Audi a3 3.2 vr6 (8p) vs Audi S3 (8p)

28 Cze 2019, 02:00

Witam! Zastanawiam się nad zakupem audi a3 3.2 vr6 lub s3. S3 wyglada zdecydowanie lepiej i ma lepsze osiągi, lecz 3.2vr6 da się „zagazować” i dużo lepiej brzmi. Z tego co wiem 3.2 jest niezawodne a 2.0tfsi z s3 jest chyba na bloku starego 1.8t wiec tez nie powinno być z nim problemów. Możecie mi doradzić? Plusy i minusy obu a może jakieś specyficzne usterki? S3 jest trochę droższa ale 3.2 tez tanie nie są. S3 czy 3.2 szybciej straci na wartości?
bednarxx
Nowicjusz
 
Posty: 14

28 Cze 2019, 12:06

Pierwsza sprawaz s3 bedzie drozsza o jakies 20-30tys, druga sprawa s3 pojedzie znacznie lepiej w serii, a robisz program i masz dodatkowe kilkanascie % mocy. Koszty utrzymania podobne, w 3.2 bardzo drogi rozrzad, a s3 kilka mniej kosztownych rzeczy, koniec koncow pakiet startowy do obu aut podobnie finansowo wyjdzie

Typowe problemy 3.2 to falowanie obrotów, awarie cewek zaplonowych, za falowanie bardzo czesto odpowiada rozciagniety lancuch rozrządu

W 2.0tfsi zdarzaja sie awarie zaworka dv, n75, pcv, cewek, lancuch spinajacy walki tez sie wyciaga po ok 100tys, nagar w dolocie, popychacz pompy paliwa wysokiego ciśnienia.

Ilościowo niby jest wiecej potencjalnych usterek ale zrobienie ich wszystkich i tak jest tansze niz sam rozrzad w vr6

Mam ten sam silnik w Cuprze, jesli masz jakies pytania to pisz smialo
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Cze 2019, 17:38

Wszystko zalezy raczej od tego czego oczekujesz od auta.
Jak dźwięk no to 3,2 będzie fajnie "grało" ale osiągi jak na spalanie, koszty mizerne.
Zwykłe 2,0T po sofcie pojedzie lepiej.
S3 z kolei petarda, po sofcie + downpipe celujesz w 320 koni czego bez uturbiania w 3,2 nie osiągniesz, za to R32 turbo to jest miazga 500 koni spokojnie. Masakrycznie szybko wtedy robi takie auto czasy 100-200
Ale to koszty.

Co do gazu to nie żyjemy w ubiegłej dekadzie FSI się spokojnie gazuje, jest to bardziej skomplikowane ale poczytaj ofertę Energy Gaz Polska
Poza tym czy 3,2 jest takie proste do gazu? hmm to nie 1,6 mpi

Do tego rozrząd masakra i zaleca się serwisować w ASO taki silniczek.

Więc
-dźwięk - 3,2
-osiągi - S3 2,0 FSI turbo
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2019, 00:00

Po co gazować takie auta, to ma dawać fun z jazdy a nie ciąć koszty
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2019, 09:06

Pionek napisał(a):Ale to koszty.

Powinno być bardzo, bardzo duże koszty.

Tak, dla potomnych, żeby autor lub ktoś czytający ten wątek nie pomyśleli, że za 20-30 tys zrobi się a3 8p 3.2 turbo na 500hp. Przerabiałem kiedyś ten temat w Digitun i żeby miało to ręce i nogi to mówimy tu o kwotach rzędu 60-70 tys zł.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Cze 2019, 11:57

duzy90 napisał(a):Powinno być bardzo, bardzo duże koszty.

Tak, dla potomnych, żeby autor lub ktoś czytający ten wątek nie pomyśleli, że za 20-30 tys zrobi się a3 8p 3.2 turbo na 500hp. Przerabiałem kiedyś ten temat w Digitun i żeby miało to ręce i nogi to mówimy tu o kwotach rzędu 60-70 tys zł.


