Ocena ogloszenia Audi A4 B6

19 Mar 2020, 19:21

Witam, to mój pierwszy post a zarazem prośba o ocenę ogłoszenia. Aktualnie mam Audi A3 8L i nic się z nim złego nie dzieje, ale chciałbym kupić jakieś oszczędniejsze autko bo za niedługo czekają mnie studia. Pomyślałem o czymś takim, jest już w LPG:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-a ... 82c4a186d9

Myślicie że jest wart zainteresowania? Pojechac, zobaczyć? Dać na stacje diagnostyczną i jak bedzie w dobrym stanie to brać? Inne konkurencyjne auta za tak małą kwote w ogóle mi sie nie podobają, stąd pomysł na audi a4.
PS. Ewentualnie znaleść takie auto w benzynie i samemu założyć instalacje gazową, ale czy jest sens? Ile kosztuje LPG do tak starego auta?
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Ligo
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Mar 2020, 18:59

Ligo napisał(a):Ile kosztuje LPG do tak starego auta?
wiek nie jest czynnikiem, który wpływa na cenę instalacji. Liczy się konstrukcja silnika, liczba cylindrów, podzespoły, użyte do zbudowania całości.
Ligo napisał(a):Aktualnie mam Audi A3 8L i nic się z nim złego nie dzieje, ale chciałbym kupić jakieś oszczędniejsze autko bo za niedługo czekają mnie studia
paliwo to jedno, ale jesteś świadom wyższych kosztów eksploatacji a4? Do tego w powyższym egzemplarzu mamy silnik o dość kontrowersyjnej opinii (osiągi takie sobie, a jego znaną wadą techniczną jest spory apetyt na olej silnikowy).

P.S średni koszt instalacji LPG dla silnika r4 to ok 2,5k
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

20 Mar 2020, 19:33

Czeeeeekaj, masz ałdi a3 i chcesz kupić wyższy model czyli ałdi a4 żeby mniej wydawać. Powiem Ci, niezła logika
W przypadku a4 wszystko będzie droższe, zaczynając od ubezpieczenia do wymian eksploatacyjnych. Sprawdź sobie ile kosztuje porządne zrobienie wielowahaczowego, aluminiowego zawieszenia.

Jaki silnik masz w tym a3? Nie lepiej założyć lpg (jeśli to benzyniak) niż kupować kolejne auto w niewiadomym stanie i robić na starcie rozrząd+olej co wyniesie połowę kosztu ewentualnej instalacji do a3? Nie mówiąc już o innych tematach, które mogą wymagać inwestycji
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5200
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Mar 2020, 19:48

Proponuje takie autko, koszty niewielkie i spalanie na poziomie 4L/100 ON, prawie jak skuter. Ten akurat z Niemiec ale to przykładowy link.

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... e4332d3616
Bartolekk
Początkujący
 
Posty: 245
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Mar 2020, 21:42

Ligo napisał(a):Aktualnie mam Audi A3 8L i nic się z nim złego nie dzieje, ale chciałbym kupić jakieś oszczędniejsze autko bo za niedługo czekają mnie studia


Jestem tego samego zdania co Invi jeśli masz spoko A3 to pakuj do niej gaz a tak to kupisz takie A4 za 11k i na start dołożysz z 1500-2000zł a sam silnik własnie nie należy do zbytnio udanych.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 37232
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Mar 2020, 23:56

Tak panowie macie racje, odpuszcze sobie ten samochód.
Ogólnie to tak, mam świadomość że części do takiego samochodu są droższe, ale na studiach będę miał wysokie stypendium więc to nie problem. Tak naprawdę jestem skuszony zmienić samochód na ciut nowszy i chyba specjalnie szukam wymówki. chciałbym pozwolić sobie na coś świeższego. Korzystając z okazji założonego postu mam szereg pytań, proszę w miare możliwości o odpowiedź :D
1. Odpuszczam sobie stare samochody i powiedzmy, że za 4-5 miesięcy będę chciał kupić coś o wiele nowszego. Pytanie brzmi:
Jaka kwota jest najbardziej optymalna do wydania, żeby cieszyć się stosunkowo fajnym autem, gdzie koszty eksploatacji nie wymagają pięciocyfrowych napraw w skali roku, ale żeby auto było reprezentatywne i po prostu fajne? Gdzie jest ta "granica?"

2. Podoba mi się również Opel Insignia (zabrzmie jak typowy mirek, ale co ja poradze ze mam taki gust?) ale na forum BMW wyczytałem, że BMW E60 prowadzi się o niebo lepiej, że Insignia bez podjazdu itp (pewnie, tego sie spodziewałem po forum BMW ale komentarze były bardzo krytyczne). Rozumiem, że starsze BMW o 5~~ lat jest nadal o wiele lepsze od Opla Insignii np?

