Audi a4 vs. BMW e46

28 Wrz 2010, 21:50

Jak myślisz o tych lepszych niemieckich markach to nie wiem jak w ogóle mogło Ci do głowy przyjść jakieś auto na f. Zamienników nie brakuje, E39 jest droższe w utrzymaniu od E46. W tym funduszu szukałbym E46 coupe 2.0d 150km albo 3.0d, dla młodego kawalera w sam raz. Co do składanej/dzielonej kanapy to była w opcji, o ile wiem. Chyba w kombi była standardowo.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Wrz 2010, 21:56

Może dlatego, że dobrze się nimi jeździ? więźniu stereotypów.
Przejedź się i sam oceń.
Myślę, że 407 2.0HDI by Cię zadowolił.
Technicznie trudno mu coś zarzucić, zawieszenie wielowahaczowe daje radę i prowadzenie jest satysfakcjonujące nawet porównując je do BMW czy Mercedesów(nie jest to ich poziom ale z Audi FWD może się równać bez kompleksów), jakość jest bardzo dobra a z tą skrzynią to typowy problem 307-wodziki które po paru latach nie działają już tak dobrze.
To znacznie nowsza konstrukcja i praktycznie poza prowadzeniem jest lepszym samochodem niż e46(a jeździłem obydwoma).
A i sam samochód będzie powiedzmy z 2005r a nie z 2002r jak BMW a co za tym idzie mniej wyeksploatowany bo jednak auta tej klasy sporo jeźdzą.
No chyba, że chcesz 3.0 d to wtedy BMW lepsze bo w Peugeocie nie masz takiego diesla.
Ogółem bardzo przyjemny, zwarty samochód na pewno warto się nim zainteresować.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2010, 00:10

Dla mnie takim pontonem się dobrze nie jeździ raczej.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

29 Wrz 2010, 07:36

Po takim stwierdzeniu jestem na 100% pewny, że ten samochód widziałeś tylko na drodze a już z pewnością go ni prowadziłeś.
Poza tym Peugeoty zawsze miały jedne z najlepszych układów jezdnych wśród masowych producentów.
"ta pokaźna przecież limuzyna bardzo dobrze trzyma się drogi, dając kierowcy poczucie lwiej zwinności na wirażach."
"Zawieszenie testowego auta jest za to bardziej "niemieckie". Dlaczego? A dlatego, że po prostu jest twarde, nieprzystające do komfortowej (bo tak kojarzą nam się przeważnie się francuskie auta segmentu D), rodzinnej limuzyny."
"Nerwowe zachowanie jest z kolei obce Peugeotowi. W wersji „Sport” utwardzenie nastawów amortyzatorów powoduje, że auto pokonuje zakręty bardzo pewnie. Przeciwnicy francuskich aut byliby zdziwieni, że w odróżnieniu od tradycyjnej „kanapy” samochód jeździ w stylu dość twardych, niemieckich samochodów. Auto trochę traci na komforcie, jednak w zamian zyskujemy większe poczucie bezpieczeństwa."
lub:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


"fantastic drive and handling" a panowie z Top Gear są dość wymagający.
Ja jeździłem i w zupełności zgadzam się z tymi stwierdzeniami.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2010, 08:31

Auta francuskie są mniej awaryjne niż Niemieckie i Japońskie.

Czemu tak piszę? Ano z doświadczenia, z francuskim Peugeotem nie miałem tylu problemów co z japońską albo niemiecką myślą pseudotechnologiczną.

Ktoś inny może napisać oczywiście na odwrót. Wszystko zależy na co się trafi.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

29 Wrz 2010, 09:47

Jasiek90 napisał(a):Po takim stwierdzeniu jestem na 100% pewny, że ten samochód widziałeś tylko na drodze a już z pewnością go ni prowadziłeś.
Poza tym Peugeoty zawsze miały jedne z najlepszych układów jezdnych wśród masowych producentów.
"ta pokaźna przecież limuzyna bardzo dobrze trzyma się drogi, dając kierowcy poczucie lwiej zwinności na wirażach."
"Zawieszenie testowego auta jest za to bardziej "niemieckie". Dlaczego? A dlatego, że po prostu jest twarde, nieprzystające do komfortowej (bo tak kojarzą nam się przeważnie się francuskie auta segmentu D), rodzinnej limuzyny."
"Nerwowe zachowanie jest z kolei obce Peugeotowi. W wersji „Sport” utwardzenie nastawów amortyzatorów powoduje, że auto pokonuje zakręty bardzo pewnie. Przeciwnicy francuskich aut byliby zdziwieni, że w odróżnieniu od tradycyjnej „kanapy” samochód jeździ w stylu dość twardych, niemieckich samochodów. Auto trochę traci na komforcie, jednak w zamian zyskujemy większe poczucie bezpieczeństwa."
lub:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


"fantastic drive and handling" a panowie z Top Gear są dość wymagający.
Ja jeździłem i w zupełności zgadzam się z tymi stwierdzeniami.