Miałem to napisać ale zaraz bym się dowiedział że tsi i olej to mit taki sam jak drogość r32 i turbo :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10433
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Cze 2019, 13:42

duzy90 napisał(a):Tak, dla potomnych, żeby autor lub ktoś czytający ten wątek nie pomyśleli, że za 20-30 tys zrobi się a3 8p 3.2 turbo na 500hp. Przerabiałem kiedyś ten temat w Digitun i żeby miało to ręce i nogi to mówimy tu o kwotach rzędu 60-70 tys zł.

To dla Ciebie dużo? :roll: samochód który leci jak Supercar za miliony...
No chyba nikt normalny nie myśli że się da takie coś zrobić za 5 tys pln..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2019, 13:52

Pionek napisał(a):To dla Ciebie dużo? samochód który leci jak Supercar za miliony...
No chyba nikt normalny nie myśli że się da takie coś zrobić za 5 tys pln..


Nie napisałem że dla mnie to dużo, ale nadal masz 13-15 letnie a3 za łącznie z zakupem 100 tys zł. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i są ludzie, którzy wolą mieć młodsze auto za podobne piniądze mające np 350hp. Ale fakt, pod względem osiągów ciężko będzie coś mocniejszego do 100tys zł zrobić. Może 2.7bit, ale rocznik będzie jeszcze starszy.
Poza tym to nie chyba budżet autora, ani jego potrzeby.
Ostatnio edytowany przez duzy90, 29 Cze 2019, 15:15, edytowano w sumie 1 raz
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Cze 2019, 13:59

Kompromisem pomiedzy moca, frajda z jazdy i dzwiekiem moze Focus RS mk2?
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2019, 16:29

Pionek napisał(a):To dla Ciebie dużo? samochód który leci jak Supercar za miliony...
No chyba nikt normalny nie myśli że się da takie coś zrobić za 5 tys pln..


Ogólnie dużo i nie dużo ale nie o to w tym wszystkim biega. Gdyby było tak że takie r32tt jest substytutem supercarów to gwarantujeCi że byłoby tych aut na pęczki...a tak nie jest. Użyteczność i fajność auta nie mierzysz tylko wykresem i czasem 100-200 bo byłoby to zbyt łatwe. Jest wiele czynników które powodują to iż stare wygi posiadają kilka aut a nie budują chociażby takie coś jak wspomniany 3,2tt. A nawet jak stary wyga ma do wydania 100k i chce jednego popitalacza to też mocno się zastanowi zanim zrobi taką wydumkę.

Temat ogólnie rzeka...którą już przechodziłem na kilka sposobów i teraz chyba jednak wolę popatrzeć z brzegu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10433
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Cze 2019, 20:42

szybki napisał(a): że tsi i olej to mi

Jakies kompleksy z tym olejem macie? miałem teraz nowe BMW M2 na 2 dni, po tych 2 dniach zabawy pol litra oleju trzeba bylo dolac, autko z mikro przebiegiem.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2019, 20:51

I jakie niby wnioski z tego mamy wyciagnac?
W nowych tfsi z salonu tez czesto olej sie dolewa.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Cze 2019, 20:54

Moze wszystko zalezy od eksploatacji? jakbym ganial Cupre po torze 2 dni moze tez bym lecial po bańke oleju do intercarsa
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2019, 21:25

