Benzyna (być może pod LPG) do 50 tysięcy

12 Maj 2025, 20:17

Cześć :)

Powoli zastanawiam się nad zmianą mojej Mégane III 1.6. Ogólnie z samochodu jestem zadowolony, jest bezawaryjny, oszczędny, zwłaszcza, że ma LPG - ale problem pojawia się kiedy trzeba jechać w jakąś trasę, jest głośno i trochę brakuje mocy, zwłaszcza przy większej liczbie pasażerów niż 2-ka :)

Samochodem rocznie robię niewiele, bo 8-10 tysięcy kilometrów, tak więc diesle zdecydowanie odpadają. Na pewno musi być benzyna, LPG biorę pod uwagę w zależności od modelu i co za tym idzie spalania. Moje dotychczasowe wybory:
- Insignia A po FL - 1.4T lub 1.8 - tak, wiem, że przy tym drugim silniku nie odczuję większej niż obecnie mocy, ale przynajmniej jazda po trasie będzie przyjemniejsza pod kątem komfortu, tak mi się wydaje i do tego to zdaje się względnie stary, prosty silnik. Przy 1.4T pewnie będzie nieco przyjemniej, ale słyszałem różne opinie o tym silniku - jedni mówią, że jest bardzo dobry, inni, że ma sporo drobnych, ale uciążliwych problemów, wycieków itp.
- Astra J - silnik 1.4T - tutaj widzę plus w tym, że jest spora podaż samochodów z końca produkcji, z niskimi przebiegami i czasem fabrycznym LPG
- Laguna III - najchętniej 2.0T, ale dostępność jest jaka jest. Wolnossące 2.0 Nissana ponoć też jest ok, ale chyba niekoniecznie pod LPG?
- Skoda Rapid 1.0 TSI - inna klasa samochodu, plastik-fantastik w środku, ale miałem okazję jeździć i urzeka mnie liczba miejsca w środku przy wielkości zewnętrznej, a wersja 110 KM powinna być w miarę dynamiczna. Jeździłem co prawda 1.4 TDI, ale tam np. poziom wyciszenia był nieporównywalnie lepszy w stosunku do mojej Mégane.
- Auris/Avensis - tutaj trochę się obawiam o rdzę, bo o bezawaryjność chyba nie ma się co martwić.
- Focus Mk3 FL 1.6 125 KM - ale nie wiem czy w tym przypadku odczuję jakąś wielką różnicę pod kątem hałasu w kabinie.
- Tipo 1.4 T-Jet - podobnie jak Rapid, wykończenie chyba takie sobie, aczkolwiek trzeszczące plastiki mnie nie przerażają. Dynamika raczej ok, o wysokiej awaryjności nie słyszałem.

Budżet - maksimum 50 tysięcy, ale nie mam ciśnienia, żeby wydać wszystko - przeciwnie, im mniej, tym lepiej :)
Łukasz45
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Maj 2025, 21:19

Łukasz45 napisał(a):Insignia A po FL
niech Cię ręka boska broni, zwłaszcza, że masz fajny budżet. To auto nie jedzie, nie prowadzi się, dużo pali, jak na swoje wymiary jest ciasne w środku (zaryzykuję stwierdzenie, że w Rapidzie jest więcej miesca), wykonanie i materiały wewn. do kitu. W zasadzie jego jedynym plusem jest to, że w miarę dobrze się starzeje i na jakiejś feldze typu 19" wyglada całkiem znośnie;
Łukasz45 napisał(a):Astra J
za 50k już możnaby pokusić się o K, ale lepiej faktycznie trzymać się J-tki, znaleźć fajny egzemplarz i porządnie go przeserwisować. Mimo że auto z tego samego okresu co Insignia, ogólnie sprawia lepsze wrażenie i jest przyjemniejszy w obyciu. Poziom (bez)awaryjności jak to Opel, czyli zawsze jakaś pierdoła / świecąca się kontrolka ;
Łukasz45 napisał(a):Skoda Rapid 1.0 TSI
nie miałem zbytnio do czynienia, nie chcę też zaczynać burzy fekalnej, ale jeśli trafi się jakaś wersja na wypasie z małym przebiegiem i pasuje Ci to auto - czemu nie;
Łukasz45 napisał(a):Auris/Avensis
j.w, nie chcę zaczynać burzy. Mają swoje plusy i minusy, ale to takie pewniaki, które za kilka lat na pewno dobrze i szybko sprzedasz (widać to po obecnej sytuacji rynkowej, zwłaszcza, jeśli chodzi o Avensisa);
Łukasz45 napisał(a):Focus Mk3 FL 1.6 125 KM
poprawny, bez jakiś mega dużych wpadek, choć trochę case Opla, czyli jakieś pierdoły będą wyskakiwać. Najprzyjemniejsze prowadzenie z wymienionych;
Łukasz45 napisał(a):Tipo 1.4 T-Jet
trochę Rapid, ale z lepszym silnikiem, w którym LPG podejdzie bez żadnych sztuczek.

