Audi A4 b7 2.0 131KM czy 1.8T 163KM?

19 Wrz 2018, 20:35

W sumie racja, b6 z 2003/4 r z 1.8t 163KM to juz by i pohulalo jak by czlowiek wcisnal pedal gazu :-) na co przy 1.8t zwracac uwage?turbina to na pewno, co jeszcze?z napedem quattro bym sie bal brac bo wiadomo co aie utrafi kurcze, ale słyszałem ze 1.8t z napedem quattro prowadzi sie bajkowo :-) na pewno czytalem zeby nie brac wersji BEX 190KM ze awaryjne podobno.
pablo2206
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 22 06 1991
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Wrz 2018, 20:38

Jedyne na co zwrócić możesz uwagę naocznie to łańcuch. Oraz oczywiście czy ma moc, ale przez turbo będziesz i tak myślał że jest ok, nawet jak mu trochę koni ucieknie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Wrz 2018, 20:39

No tak turbina to na pewno ale jak ją zweryfikujesz?
trzeba podpiąć kompa, może logi zrobić, może hamownia itd
Sprawdzić stan przepływki, szczelność dolotu, czy coś nie stuka, nie turkocze jak go rozkręcasz, jak pracuje na zimnym jak na ciepłym, czy nie szarpie, czy nie zamula

BEX-y awaryjne nie są tylko topowe, trochę się ich naszukasz żeby nabyć coś znośnego, bo poza Skami, Cuprami itp TT to we wzdłużnych najmocniejsza odmiana.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Wrz 2018, 20:50

Czyli ogolnie moze byc mi ciezko kupic dobrze utrzymane b6 z 1.8t ?bo sporej ilosci rzeczy nie zweryfikuje golym okiem i z nasluchu tylko trzeba by bylo kompa z oprogramowaniem vaga
pablo2206
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 22 06 1991
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Wrz 2018, 20:52

Ogólnie żadnego VAGa z łatwością nie kupisz :D Musisz być przygotowany na szukanie, nie licz że pierwsze ogłoszenie i trafisz perełkę, bo jakby perełką była to byś jej w ogłoszeniu nie zobaczył.

Ja bym szukał obydwu silników, jeśli się uparłeś na ten model. Może i 2.0 ma problem z olejem, ale koniec końców wyjdzie taniej niż 1.8T (który przez to że jest jedynym w miarę OK silnikiem urósł do miana legendarnego).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Wrz 2018, 20:53

Zeby turbo sprawdzic naocznie to trzeba kata odkrecic a nie sadze ze ktorys sprzedajacy sie na to zgodzi :D
Turbo sprawdzisz po logach, tak samo n75, dv, przeplywke, dolot. Na te rzeczy trzeba zwracac uwage w 1.8t. Oprocz turbo to nie sa drogie sprawy i raczej wszystko na raz sie nie zesra.
Tak samo dwumas do sprawdzenia i lancuszek rozrzadu.
Jak nie masz mozliwosci zrobienia logow przed zakupem to trzeba wyczuc po przejechaniu sie czy auto trzyma mniej wiecej moc.
Bex nie jest awaryjny ale ciezko znalezc i trzyma mocno cene. Natomiast ma fajna dynamike juz w serii i spory potencjal na wiecej niewielkim kosztem z racji wiekszego turbo i drugiego ic.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 5 Gran Turismo 2009
    BMW Concept serii 5 Gran Turismo łączy w sobie elegancję, przestronność i adaptacyjność. Atrybuty typowe dla prestiżowego sedana, nowoczesnego i wszechstronnego auta typu SAV (Sports Activity Vehicle) oraz klasycznego Gran ...

19 Wrz 2018, 21:07

Ale do normalnej jazdy bez mocnych szalenstw to i mowicie ze 2.0 wystarczy?tylko pewnie wyposazenie cienkie w 2.0. Ale tansze w utrzymaniu 2.0 pewnie jak.sie nie myle prawda?
pablo2206
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 22 06 1991
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Wrz 2018, 21:48

I jeszcze pytanie ewentualnie i silnik 2.4 v6 170km. Czy to tez jest dobry silnik?jak w nim ze spalaniem oraz czy dobry do gazu ewentualnego?
pablo2206
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 22 06 1991
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Wrz 2018, 22:09

Ja już chyba bym wolał 1,8T bo V6 fajnie brzmi ale może nie jechać rewelacyjnie a spali zapewne więcej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna