Audi a3 8p jaki silnik

15 Mar 2020, 10:17

Magulo napisał(a):Ale wiadomo ze lepiej jest ich uniknąć

To kup nowe auto albo zadbaną hybrydę wtedy masz z bani sprzęgła, dpfy, rozruszniki itp... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6944
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Mar 2020, 10:34

Przecież jest filterko FAP i już masz nagar z głowy. Jak co jakiś czas zrobisz 200 km/h to nie będzie to zbyt wysoki wydatek.

Przy krótszej jeździe jedziesz na zimno - a benzyna Ci się rozgrzeje.

Dwumasa nie lubi jazdy po mieście.
Turbo Ci się dłużej nagrzewa.
EG i wtryski Ci się zapychają, bo zostaje sadza.

Diesel w mieście pali tyle samo co benzyna.
samochod-rodzinny-za-max-35-tys-miasto-trasa-80-20-vt119171-45.htm#p780017

Pisanie, by sprawdzić coś samemu zamiast oglądać filmiki i podanie przykładu - warn.

Post niżej, wycieczka osobista i offtopic - nic.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

15 Mar 2020, 13:44

Invi napisał(a):Bartolek, już przyzwyczailiśmy się do tego, że wiesz wszystko lepiej niż mechanicy specjalizamujący się w tych silnikach, nie musisz powtarzać.

No ja do takich mechaników nie jeżdżę którzy zamiast korzystać z wiedzy ze szkoły czy doświadczenia wymieniają w aucie wszystko co leci na pałę, obym nigdy na takiego nie trafił :yes:
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 392
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Mar 2020, 13:44

Jeżeli dzienne robisz po 5 km, to Diesel absolutnie ci się nie opłaca. DPF raczej nie lubi miasta i tak krótkich tras. Mimo, że DPF sam się wypala jak jest taka potrzeba, ale to tylko do czasu. Nigdy nie wypali się do końca i zawsze coś tam zostanie. Dlatego po pewnym czasie trzeba tak czy inaczej korzystać z pomocy fachowców, którzy wypalają DPF specjalistycznym sprzętem. A to dodatkowy wydatek.
Tutaj jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłby elektryk, albo hybryda, jak któryś z kolegów wyżej zaproponował.
Oczywiście to jest moje zdanie, którego nie musisz brać pod uwagę - chciałeś Audi A3 8p, a tutaj nie ma niestety ani hybrydy ani elektryka.
Tak więc jeżeli pozostaniesz przy swoim wyborze, to tylko i wyłącznie benzyna i to bez LPG, bo robisz za krótkie trasy. Aczkolwiek w zimie też nie będzie najlepiej - silnik ledwo się zagrzeje, a ty już będziesz kończył jazdę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16369
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Mar 2020, 13:49

Najlepiej niech autor pomyśli o czymś takim, mało to spali, nawet lpg się nie opłaca, fajna dynamika i tyle. (link przykładowy)
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-1 ... 04f39358aa
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 392
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Mar 2020, 14:42

Ten 1.4 nie miał problemów z rozrządem?
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator średniego spalania
    Policzenie wartości średniego spalania jest dosyć istotne dla większości kierowców dlatego też przygotowaliśmy kalkulator kosztów zużycia paliwa który pozwala obliczyć średnie spalanie na określonym dystansie, ...
    "Highway Hero" Mercedes-Benz Actros 2551 6x2
    Podczas 65. targów pojazdów użytkowych w Hanowerze uwagę zwiedzających przyciągnął niepowtarzalny Actros w kolorze jadowitej zieleni, zaparkowany przy wejściu do świata samochodów użytkowych Daimler Trucks. ...

  • 15 Mar 2020, 14:50

    PhantomASA1 napisał(a):jest jeszcze silnik 2.0 TFSI ,poprawiony,nie pali już tak oleju silnikowego,seria EA 113(pasek),to już koniec.
    Poprawiony po czym? przeciez EA113 to 1 generacja silnikow z wtryskiem bezposrednim wiec po czym niby mieli ja poprawiac? ona od samego poczatku nie miala zadnego problemu z olejem

    Bartolekk napisał(a):Dzisiaj są zupełnie inne odmiany i te po 2013 są ok, natomiast okres 2008-2013 to była masakra i nie poleca się 1,8 tsi ani 2,0 tsi
    Do 2009r wystepuje stara generacja silnikow TFSi wiec wszystkie przedliftowe A3 8P mozna smialo brac z 2.0 FSI jak i TFSI, dodatkowo 2.0TFSI w modelu S3 byl montowany od poczatku do konca EA113, poczatkowo BHZ, po lifcie CDLA

    Magulo napisał(a):Chyba będę musiał odpuścić sobie benzynę skoro po 2008 nie ma żadnej sensownej po za 1.6 zostają tylko diesle. A może ktos użytkuje z was takowe audi z 1.6 102km benzyna. Cos może o niej powiedzieć?
    A co zmieni jeden rok ? jak znajdziesz zadbany 2008r z polskiego salonu z malym przebiegiem to nie kupisz bo szukasz tylko 2009? bez sensu Mam Leona 2 1.6 MPI nie jest to demon predkosci, sporo pali ale kompletnie sie nie psuje, co wiecej mozna powiedziec, jesli osiagi nie sa najwazniejsze to dobry silnik jest

    Swoje droga 2 strona tematu a my nawet nie wiemy jakim budzetem autor dysponuje na zakup auta + serwis
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1173
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Mar 2020, 14:55

    Chciałbym sie zmieścić w 30k razem z samochodem i mechanikiem
    Magulo
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    15 Mar 2020, 15:08

    To budzet taki w sam raz na 2006r
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1173
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Mar 2020, 17:36

    Myślę że na pewno uda mi sie znaleźć coś przyzwoitego po 2008r
    Magulo
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    15 Mar 2020, 22:04

    Marcel2727 napisał(a):Przecież jest filterko FAP i już masz nagar z głowy.
    po pierwsze to nie nagar, a po drugie układ oczyszczania spalin i tak się zapcha i auto będzie mulić. 5km to po prostu nie przebieg na diesla
    Marcel2727 napisał(a):wtryski Ci się zapychają, bo zostaje sadza
    tego nie skomentuję...

    Autor tematu szuka najniższych kosztów, więc niech zostanie przy 1.6 MPI
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12961
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    15 Mar 2020, 22:47

    Dobra. Dzięki za pomoc. Już wiem na które jednostki zwracać uwagę. Temat wyczerpany
    Magulo
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    16 Mar 2020, 17:27

    Mike ma rację,według mnie też najlepszym wyborem jest 1.6 MPI ,to najlepsze silniki w tych autkach,bez dwóch zdań,to trwałe jednostki,które dobrze znoszą lpg,cóż,ktoś woli stac w korkach posiadając mocniejszy silnik,ja osobiście wolę to ,ze słabszym,prostym silnikiem,solidnym,łatwym w diagnozowaniu i naprawach,jeżdże bezstreosowo,polecam.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7604
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać