Pierwszy samochód ~20k

11 Maj 2025, 15:04

dzien dobry, przymierzam sie do zakupu samochodu, budzet to +-20k, jesli chodzi o nadwozie to poza kombi wszystkie mi odpowiadaja, a co do paliwa to preferowalbym benz/+gaz o poj max 1.8. cos tam sie rozgladalem, przegladalem i wg. mnie najrozsadniejszym wyborem wydaje sie byc civic 8, jedyne co mnie zastanawia to relacja rocznik/cena, gdyz trzymaja one cene a roczniki to zazwyczaj 06-07 i tak sie zastanawiam czy nie lepiej celowac w cos swiezszego typu 2010, aczkolwiek chyba nie ma tu zbyt duzo alternatyw, astry, brava, meganki 1.4t, wywoluja u mnie troche niepewnosc odnosnie owego turbo, a 1.6mpi.. przyznam, ze moc i dobra opinia o 1.8 ivtec bardziej do mnie przemawia.
pojawila sie tez w mojej okolicy oferta sprzedazy civica krajowego z pierwszych rak, rocznik 07, cena troche wysoka bo prawie 23k, aczkolwiek czy jestem w stanie znalezc w tym budzecie cos lepszego?
seiferq
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Maj 2025, 17:31

seiferq napisał(a):a 1.6mpi.. przyznam, ze moc i dobra opinia o 1.8 ivtec bardziej do mnie przemawia


Tylko weź pod uwagę w jakim zakresie obrotów ta moc jest dostępna.

seiferq napisał(a): civic 8, jedyne co mnie zastanawia to relacja rocznik/cena, gdyz trzymaja one cene a roczniki to zazwyczaj 06-07 i tak sie zastanawiam czy nie lepiej celowac w cos swiezszego typu 2010


Lepiej. Przepłacanie za znaczek na zardzewiałej masce (i przerdzewiałą tylną belkę :mrgreen: ) zostaw napalonym chondziarzom.

IMO najsensowniejszym wyjściem jest bravo 1.4/120 (czy nawet grande jeśli znajdziesz z tym silnikiem). Tjet jest konstrukcyjnie bardzo prosty jak na auto z turbo a jedzie przyjemnie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2849
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Maj 2025, 11:29

Cześć,
Sam byłem w podobnej sytuacji jakiś czas temu i też rozważałem Civica VIII z 1.8 – bardzo fajny wybór, jeśli chodzi o bezawaryjność i osiągi w tej klasie. Faktycznie trzymają cenę, ale coś za coś – dostajesz sprawdzoną konstrukcję bez większych niespodzianek.

Co do alternatyw, to też patrzyłem na Astry i Meganki, ale turbo w tych rocznikach może być loterią, zwłaszcza jak nie wiadomo, jak auto było eksploatowane. 1.6 MPI z kolei to bardziej "do jazdy", bez większej frajdy.

Jeśli ten Civic z ogłoszenia jest naprawdę zadbany, krajowy i od 1. właściciela – to mimo ceny może być lepszym wyborem niż młodsze, ale gorzej utrzymane auto. Warto tylko dobrze sprawdzić stan blachy i zawieszenia.
jaylissa
Obserwowany
 
Posty: 1

14 Maj 2025, 16:29

Do 20 tys to bym szukał bravo/punto evo... Do tej kwoty w tym przedziale cenowy trafiaja sie najbardziej zadbane egzemplarze
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 37

14 Maj 2025, 17:20

multiair, czy tjet, 120 lub 150km? tam nie ma przypadkiem tej skrzyni m32, ktora w przypadku astr jest odradzana w innych watkach? rzucilem okiem na te bravo, ale w okolicy, nawet dalekiej praktycznie nie ma zadnych ogloszen + jest bardzo duzy rozstrzal cenowy
seiferq
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Maj 2025, 17:54

Przy Bravo/punto uważaj na rdzę. Stąd pewnie po części rozstrzał cenowy. Multiair był w polifcie, więc zdecydowanie nie Twój budżet. Sam moduł czasem wymaga naprawy lub przeczyszczenia. Ale to wydatek typu turbosprężarka - Raz i spokój do końca użytkowania auta. Szukaj wersji 1.4 t jet 120km. Na wersję 150km też budżet może być za niski.
Co do skrzyni biegów, to jest "niepolecana", bo łożyska potrafią się tam rozsypać przy większym przebiegu. Ale skoro jest taka awaryjna, to pewnie już to ktoś naprawił wcześniej, prawda?
A jak nie - To wyjdzie na jeździe testowej. Tak czy siak naprawa nie należy do najdroższych biorąc pod uwagę ile kosztuje taka sama naprawa w tej "lepszej" skrzyni od Fiata :mrgreen:
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 356
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

14 Maj 2025, 17:56

seiferq napisał(a):multiair, czy tjet, 120 lub 150km?


tjet, 120 albo 150

seiferq napisał(a):tam nie ma przypadkiem tej skrzyni m32, ktora w przypadku astr jest odradzana w innych watkach?


