Audi A6 1.9 2003 r.

31 Sie 2009, 18:50

Bardzo głośne piszczenie/świszczenie/turkotanie przy max skręcaniu w lewo jak i w prawo, wymieniony został napinacz ponieważ przed tym problemem przy skrętach jakich kolwiek taki odgłos pojawiał się po wymianie ucichło, pasek również został wymieniony, płyn do wspomaganie jest. I ostatnio pojawił się problem przy max skrętach i gdy silnik pracuje na niskich obrotach gdy daje mu 1100 tego problemu nie ma. Miał ktoś coś podobnego ? z tego co wyczytałem i po rozmowie z mechanikiem może to być pompa albo coś z maglownicą ! Tylko nie jest w 100 % pewny. I co wymienie pompę 1000 zł w plecy a problem zostanie. Więc mało opłacalne, również może to być luźny pasek bo podobno są 4 modele pasków do tego silnika, więc na dniach to sprawdzę, miło by było gdyby ktoś miał problem identyczny do mojego ;p Pozdrawiam !
Alexander1988
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Częstochowa
  • 31 Sie 2009, 18:58

    pompa [bluzgu bluzgu](popsuła się)
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    04 Wrz 2009, 22:47

    up
    Alexander1988
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Częstochowa

    05 Wrz 2009, 09:08

    Pompa od wspomagania nawala.
    Miałem przed jakimiś dwoma tygodniami to samo.
    stasiowski121
     

    05 Wrz 2009, 09:18

    Nie wiem jak tam w audi ale u mnie w fiacie jest koło pasowe dwumasowe co ciekawsze guma pękła i przy obciążeniu paska zaczynało to pukać a w szczególności przy skrętach wtedy to już stukot był niezły... Ja za naprawę tego zapłaciłem 200zł...
    JEST:
    - Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
    - Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
    - Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
    - ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
    Luke16
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 835
    Miejscowość: KNZ
    Prawo jazdy: 12 03 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
    Silnik: 1.6/1.2/1.9
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    05 Wrz 2009, 10:52

    sprawdź pasek :mrgreen:
    gdyby pompa siadała to prędzej byś odczuwał problem ze skręceniem kół niż piszczenie :wink:
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

    06 Wrz 2009, 09:59

    mialem podobny problem w golfie, chyba olej do wspomagania nie byl dolewany
    "Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
    godfather78
    Aktywny
     
    Posty: 274
    Miejscowość: swarzędz
    Prawo jazdy: 0- 0-1996
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: octavia II
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    06 Wrz 2009, 12:01

    Zacząłbym od sprawdzenia górnego łożyska kolumny resorującej McPhersona(może być zatarte) ale piszesz,że piszczenie zanika wraz ze zwiększeniem obrotów silnika?!Każdy z kolegów może mieć rację.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8623
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    06 Wrz 2009, 20:35

    Kolego ja miałem takie same objawy, max skręt w dowolną stronę i dźwięk spod machy od ręki.
    Wymiana oleju czy dolewanie nic nie da, mówię z góry, wiem z własnego doświadczenia, dopiero w zeszły tydzień skończyłem leżeć pod autem przez to, pomogła wymiana pompy.
    Wymiana rolki pompy też nic nie dała, wkurzyłem się tylko stratą czasu i pieniędzy przez co zainwestowałem w nową pompę i teraz jest cichutko.
    stasiowski121
     

    08 Wrz 2009, 15:31

    Witam ponownie, dzięki za informacje :-) dzisiaj byłem w serwisie i powiedzieli mi, że to sprzęgło alternatora ;) 300 zł + 100 zł robocizna to lepsze info niż wymiana pompy jutro jadę do nich, mówią że jak zdejmą pasek będzie wszystko jasne, zobaczymy... troszkę popytałem się na ten temat bo wielu mechaników nie było pewnych co to jest jedni, że pompa, drudzy że magiel... etc jeśli się to potwierdzi że to sprzęgło alt. to dam znać, będzie to dobre info dla tych co będą mieli problem podobny w przyszłości...

    Pozdrawiam !

    [ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 22:05 ]
    potwierdzam ! Gdyby ktoś miał podobny problem warto przeczytać ten temat ;p i zaoszczędzić wymianę pompy... bo tak wielu mechaniką na rękę ...
    Alexander1988
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Częstochowa