3. Ogólnie ostatnio spodobały mi się BMW, jest sens się interesować którymkolwiek z tych aut? Słyszałem o kosztownych i CZĘSTYCH naprawach. To prawda? Ogólnie nie boje się wydać jednorazowo większej gotówki na naprawę, ale nie lubię rozpierdalać hajsu dla sportu, więc wolałbym takich praktyk uniknąć.

4. Może mi ktoś proszę powiedzieć jak to jest z autami z Niemiec? Mówi się, że z Niemiec tanie, dobre itp. Ale że zadbane sztuki swoje kosztują - wcale nie mniej. Rozumiem więc, że głównym plusem Niemieckich aut jest to, że były jeżdżone po ichniejszych (lepszych) drogach? Oraz fakt, że ciężej tam przekręcić licznik?

Naprawdę sorki za uciążliwe pytania laika :oops:
Podsumowując:
Za pół roku 30-40K do wydania, a ja na studia chciałbym mieć zajebiste auto, które mogę kosztownie naprawić, ale nie za często, bo samochody to nie moje hobby.
Moje typy:
BMW E90, BMW E60, Audi A4 B8, Opel Insignia, czy może lepiej kupić również IMHO ładną Skodę Octavie III? Dodam, że te 40K to jednak granica kwoty, jaką chcę wydać na samochód.
NO I NAJWAZNIEJSZE:
*Dystanse jakie pokonuje: 3x w tygodniu 40km (x2)
*Na studiach zapewne dodatkowo czasem autem na uczelnie 40km (x2)
*Miasto codziennie jakiś krótki wypad do sklepu itp.
*Raz na 2-3 miesiące wypad 500KM
Łącznie nie więcej niż 20K KM na rok myślę.
Ligo
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
    Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...
    Lexus LX - potężny, luksusowy samochód terenowy Lexus LX - potężny, luksusowy samochód terenowy
    To największy i najbardziej luksusowy model w gamie SUV-ów Lexusa, którego długość to 5065 mm, a szerokości wynosi 1980 mm. Wielki jest również bagażnik auta, który pomieści 701/1276 l. Pod maską ...

  • 21 Mar 2020, 00:13

    Chyba nie do końca zdajesz sobie sprawę z tego co piszesz. Jeździsz starym trupem, gdzie koszty eksploatacji są śmieszne a myślisz o e60, gdzie włożenie w ciągu roku-dwóch równowartości ceny zakupu nie jest niczym nadzwyczajnym. Insignia to takie sobie auto zarówno pod względem tego co oferuje jak i awaryjności.

    Kupno samochodu to nie inwestycja a zawsze strata pieniędzy. Kiedy już zaczniesz studiować/dojrzejesz to sam się przekonasz, że istnieje masa ciekawszych reczy na które można wydawać pieniądze. Auto ma jeździć i się nie psuć. Jarać się i ładować pieniądze można w coś ciekawego a nie insignie czy inne zgruzowane bmw
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5200
    Przebieg/rok: >50tys. km

    21 Mar 2020, 00:25

    Ligo napisał(a):BMW E90, BMW E60, Audi A4 B8, Opel Insignia, czy może lepiej kupić również IMHO ładną Skodę Octavie III? Dodam, że te 40K to jednak granica kwoty, jaką chcę wydać na samochód.


    Audi czy BMW mogą spokojnie wygenerować koszty w wysokości 10 tys.zł na start, więc sobie odpuść. Octavia III do 40 tys.? Coś tam kupisz, ale raczej poleasingowe auto z realnym przebiegiem 200 tys.+, które będzie wymagało mniejszych lub większych inwestycji.

    Zejdź na ziemię i poszukaj "zwykłego" auta. Może jakiś Focus Mk3 np.
    https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focu ... 1dd91e8440

    ewentualnie Citroen C4, Nissan Pulsar, Opel Astra J. To są w auta, które nie narażą się na duże koszty.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6416
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    21 Mar 2020, 01:30

    @Invi, nie mam 18 lat, żebyś prawił mi morały o dojrzewaniu :oops:
    Choć doceniam szczerze Twoją pomoc. Jeśli to co piszesz to prawda, to w takim razie całe te BMW to jakiś żart
    @Ossy, no dobrze ale np BMW E90 za 30k + 10k i mam z głowy wydatki większe? Czy i tak po drodze wyjdzie coś zawsze?
    Dziękuje za podesłane samochody, choć w wersji Sedan się uparłem. Najfajniejszy wydaje mi sie chyba opel Astra J z tych wszystkich, no ale nadal z tyłu głowy mam te marki "premium"... choć samochód ma rzeczywiście przede wszystkim jeździć, jak dla mnie. Choć żaden z ww aut nie przypadł mi do gustu jakoś sczególnie :/
    Ligo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    21 Mar 2020, 01:48

    Ligo napisał(a):no dobrze ale np BMW E90 za 30k + 10k i mam z głowy wydatki większe?