Laguna też spoko, całkiem fajnie się prowadzi, mimo że francuz i już dość leciwy, ale nie podchodziłbym do innej wersji niż 2.0T

Co ja bym wybrał?
Astrę w sedanie i automacie z jakąś fajną felgą, bo lubię dziadkowozy i nieoczywiste konfiguracje, ew Rapida w bogatej wersji, bo to trochę odpowiednik młotka (choć TSI wymaga jednak trochęę uwagi).
Auris poza konkurencją, no bo jednak hybryda to rozum i godność człowieka :ok:
Ostatnio edytowany przez mike, 12 Maj 2025, 21:20, edytowano w sumie 1 raz
Powód: uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14212
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Maj 2025, 21:39

Dzięki za obszerną odpowiedź :)

Przy Rapidzie pod uwagę biorę właśnie tylko dobrze wyposażone wersje, żeby chociaż to umilało jazdę - np. taka https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... HiFUo.html

Auris - prawdę mówiąc patrzyłem raczej w stronę klasycznego 1.6. Niby budżet w maksie pozwalałby się rozglądać za hybrydą, ale jakoś tak mi się wydaje, że bezpieczniej byłoby wybrać coś z szerszej podaży benzyny :)

A co do Astry - bo ona mi pasuje o tyle, że w cenie np. wrzuconego wyżej Rapida, to pewnie mam szansę się zamknąć w kupnie i pierwszym serwisie. A podpowie ktoś czy warto interesować się egzemplarzami z fabrycznym LPG?


EDIT: Wpadła mi jeszcze w oko Jetta, bo mam niedaleko - 2015 r., 1.4 TSI 125 KM, 160 000 przebiegu - i jak od TSI trzymałem się myślami z dala, tak od swojego mechanika usłyszałem, że te poprawione, na pasku, są już ok - faktycznie warto się zainteresować?
Łukasz45
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Maj 2025, 22:13

Łukasz45 napisał(a):Przy Rapidzie pod uwagę biorę właśnie tylko dobrze wyposażone wersje, żeby chociaż to umilało jazdę - np. taka https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... HiFUo.html


Prawie 150 tys przy tej pojemności to już nie jest mały przebieg. No miej na uwadze, że różnie może być. Zaraz ktoś powie, że są ogłoszenia z przebiegami po 300 tys. No są, pytanie jaki to odsetek i na którym silniku :mrgreen: Jakbym szukał 1.0tsi to z niższym przebiegiem, żeby mieć większą pewność, że to jeszcze pojeździ no i nie wyobrażam sprzedaży auta z tym silnikiem z przebiegiem 200tys + - Nie wiem kto by to kupił i za jakie pieniądze. Może jednak lepiej zejść z rocznikiem i poszukać innego silnika?

Łukasz45 napisał(a): Wpadła mi jeszcze w oko Jetta, bo mam niedaleko - 2015 r., 1.4 TSI 125 KM, 160 000 przebiegu - i jak od TSI trzymałem się myślami z dala, tak od swojego mechanika usłyszałem, że te poprawione, na pasku, są już ok - faktycznie warto się zainteresować?