Tak, bo akurat 90 % wlascicieli cupry i wszystkich tfsi majacych po 300 hp jezdzi nimi tylko po bulki do sklepu. Problem jest taki ze te auta conajmniej w polowie sluza do upalania, bo to taki segment rynkowy. Raczej nikt a6 300 hp do upalania nie kupuje, a do dynamicznej jazdy po trasie. Z a3/cupra/golfem jest jednak troche inaczej.
Poza tym troche slaby przyklad podales, bo zauwaz ze nikt tutaj bmw w benzynie na forum nie poleca. Te silniki wcale nie sa lepsze od tfsi pod wzgledem problemow i usterek, bo to jeden bardzo slaby poziom (tylko akurat Ty jestes takim obronca tsi/tfsi na bialym koniu, a obroncow bmw w benzynie tu na forum brak). Zeby cofnac sie do dobrych bmw w benzynie to trzeba daleko siegnac w pamiec, do czasow chocby m52 czy m54, ktore z uwagi na to ze maja po 20 lat i duze przebiegi, tez w dzisiejszych czasach lykaja olej. Ale okolo 20 lat temu to byly bardzo dobre silniki. Zreszta problem bmw jest duzo glebszy bo dotyczy tez chociazby diesli 2.0, te z vag 2.0tdi cr jednak sa lepsze.
Natomiast plusem bmw jest rwd, czyli cos czego w grupie vag nie ma. Fakt audi ma bardzo dobry torsen, czy chocby namiastka 4x4 w postaci haldexa z s3 czy golfa R i to tez sie ceni. Natomiast kupowac jakiegos zwyklaka tfsi fwd z moca 250-300 hp i jeszcze byc z niego zadowolonym, to juz naprawde trzeba byc ograniczonym motoryzacyjnie i malo w zyciu widziec. Jezdzilem cupra 1p 300 hp i pod wzgledem prowadzenia nie zrobila na mnie dobrego wrazenia, s3 sporo lepiej sie prowadzi. Ba, gdy dla porownania jezdzilem megane 3 rs, ktore tez jest tylko fwd, to stwierdzam, ze to co dla cupry jest sufitem, dla megane rs jest podloga.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Cze 2019, 21:45

To jest Twoje zdanie, i nie masz racji, bo ja mam na codzien stycznosc z roznorakimi mocnymi furami w przeroznych konfiguracjach, mam sporo znajomych z roznymi projektami, sam w celach poznawczych i zabawowych przynajmniej raz w miesiacu wypozyczam sportowe fury zeby sie pobawic.

Tylko niestety po 2 dniach zabawy trzeba wrocic do rzeczywistosci.

Dla Ciebie kolejny po sobie zakup FWD z moca 280 jest kompletnie bez sensu, oczywiscie za 60k moglem kupic jakies RWD zdatne do jazdy ale napewno nie byloby to mlode auto, z niskim przebiegiem i sensownymi kosztami utrzymania. Cupra nie jest cudem swiata ale w swojej cenie w relacji cena do rocznika, stanu to dobre auto ktore moze sprawdzic sie jako mocne daily i przeciez do tego sluzy, nie jest to auto do wykrecania czasow z kreski czy auto na tor, bo do tego to swietnie spisuje sie focus rs

Wiec smialo moge powiedziec ze mnie po prostu na inne auto nie stac, pomysl ile kosztowalo by utrzymanie w nalezytym stanie mocnej R6 w BMW, oczywiscie w ASO

Wsrod spoleczenstwa typowe jest kupowanie auta na ktory ich nie stac, ja prezentuje odmienne podejscie i wole tanszy/nizszej klasy woz ktory bede w stanie nalezycie utrzymac.

Na przebieg mozna nie patrzec w przypadku typowego auta do przemieszczania z punktu a do punktu b ktore w swojej konstrukcji jest proste.

Natomaist auta ktore sluzy do ostrej jazdy wolalbym nie brac z przebiegiem 200+ i nie znana historia.

raczej nie jestes mi w stanie wskazac alternatywy
2010r min, przebieg <100k, miesieczne koszty utrzymania na poziomie 2 max (pomimo "uwielbienia" dla grupy VAG nie podoba mi sie golf, audi a3 8p tez wyglada juz dosc staro i zwykle) civic z wygladu odpada w kazdej wersji, do francózów mam awersje po doswiadczeniach.
E90, E92 bardzo mi sie podobaja ale tu koszty by mnie zjadly, wiem ile kosztuje utrzymanie tych aut robiac wszystko w zwyklych warsztatach
Ostatnio edytowany przez Raziel11, 29 Cze 2019, 22:00, edytowano w sumie 1 raz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna