Niskie, szerokie i z dużym rozstawem osi – oto proporcje klasycznego Gran Turismo. Wpisuje się w nie również Audi e-tron GT concept. Ma 4,96 m. długości, 1,96 m. szerokości i 1,38 m. wysokości. Lekka karoseria czterodrzwiowego coupé zrobiona jest wg. zasad wielomateriałowej konstrukcji. Całą część dachową wyprodukowano z karbonu, wiele podzespołów jest aluminiowych, a wszystkie wsporniki zrobiono z wysokowytrzymałej stali. Rozwiązania techniczne tego pojazdu powstawały w ścisłej współpracy z marką Porsche. Zarówno stylistyka, jak i charakter samochodu to jądro niepowtarzalnego genotypu Audi. Delikatnie opadająca linia dachu Audi e-tron GT concept rozciągająca się aż do samego tyłu pojazdu, jest motywem charakterystycznym dla całej linii modeli Sportback. Nosi jednak w sobie założenia przyszłości, pokazując w którą stronę zmierza język stylistyczny marki z Ingolstadt. W porównaniu z obecnymi modelami Audi, najbardziej wyróżnia się stylistyka przedziału pasażerskiego, który wyraźnie zwęża się ku tyłowi. Nadkola oraz linia ramion wyglądają niczym rzeźbione i wraz z zupełnie płaską podłogą – niecodziennym rozwiązaniem jeśli chodzi o pojazdy elektryczne – wizualnie podkreślają nisko umieszczony środek ciężkości oraz dynamiczny potencjał Audi e-tron GT concept.
Szeroko poprowadzone linie, wiele funkcjonalnych elementów nadwozia, otwory wentylacyjne w nadkolach oraz solidny dyfuzor w tyle pojazdu podkreślają jego korzenie, gdy ten stoi w tunelu aerodynamicznym.
Cały obszar progów – ciągnący się od przedniego do tylnego nadkola – został „wyciągnięty” na zewnątrz, tworząc charakterystyczny, stylistyczny kontrast z kabiną. Wystające progi przyciągają wzrok w kierunku podwozia, gdzie zamontowano akumulatory – źródło energii dla Audi e-tron GT. Stylistyka felg, z ich pięcioma podwójnymi ramionami, to wizualne nawiązanie do ich funkcji. Dynamiczna konstrukcja zapewnia optymalną wentylację tarcz hamulcowych i wpływa na znaczną redukcję sił oporu. 22-calowe koła z oponami w rozmiarze 285/30 przyciągają wzrok, gdy patrzy się na auto z boku.
Charakterystyczna dla Audi osłona chłodnicy Singleframe zlokalizowana jest pośrodku przodu samochodu. W porównaniu do dwóch SUV’ów e-tron, jej architektura jest bardziej pozioma. Jej górną połowę pomalowano w kolorze karoserii. Wzór grilla osłony odwołuje się do wzoru plastra miodu – struktury stosowanej w Audi typu RS. To najbardziej widoczny sygnał tego, że Audi e-tron GT concept to przyszły produkt firmy Audi Sport GmbH.
Ściśle zdefiniowany opływ powietrza wokół nadwozia oraz duże wloty powietrza w przodzie mają za zadanie efektywnie chłodzić podzespoły, akumulatory oraz hamulce. Wlot powietrza na powierzchni maski, to z kolei odwołanie się do dwóch ostatnich samochodów koncepcyjnych Audi: modeli Aicon i PB18 e-tron. Maskę auta zaprojektowano w ten sposób, by nurt powietrza przepływał po niej trzymając się ściśle całej karoserii, co minimalizuje niepożądane zawirowania.
Przednia część diodowych reflektorów Matrix LED z laserowymi światłami drogowymi w kształcie grota strzały, podkreśla dynamiczny wygląd Audi e-tron GT, nawet gdy stoi ono w miejscu. Podobnie jak w pojazdach serii Vision, tu również światło jest „animowane” i wita kierowcę krótką sekwencją – falą światła rozchodzącą się poziomo. To nowa sygnatura świateł Audi, która w przyszłości znajdzie zastosowanie w seryjnie produkowanych pojazdach tej marki.
Przez całą szerokość tyłu auta przebiega wąska, lekka linia świateł. Pas ten rozprasza się na jego końcach w pojedyncze, podobne do klinów segmenty świateł diodowych umieszczone w jednostkach świateł tylnych. Architektura ta łączy e-tron GT z produkowanym seryjnie SUV’em e-tron, czyniąc oba te modele rozpoznawalnymi, nawet w ciemnościach, jako elektryczne Audi.
Nowy kolor lakieru – ciepły, ciemny odcień tytanu nazwany Kinetic Dust, sprawia wrażenie bardzo praktycznego, a nie technicznie „schłodzonego”. W zależności od częstotliwości występowania i ruchu świateł, umożliwia tworzenie wyraźnych kontrastów pomiędzy poszczególnymi powierzchniami nadwozia. Efekt ten pogłębiają dodatkowo matowe, ciepło przyciemnione elementy listew okiennych i felg.
Wymóg opon zimowych w Europie Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...
Flagowy SUV Lexusa zostanie zelektryfikowany Koncern Toyota zapowiedział przyspieszenie upowszechniania samochodów zelektryfikowanych – hybrydowych, hybryd plug-in oraz aut czysto elektrycznych, zasilanych akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi. ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki nim możemy finansować rozwój naszego forum, a Ty w zamian otrzymujesz do nich bezpłatny dostęp.
Dbamy i szanujemy Twoją prywatność! Nasza "polityka prywatności". Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne korzystamy z SSL, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie "Moje zgody".
Dlatego też prosimy naciśnij przycisk "PRZEJDŹ DALEJ" jeżeli zgadzasz się na na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania, a tym samym przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie ze strony internetowej ForumSamochodowe.pl i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Grupę motmedia.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityki prywatności na stronie Moje zgody.