Ja czytałem w jakimś artykule, że ma tendencję do podsterowności, akurat chodziło o 406, z resztą to cecha FWD, więc może akurat ktoś przekolorował. Spoko, może akurat przy tym modelu faktycznie jest jak piszesz.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    25 lat SKODY Favorit
    SKODA Favorit, jeden z najważniejszych samochodów w historii marki, w tym roku obchodzi swoje ćwierćwiecze. Model ten zadebiutował podczas 29. Międzynarodowych Targów Przemysłowych w Brnie w 1987 roku. Pierwszy ...

29 Wrz 2010, 14:59

dla młodego kawalera


Pokaż mi w którym miejscu napisałem, że jestem kawalerem ... (coupe odpada. Może gdybym miał inne priorytety to bym się zastanowił, teraz w grę wchodzi sedan ew. touring)
Trzeba przyznać, że peugeoty są twarde, mają dobry układ kierowniczy, ale nie oszukujmy się. Jeszcze nigdy nie widziałem tyle plastiku na samochodzie. Gdzie się nie dotknąć czy puknąć to słychać plastik. Widziałeś crashtest peugeota? Przy zderzeniu czołowym rozsypuje się na tak drobne kawałeczki, że nie byłbym w stanie policzyć ich w tydzień. Nie wiem oczywiście jak jest z innymi modelami ale 307 to jest (oprócz wyglądu) kompletna katastrofa. Szczerze żałuję że go kupiłem nie ujmując innym użytkownikom tego auta. Kupiłem go ponieważ teraz mam inne priorytety, a nie dostanę "ciekawszego" auta za 20tys.

Dobra teraz do tematu. Przeczytałem wnikliwie wszystkie Wasze odpowiedzi no i z przykrością muszę stwierdzić, że silnik 3.0 raczej odpada. Poprostu nie stać mnie na ubezpieczenie. (przy 2.0 policzyli mi 3300zł)

mówicie, że e46 jest tańsze w utrzymaniu, spoko. Faktycznie, może mi właściwie nie jest potrzebny tak wielki samochód jak e39 ? Faktem jest, że przód ma ładniejszy, w środku jest przestronny i komfortowy, bagażnik ma dużo większy, ale naprawdę szukałem po allegro i innych stronach e39 z dzielonymi kanapami i nie znalazłem :) Gadałem z kumplem, że to rzadkość, bo komu w limuzynie potrzebne jeszcze dzielone kanapy - w sumie racja, ale również i głupota. Byłby jeszcze bardziej funkcjonalny.

Nie uważam siebie za więźnia stereotypów. Piszę to co wiem, a że nie kupuje się samochodów na F to wiem na własnej skórze i tak jak napisał poprzednik - różnie trafisz. czasem na lepszy czasem na gorszy okaz. Widocznie trafiałem same najgorsze.


Przeleciałem sobie w głowie wszystkie marki samochodów i nie mogę znaleźć nic ciekawego prócz audi i bmw ..
pjngwjn
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Łódź

29 Wrz 2010, 16:44

No i słusznie. A poza tym to szczere wyrazy współczucia, że nie jesteś kawalerem w wieku 19 lat.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

29 Wrz 2010, 18:27

Co do plastiku w Peugeotach to jest go tyle co w każdym VW, Oplu, Renault, Toyocie, Maździe czy innym samochodzie masowej marki.
Widziałem crash test to 307 jest dużo bezpieczniejsze niż A4 którym jeździsz
307, front 12, side 16 i 4* http://www.euroncap.com/tests/peugeot_307_2001/107.aspx
A4, front 7, side 10 i 2* http://www.euroncap.com/tests/audi_a4_1997/14.aspx z tym, że w Audi przy 64km/h struktura karoserii była bliska załamania podczas gdy Peugeota pozsotała stabilna.
A4 B6 http://www.euroncap.com/tests/audi_a4_2001/88.aspx wynik identyczny jak 307.
3er e46 http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2001/98.aspx wypadło gorzej zarówno w zderzeniu bocznym jak i czołowym.
O 407 już nie wspomnę bo ono je wszystkie deklasuje: http://www.euroncap.com/tests/peugeot_407_2004/189.aspx .
Nie zamierzam Cię namawiać, po prostu wyprowadzam z błędu.
BMW to dobry wybór.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Paź 2010, 18:00

w każdym bądź razie tym peugetem jeździ mi się zupełnie inaczej niż audi - chyba troszkę gorzej. Może zbyt się przestawiłem na komfort, nie na sportowy styl (bo to twarde zawieszenie czasem prowokuje do zabawy w zakrętach).. nie wiem.

poprzestanę prawdopodobnie na bmw.

Jeszcze pomyślę o hondzie accord.

dziękuje wszystkim za poświęcony czas i za świetne rady,

pozdrawiam !
pjngwjn
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Łódź