jaki jest w silniku) to zatrzesz silnik?!Zatarłbyś gdybyś jeszcze przez jakiś czas oleju nie dolał i czekał na zaświecenie się lampki,gdy ona już mrugnie to trzeba raczej natychmiast zareagować dolaniem (wcześniej trzeba poczekać aż silnik wystygnie),rysy na gladziach cylindrow powstają natychmiast gdy następuje przerwanie smarowania na styku pierścień -gładż (smarowanie graniczne)cylindra.Gdybyś miał silnik z filtrem cząstek stałych to niestety dla dobra katalizatora oraz tego filtra musiałbyś dolać oleju jaki zaleca producent ,olej mineralny posiada inne parametry odparowywania(wartość NOACK) a zatem szybciej go ubywa (spalanie w kolektorze),produkty spalania niszczą katalizator oraz filtr cząstek stałych.Twój silnik nie należy do jednostek wyrafinowanych dlatego taki manewr był możliwy! :wink: Producent każdego silnika zaleca jakąś tam jego ilość ,ja trzymam się ściśle tych zaleceń od kilkudziesieciu lat ,co z tego że będę lał oleje najwyższej jakości jeśli będę jeżdził z jego niedoborem?!Zmienia się jego lepkość przez wzrost jego temperatury.Nigdy nie dopuściłem do stanu nizszego jak połowa od maxa do minimum .
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8477
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)