To powinna być lepsza opcja silnikowo od tej Skody no i autko w sumie ciekawsze i ładniejsze. Seata Toledo bym tu jeszcze dodał i szukał właśnie 1.4 tsi. Przy Twoich niskich przebiegiach to jak kupisz coś w miarę świeżego, to powinieneś pojeździć. Ale pamiętaj, że pod względem prostoty nie będzie to Twoje 1.6 z megane i serwis będzie droższy.

Auris według mnie tylko w hybrydzie. To jedyne czym te auto się broni na tle konkurencji - Cudowny napęd hybrydowy. Do miasta rzecz jasna.
Focus 1.6 to żaden upgrade względem Twojej megane.

Tipo 1.4 t jet - Super wybór!

Opel to tak jak Kao napisał - Co chwilę coś i w sumie chyba niczym ciekawym się nie wyróżnia. To już bym wolał vaga.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 355
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

12 Maj 2025, 22:22

Co do Rapida - tak, rozglądam się ogólnie za czymś, co miałoby mieć koło 100k, a najlepiej poniżej, ale w podobnej wersji wyposażeniowej do tego, co wrzuciłem w linku :)

Toledo faktycznie mam na liście, zapomniałem napisać - podaż niestety mniejsza niż Rapida, a szkoda, bo wyraźnie ładniejszy według mnie. A na dodatek większość z tego, co jest, w kiepskich wersjach wyposażenia.

Wrzucam Jettę - może ktoś rzuci okiem i "wyczyta" coś ze zdjęć/opisu :) Mam niedaleko, więc przejadę się i obejrzę. Trochę o tym modelu zapomniałem, a patrząc na wielkość i to, że doskonale czuję się w nudnych wnętrzach VAG-a (różne są zboczenia :)), to w teorii samochód idealny pode mnie
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... Hmmn0.html

Odnośnie kosztów - niestety wiem, że pójdą do góry, ale jakby nie patrzeć, albo prostota i niskie koszty eksploatacji, albo chociaż odrobina dynamiki, komfortu i wyposażenia :)
Łukasz45
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Maj 2025, 21:25

Podbiję jeszcze temat pytaniem o coś nie do końca spełniającego wszystkie kryteria - Mégane IV 1.6 sCE.
Wiem, że o dynamice tutaj trudno mówić, będzie na poziomie obecnej M3.
Ale z tego co czytam poziom wyciszenia jest na dużo wyższym poziomie, a na dodatek to chyba jedna z niewielu opcji na w miarę świeży samochód z prostym silnikiem. Plus mocno "siedzi" mi wizualnie :)

Jakieś opinie o tym modelu i silniku?
Łukasz45
Nowicjusz
 
Posty: 8

14 Maj 2025, 16:27

Megane 4, tak wizualnie fajnie siedzi, sce prosty wolnowyjacy silnik :), tak mysle żebyś sie nie zdziwil osiągami w poruwnaniu do swojej m3, no ale ma to swoje plusy, do miasta moze byc do tras nie bo to nie jedzie a pali duzo, meganki mają mniej trwałe Zawieszenie w stosunku do konkurencji, dużo rodzajów multimediow i fajnie mieć ten największy ekran.. Ale wersja sce moim zdaniem aż za dobrze trzyma cene i ja bym sie nie zdecydował dawac prawie 40 tys za taki silnik...
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 37

14 Maj 2025, 17:41

Kris3646 napisał(a):do miasta moze byc do tras nie bo to nie jedzie a pali duzo

E no bez przesady. Wiem, że dla niektórych jak coś nie ma 150km to nie jedzie, ale to jest "zwykły" silnik, który radzi sobie zarówno w mieście jak i na trasie. Ciekawe co mają powiedzieć ludzie, co 70/80 konnymi punciakami albo fiestami jeżdżą w trasy - Widocznie nie widzą, że to nielegalne :mrgreen:
Wracając do tematu, to jak pasuje Ci ergonomia Renault i jesteś zadowolony z III, to z IV też będziesz. Bezpieczny silnik, wygodne wozidło. Tylko upgradu pod względem dynamiki nie doświadczysz. Ja jednak bym rozejrzał się za tym Tipo, które łączy prostote z fajnym i dynamicznym silnikiem - Polecam się przejechać. W dodatku w miarę się prezentuje wersja w sedanie :D
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 355
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

14 Maj 2025, 20:34

Kris3646 napisał(a):Ale wersja sce moim zdaniem aż za dobrze trzyma cene i ja bym sie nie zdecydował dawac prawie 40 tys za taki silnik...


