Auto do max 30tys

23 Cze 2025, 11:51

Witam forumowiczy!
Na wstępie zaznaczę, że w kwestii aut, jestem kompletnie zielony i nie mam do kogo się udać po poradę.
Obecnie posiadam Forda Focusa z 2002 roku, benzyna + lpg i w zasadzie na tym moja wiedza na temat tego auta się kończy. Służy mi od 6 lat, przez pierwsze 4 lata codziennie trasy w okolicy 70-80km/dzień. Tym autem również jeździłem w dłuższe trasy po polsce - kilka razy w roku w góry/nad morze, trasy po 200-300km. Od dwóch lat auto służy głównie na jeżdżenie po małym mieście (do 50tys mieszkańców) + kilka dłuższych tras w roku, również w okolicy 200-300km. Niestety od pewnego czasu mam ciągle problemy z autem - rdza zaczyna je coraz bardziej pożerać, ma trudności z odpalaniem. Postanowiłem zmienić auto, jednak nie mam absolutnie pojęcia jak się zabrać za szukanie nowego.

Nowe auto ma służyć głownie na jazdy po mieście, z reguły z puntu A do punktu B jest mniej niż 5km. W weekend wyjazdy na max 100km. W ciągu roku kilka wyjazdów po 200-300km. Moja kobieta chciałaby, że auto "było większe niż focus" - co za tym idzie ma na myśli SUVa. Jednak z tego co przeglądałem, nie ma za dużego wyboru. Jedynie "Dacia Sandero" rzuciły mi się w oczy, ale nie wiem czy w ogóle jest sens na nie patrzeć.
Zależy mi na tym, żeby auto było rocznikowo w miarę możliwości jak najmłodsze, żeby nie było z nie wiadomo jak dużym przebiegiem oraz żeby było tanie w utrzymaniu - mam na myśli zarówno spalanie jak i koszty ewentualnych napraw. Celuję głównie w benzynę, lecz może być to też lpg. Chciałbym żeby auto dawało sobie radę w górach - co za tym idzie zastanawiam się jak radzą sobie silniki 900-1.2 z mocą 70-90KM?

Z góry wybaczcie jeśli czegoś nie zrozumiem, ale na prawdę, w kwestii aut jestem kompletnie zielony... Dziękuje za pomoc.
TooMii0
Nowicjusz

23 Cze 2025, 19:34