Audi A3 - ktory silnik 1.9 TDI wybrać

02 Lip 2014, 15:26

Witam jak w temacie poszukuje Audi A3 1.9 TDI tylko teraz zastanawiam się , który silnik dokładnie wybrać bo są opcje:
66 kW (90 KM)
74 kW (100 KM)
81 kW (110 KM)
96 kW (130 KM)

Czy wszystkie te silniki są w takim samym stopniu niezawodne i trwałe jak się słyszy ? Bo ponoć auta te są niezniszczalne , a mi zależy na bardzo trwałym autku , które nie pochlonie za dużo na randkach z mechanikiem.
Liczy się dla mnie trwałość , nie jestem fanem prędkości chociaż przydałoby się nie zamulać podczas ew. wyprzedzania.

Dziennie robię około 40-50km z Wrocławia poza miasto do pracy (ok.20 km w jedną stronę) i ew. na weekendzik mały wypad w góry .
Mój budżet to 10 tysięcy jednak jestem w stanie wyłożyć 11 (+ oczywiście koszty wymiany płynów po zakupie)

Bardzo prosiłbym o odpowiedź na poniższe pytania , ponieważ jestem zielony w temacie aut całkowicie :
1. Jak wygląda sprawa Dwumasy w A3 ? Czy posiadają ją czy są modele bez (to w nie będę celował , ponieważ wiele złego słyszałem o owej części i chciałbym jej uniknąć)
2. Które modele są oparte na pompie paliwowej , a nie pompowtryskach bo słyszałem , że takich trzeba unikać bo są wyjątkowo nieudane , czy to prawda ?
3. Czy wszystkie posiadają Turbinę i jaka jest jej trwałość oraz koszty wymiany ?
4. Ponoć realne przebiegi A3 to nie te 150k-250k tylko coś od 300k do 500k , czy przy takim przebiegu te auta nie sprawią problemów , moje auto am zaledwie 220k i strasznie marudzi ale to jest złom :P

Znalazłem dwa autka , które mi wpadły w oko jednak nie znam się i nie wiem czy są to składaki , co możecie mi o nich powiedzieć :
[link do oferty na Allegro wygasł]

Będę bardzo wdzięczny za wyczerpująca odpowiedź i pomoc.
Z góry dziękuje!
Heirel
Nowicjusz

Auto: VW Polo

02 Lip 2014, 20:34

Ostatnio pewna osoba zakładała tutaj temat i jak sama napisała za 10k ciężko kupic przyzwoitą A3 w benzynie a co dopiero w dieslu więc ja bym odpuścił temat diesla.