Audi a3 8p jaki silnik

15 Mar 2020, 10:17

Magulo napisał(a):Ale wiadomo ze lepiej jest ich uniknąć

To kup nowe auto albo zadbaną hybrydę wtedy masz z bani sprzęgła, dpfy, rozruszniki itp... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11207
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Mar 2020, 10:34

Przecież jest filterko FAP i już masz nagar z głowy. Jak co jakiś czas zrobisz 200 km/h to nie będzie to zbyt wysoki wydatek.

Przy krótszej jeździe jedziesz na zimno - a benzyna Ci się rozgrzeje.

Dwumasa nie lubi jazdy po mieście.
Turbo Ci się dłużej nagrzewa.
EG i wtryski Ci się zapychają, bo zostaje sadza.

Diesel w mieście pali tyle samo co benzyna.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

15 Mar 2020, 13:44

Invi napisał(a):Bartolek, już przyzwyczailiśmy się do tego, że wiesz wszystko lepiej niż mechanicy specjalizamujący się w tych silnikach, nie musisz powtarzać.

No ja do takich mechaników nie jeżdżę którzy zamiast korzystać z wiedzy ze szkoły czy doświadczenia wymieniają w aucie wszystko co leci na pałę, obym nigdy na takiego nie trafił :yes:
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 433
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Mar 2020, 13:44

Jeżeli dzienne robisz po 5 km, to Diesel absolutnie ci się nie opłaca. DPF raczej nie lubi miasta i tak krótkich tras. Mimo, że DPF sam się wypala jak jest taka potrzeba, ale to tylko do czasu. Nigdy nie wypali się do końca i zawsze coś tam zostanie. Dlatego po pewnym czasie trzeba tak czy inaczej korzystać z pomocy fachowców, którzy wypalają DPF specjalistycznym sprzętem. A to dodatkowy wydatek.
Tutaj jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłby elektryk, albo hybryda, jak któryś z kolegów wyżej zaproponował.
Oczywiście to jest moje zdanie, którego nie musisz brać pod uwagę - chciałeś Audi A3 8p, a tutaj nie ma niestety ani hybrydy ani elektryka.
Tak więc jeżeli pozostaniesz przy swoim wyborze, to tylko i wyłącznie benzyna i to bez LPG, bo robisz za krótkie trasy. Aczkolwiek w zimie też nie będzie najlepiej - silnik ledwo się zagrzeje, a ty już będziesz kończył jazdę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Mar 2020, 13:49

Najlepiej niech autor pomyśli o czymś takim, mało to spali, nawet lpg się nie opłaca, fajna dynamika i tyle. (link przykładowy)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 433
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Mar 2020, 14:42

Ten 1.4 nie miał problemów z rozrządem?
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Wymóg opon zimowych lub całorocznych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest zakaz jazdy na oponach letnich w tym okresie roku, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, ...

15 Mar 2020, 14:50

PhantomASA1 napisał(a):jest jeszcze silnik 2.0 TFSI ,poprawiony,nie pali już tak oleju silnikowego,seria EA 113(pasek),to już koniec.
Poprawiony po czym? przeciez EA113 to 1 generacja silnikow z wtryskiem bezposrednim wiec po czym niby mieli ja poprawiac? ona od samego poczatku nie miala zadnego problemu z olejem

Bartolekk napisał(a):Dzisiaj są zupełnie inne odmiany i te po 2013 są ok, natomiast okres 2008-2013 to była masakra i nie poleca się 1,8 tsi ani 2,0 tsi
Do 2009r wystepuje stara generacja silnikow TFSi wiec wszystkie przedliftowe A3 8P mozna smialo brac z 2.0 FSI jak i TFSI, dodatkowo 2.0TFSI w modelu S3 byl montowany od poczatku do konca EA113, poczatkowo BHZ, po lifcie CDLA

Magulo napisał(a):Chyba będę musiał odpuścić sobie benzynę skoro po 2008 nie ma żadnej sensownej po za 1.6 zostają tylko diesle. A może ktos użytkuje z was takowe audi z 1.6 102km benzyna. Cos może o niej powiedzieć?
A co zmieni jeden rok ? jak znajdziesz zadbany 2008r z polskiego salonu z malym przebiegiem to nie kupisz bo szukasz tylko 2009? bez sensu Mam Leona 2 1.6 MPI nie jest to demon predkosci, sporo pali ale kompletnie sie nie psuje, co wiecej mozna powiedziec, jesli osiagi nie sa najwazniejsze to dobry silnik jest

Swoje droga 2 strona tematu a my nawet nie wiemy jakim budzetem autor dysponuje na zakup auta + serwis
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2020, 14:55

Chciałbym sie zmieścić w 30k razem z samochodem i mechanikiem
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

15 Mar 2020, 15:08

To budzet taki w sam raz na 2006r
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2020, 17:36

Myślę że na pewno uda mi sie znaleźć coś przyzwoitego po 2008r
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

15 Mar 2020, 22:04

Marcel2727 napisał(a):Przecież jest filterko FAP i już masz nagar z głowy.
po pierwsze to nie nagar, a po drugie układ oczyszczania spalin i tak się zapcha i auto będzie mulić. 5km to po prostu nie przebieg na diesla
Marcel2727 napisał(a):wtryski Ci się zapychają, bo zostaje sadza
tego nie skomentuję...

Autor tematu szuka najniższych kosztów, więc niech zostanie przy 1.6 MPI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Mar 2020, 22:47

Dobra. Dzięki za pomoc. Już wiem na które jednostki zwracać uwagę. Temat wyczerpany
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

16 Mar 2020, 17:27

Mike ma rację,według mnie też najlepszym wyborem jest 1.6 MPI ,to najlepsze silniki w tych autkach,bez dwóch zdań,to trwałe jednostki,które dobrze znoszą lpg,cóż,ktoś woli stac w korkach posiadając mocniejszy silnik,ja osobiście wolę to ,ze słabszym,prostym silnikiem,solidnym,łatwym w diagnozowaniu i naprawach,jeżdże bezstreosowo,polecam.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)