Jest. A czy "odradzana"? Przeze mnie raczej nie, nie ma aut idealnych a tutaj problem powszechnie znany, łatwy do sprawdzenia na jeździe próbnej i łatwy do wyeliminowania na zawsze. Zresztą....jeśli ta skrzynia jest tak zła to przecież w kilkunastoletnim aucie już dawno jest naprawiona :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2849
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Maj 2025, 09:24

Jeszcze jest coś takiego jak Lancia Delta co pojawia się się czasami więc jakbys miał w okolicy to warto sprawdzić bo z t jetem spokojnie można kupić z początku produkcji w tej kwocie.
I tutajniejszy problem z rdzą. Skala rdzy w Fiacie to podobno Fiat < Alfa < Lancia
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 167
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: AR Giulietta
Silnik: 1.4 T-Jet 120km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

15 Maj 2025, 12:42

Z tymi skrzyniami tragedii nie ma, ale liczenie na to że w 18 letnim aucie ktoś remontował skrzynie jak tam opony się kwalifikują do wymiany albo rozrząd rzadko kto robił jest raczej naiwne :)
W każdym jednym praktycznie lekko słyszalne jest wycie na 1 biegu, a reszta ok, chyba że ktoś ma pecha.

Generalnie skrzynia to jedno, ale benzynka turbo nastoletnia może naprzykrzyć życia i dostarczyć wydatków.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 433
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Maj 2025, 16:47

co bys zatem zaproponowal?
seiferq
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Maj 2025, 17:20

Spokojnie jak chcesz turbo to Bravo się nada. M32 jak wsiądziesz będziesz je słyszał, do tego masz kilka zagwostkek typu rdza, nastawniki nawiewu, zawieszeniowo trochę papier. Może być Punto 1,4t.

Jak nie chcesz turbo to 1,6 mpi z VW.taki kasztan ale prosty. Lubi brać olej, lubi walić błędami. Jak coś to szukaj w setach albo skodach bo lepsza cena w stosunku do VW i kałdi. W Skodzie jest jeszcze 2,0 8v.

Z Japów masz najstabilniej elektromechaniczne ale rdza. Jak będziesz szukać aut spoza Pl czyli Niemcy, Francja, Szwajcaria to może się udać bez rdzy.

Konkret to corolla E12/15, mazda 3 itd.

Ogólnie wybierz sobie kilka aut różnych marek bo w tym budżecie może być ciekawie. Do tego nie trzeba iść po oporach modelowo/rocznikowych bo lepiej kupić coś starszego i do jazdy niż trupa i łożyć w niego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11206
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2025, 13:30

turbo niby spoko, ale czy w ponad 15 letnich uzywanych samochodach to dobry wybor? nie jestem przekonany, choc pojawilo sie ogloszenie na bravo tjet'a za 19k...

co do 1.6 mpi to jezeli nie znajde zadnej alternatywy to pewnie w tym kierunku bede patrzyl, ewentualnie i30 1.4/1.6(?), tak zyczeniowo to jednak preferowalbym cos troche zwawszego, niz owy 1.6mpi, aczkolwiek tu na podkarpaciu szalu nie ma z ogloszeniami

najchetniej to wybralbym cos z:
civic
accord, ale tutaj juz z gazem
podoba mi sie rowniez swift 1.6, ale one chyba rzadko wystepuja
no i jeszcze lancer 1.8, ale obecnie tez nie bardzo widze ogloszenia
ogolnie z ww. samochodow w moim regionie jedynie civic przewija sie stosunkowo czesto, poza tym z turbo duzo astr, mito, duzo vaga z tfsi/tsi, insign, no i jest jeszcze wolnossacy auris 1.6.

jeszcze takie techniczne pytanie, celowac w samochody z rak prywatnych, gdzie juz kilka/nascie lat samochod jest w rekach tej osoby, czy nie bac sie handlarzy, swiezo sprowadzonych aut? oraz mial ktos stycznosc z "aaa auto", legitne to jest?
seiferq
Nowicjusz
 
Posty: 4