    Co to jest 10k jeśli do wymiany rozrządu w dieslu trzeba silnik wyjmować :happy:
    Był kiedyś film na yt, gość kupił e91 za 25, włożył 25 i jeszcze by się przydało

    E:

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Ogólnie to jeśli chcesz "premium" to będziesz płacił jak za "premium" w każdym aspekcie. A jako, że w tym kraju (nie tylko) każdy chce mieć premium a naprawiać jak dacie to robi się z tego patologia i żeby kupić naprawdę zadbane bmw czy ałdi trzeba położyć grubą kasę. Głupie a4b7 potrafi kosztować 35k a było robione do 2007 więc ma co najmniej 13 lat. Czy jeśli przepłacisz za takie auto masz gwarancję, że nic nie padnie? Oczywiście, że nie. Ma w końcu kilkanaście lat i kilkaset tysięcy przebiegu, wysypac może się wszystko i w każdej chwili.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5200
    Przebieg/rok: >50tys. km

    21 Mar 2020, 02:09

    No tak, 35 tysięcy za 15+- letnie auto to jednak spora przesada. To samo tyczy się np A4 B8? Nic ciekawego trwałego nie ma? No to może jakiś Peugeot? Bardzo podoba mi się wnętrze Peugeota 508. Fajnie, jakby samochód nie był też mułem. Aktualnie moje A3 ma 125KM i nie jestem ścigant, ale następna fura powinna być szybsza 8)
    @Oglądałem filmik a głównie podsumowanie kosztów, masakra jakaś. Najgorzej utopione pieniądze.
    Ligo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    21 Mar 2020, 04:32

    Invi napisał(a):Głupie a4b7 potrafi kosztować 35k a było robione do 2007
    do 2008

    Invi napisał(a):Co to jest 10k jeśli do wymiany rozrządu w dieslu trzeba silnik wyjmować
    Był kiedyś film na yt, gość kupił e91 za 25, włożył 25 i jeszcze by się przydało

    E:

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    Ponoć na tym forum zabrania się umieszczania filmów z których nic nie wynika, gdzie producent co innego mówi i które mijają się z rzeczywistością.

    A tak serio to Skoda Octavia do znalezienia - ja się nie zgadzam z tym o czym mówi Ossy, Focus tez spoko czy Astra J
    Proponuje odpuścić stare auta wyższych klas premium - BMW 5 będzie niezłe koszty generować.
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 245
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    21 Mar 2020, 08:29

    Bartolekk napisał(a):gdzie producent co innego mówi i które mijają się z rzeczywistością


    Wypowiedź sprzed kilku dni skierowana do...

    szybki napisał(a):wklejaj sobie filmiki ale takie które coś pokazują


    Invi napisał(a):Co to jest 10k jeśli do wymiany rozrządu w dieslu trzeba silnik wyjmować

    Invi napisał(a):Był kiedyś film na yt, gość kupił e91 za 25, włożył 25 i jeszcze by się przydało


    W tym przypadku Invi ma 100% racji w e90 wydanie 25k na serwis nie jest czymś nadzwyczajnym.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6750
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    21 Mar 2020, 10:55

    Ligo napisał(a):BMW E90, BMW E60, Audi A4 B8, Opel Insignia, czy może lepiej kupić również IMHO ładną Skodę Octavie III? Dodam, że te 40K to jednak granica kwoty, jaką chcę wydać na samochód.
    Bartolekk napisał(a):Skoda Octavia do znalezienia - ja się nie zgadzam z tym o czym mówi Ossy, Focus tez spoko czy Astra J


    Tylko zobacz jakie to będą Octavie: 1.6 TDI z podstawowym wyposażeniem albo pofirmowe 2.0 TDI z przebiegiem 250 tys.+ np.
    https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-oct ... Riw.html#3

    508-ka to nie jest zły pomysł, auto nie będzie aż tak drogie w utrzymaniu i jest szansa na w miarę nowy rocznik za niezłe pieniadze np.
    https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-5 ... 411e71090c
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6416
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    21 Mar 2020, 13:46

    szybki napisał(a):W tym przypadku Invi ma 100% racji w e90 wydanie 25k na serwis nie jest czymś nadzwyczajnym.

    Nie nie ma racji, bo nie w każde BMW się wkłade 25k, poza tym nic o aucie nie wiadomo i jeszcze niedawno tworzyłeś jakieś spiski że ktoś jedzie z górki albo że ma podniesioną moc jak pokazywałem filmik, teraz nagle nie zastawiasz się jakie to auto, teraz nagle nie ma spisku bo Ci pasuje temat? aaa ok bardzo wiarygodne jesteś a obiektywny jeszcze bardziej... :yes:
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 245
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006