Prawdę mówiąc, to z 40 nie ma do czego podchodzić :) Sensowne - oczywiście po ogłoszeniach - egzemplarze, z niskim przebiegiem i przyjemną wersją wyposażenia, a nie Life, to już minimum 45, a często bliżej 60 :)

hoderi145 napisał(a): Polecam się przejechać. W dodatku w miarę się prezentuje wersja w sedanie


I właśnie wersja w sedanie to jest zdecydowanie to, co wizualnie siedzi mi najbardziej, ale ich z T-Jetem prawie nie ma.

A odnośnie Tipo - ktoś coś podpowie w temacie zabezpieczenia antykorozyjnego? Przy dzisiejszych cenach blacharzy/lakierników to jednak dość istotna kwestia. 17-letnia Mégane nie ma na sobie grama rdzy, nie wiem jak następczyni się prezentuje, czy przeniesiono te dobre nawyki :) Bo co do Fiata patrząc wstecz to szału nigdy zdaje się w tym temacie nie było.
Łukasz45
Nowicjusz
 
Posty: 8

14 Maj 2025, 20:43

Tipo nie ma problemu z korozją.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11183
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2025, 23:47

Łukasz45 napisał(a):Prawdę mówiąc, to z 40 nie ma do czego podchodzić Sensowne - oczywiście po ogłoszeniach - egzemplarze, z niskim przebiegiem i przyjemną wersją wyposażenia, a nie Life, to już minimum 45, a często bliżej 60


No tak masz racje... A czy jedzie czy nie jedzie to kwestia gustu, wyrazam swoja opinie, dla mnie nie jedzie ale jestem kierowcą który nie lubi zamulac i zastanawiac sie czy zdążę wyprzedzić Tira... Ale jechalem 500km megane 4 1.5 dci kombi i auto wygodne i fajnie sie prowadzi mimo duzej turbodziury jakiej nie widzialwm nigdy no ale to byl diesel... Multimedia fajne wnetrze itd. Spokojnie o niebo lepsze niz w tipo jak i wygląd zewnetrzy, korozja nie ma sie czym martwic chyba ze po dzwonie ale to standart, tipo z koleji wygląda slabo ale fiat jest niedoceniany moim zdaniem, ma super silniki i jest wytrzymały i mega tani w naprawie
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 37

20 Maj 2025, 19:26

Panowie, jeszcze jeden model wpadł mi w oko:
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/h ... HoQpn.html

Jakieś opinie o Elantrze? Bo internet mówi, że to całkiem udane pod względem bezawaryjności auto.
Łukasz45
Nowicjusz
 
Posty: 8

20 Maj 2025, 19:31

Łukasz45 napisał(a):Jakieś opinie o Elantrze? Bo internet mówi, że to całkiem udane pod względem bezawaryjności auto.

Jest ok.chociaż jako całokształt wolałbym Tipo akceptując dodatkowy obwód w postaci turbiny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11183
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2025, 17:03

Podbijam jeszcze raz :)

Po przeanalizowaniu ofert, przyjrzeniu się kilku modelom wybór prawie padł na Jettę. Mam na oku 1.4 TSI, 2017 rok, z przebiegiem 105k, od nowości jeden właściciel.

Przejrzałem internet i z tego co widzę te silniki nie mają jakichś wad - to, co się czasem zdarza, to pobór oleju, ale w gruncie rzeczy chyba prawie każdego benzyniaka może to dotyczyć, w mniejszym lub większym stopniu.

Ale może do czegoś nie dotarłem i uratujecie mnie przed złą decyzją? :)

PS. Wiem, że z tych wszystkich modeli najbardziej polecacie Tipo, ale Jetta siedzi mi bardziej wizualnie niż HB i kombi w Tipo, a sedan w T-Jecie jest prawie nie do dostania. A i on wizualnie według mnie z Jettą przegrywa.
Łukasz45
Nowicjusz
 
Posty: 8