Audi a6 - hamulce

01 Lut 2010, 00:25

nie wiem dlaczego tak sie stało ale po wymianie klocków hamulcowych strasznie szoruje mi w kołach podczas jazdy , (tarcze mam stare) , mam nadzieje ze to nic powaznego i sie wszystko dotrze , jak wiecie cos wiecej to prosze o pomoc
tygrys31
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: wielka brytania

01 Lut 2010, 10:19

może tłoczki są pozapiekane i klocek nie wraca do końca, zobacz czy któreś z kół robi się bardzo ciepłe po spokojnej jeździe.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

25 Maj 2010, 19:42

tygrys31 napisał(a):nie wiem dlaczego tak sie stało ale po wymianie klocków hamulcowych strasznie szoruje mi w kołach podczas jazdy , (tarcze mam stare) , mam nadzieje ze to nic powaznego i sie wszystko dotrze , jak wiecie cos wiecej to prosze o pomoc


Przed wymianą klocków należy odchylić osłonę gumową tłoczka docisku siknąć WD-40
potem ściągaczem stolarskim tłoczek wcisnąć go do środka założyć nowe klocki i powinno być OK.
ibanezzzz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Puszczykowo

19 Kwi 2011, 16:15

nie chce zakladac nowego watku, umnie mechanik nie zalozyl pozniej gumowej oslony tloczka w passacie po zmianie klockow z tylu czy to jest konieczne? czy mozna jezdzic?
"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

19 Kwi 2011, 19:08

ibanezzzz Nie za bardzo psikać wd 40 pod osłony tłoczków z tego względu iż panująca tam temperatura ( nierzadko dochodząca powyżej 150 stopni) powoduje wyparowywanie części lotnych WD i później zostaje tylko maż która utrudnia posuw tłoczka. Są do tego specjalne smary które mnie wchodzą w reakcję z płynem hamulcowym a w szczególności z gumowymi elementami zacisków. Jak chcesz sprawdzić to polej uszczelniacz lub osłonę od zacisku ropą lub olejem( jeden ze składników bazowych wszelkich preparatów wielofunkcyjnych) i zobacz jak ładnie puchnie.
Co to szorowania to może być niewracający tłoczek lub próg na tarczy(czy tarcze były przetaczane?) lub rdza osadzająca się na krańcowych stronach pracy klocka.

godfather78 . Konieczne musi być założona osłona bo bez niej tłoczek szybko złapie brudu i będzie "trzymał" przez co będzie hamować - zużywać tarczę i klocki, ewentualnie pordzewieje i wtedy jest tylko do wymiany.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

13 Maj 2011, 08:57

Nie zgodzę się z tą teorią.Ropa niszczy uszczelnienia gumowe tłoczka,podobnie benzyna,olej.WD-40 jest obojętny dla uszczelnień,lotny,nie pozostawi mazi,chodzi nie o trwałe przesmarowanie tych okolic ale tylko o przepłukanie i wymycie drobin piasku i kurzu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX 250h E-Four - kompaktowy SUV
    UX to nowy kompaktowy SUV Lexusa, oferowany m.in. z napędem hybrydowym z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 184 KM. Auto powstało na platformie GA-C. Wersja 4x4 z elektrycznym układem E-Four zużywa według pomiaru WLTP od 5,8 ...
    Najpiękniejsze szwedzkie tuningowane ciężarówki
    Firma PKS Gdańsk – Oliwa SA właściciel największego w Polsce Portalu Przepraw Promowych Promy24.com we współpracy z firmą Polferries przeprawią najpiękniejsze tuningowane pojazdy na tegoroczny zlot Master Truck, ...