Audi Q5 3.0 TDI (245 km) - grzechotanie dźwięk z silnika / skrzyni

10 Sty 2020, 10:23

Dzień dobry,

Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu grzechotania z silnika / skrzyni. Auto ma 179k km, dwumasa / rozrząd nie wymieniany. Na załączonym filmiku słychać grzechot przy dodawaniu gazu (zaciągnięty ręczny). Mechanik powiedział, że to prawdopobnie dwumasa (aczkolwiek nie ma innych objawów padniętej dwumasy - żadnego szarpania etc.) albo rozrząd. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Pozdrawiam i bardzo dziękuję za pomoc,
szulak
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

10 Sty 2020, 11:34

A jak wciśniesz sprzęgło i dodajesz gazu to tak samo grzechocze?
Zobacz jeszcze czy przy gaszeniu słychać jakieś stuki?
Czy na luzie na postoju wyczuwasz jakieś wibracje szczególnie takie poprzeczne. Najczęściej czuć je mocno jak oprzesz prawą nogę na wysokości kolana o środkową konsolę.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Sty 2020, 11:42

Mam automat. Przy gaszeniu nic nie słychać, jedynie przy odpalaniu auta (i to tylko po nocy) te grzechotanie - ale tylko tak 0.5 - 1 sekundę i to ustaje. Dopiero jak ruszam powoli, to bardzo głośno ten grzechot słuchać. Zastanawiam się teraz, czy to nie mogą być np. napinacze rozrządu...
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

10 Sty 2020, 17:37

Skoro masz automat to o jakiej dwumasie mowa? Tam nie ma klasycznego sprzęgła więc to możesz wykluczyć. Trzeba przyjrzeć się rozrządowi. Zobacz tak.... Znajdź stromą górkę aby auto miało obciążenie i wyjeżdżając pod nią zatrzymaj się w połowie i spróbuj ruszyć energicznie, jak usłyszysz to głośniej to rozrząd
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16192
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sty 2020, 17:45

Sugerowałem się tym diagramem:

Koło zamachowe w moim roczniku to 0B5105317P.

Generalnie tak: jeśli zaciągnę ręczny (przytrzymam (P)) i spróbuje ruszyć do przodu / do tyłu, to ten dźwięk jest mega słyszalny. Gdy ruszam normalnie, bez ręcznego, to jest słyszalny ale nie aż tak mocno jak na ręcznym.
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

10 Sty 2020, 18:23

Stawiam na rozrząd
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16192
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zlot fanów Toyoty Celica 2020
    Pod koniec lutego Celica Club Poland świętował 17. urodziny na Autodromie Pomorze w okolicach Tczewa. Impreza przyciągnęła miłośników Toyoty Celiki z całej Polski oraz z różnych stron Europy. W spotkaniu wzięło ...

10 Sty 2020, 18:59

20 stycznia mam diagnostyke w ASO i zobaczymy :) tez wydaje mi się ze to jest rozrząd. Mechanik powiedział, ze to rozrząd albo koło zamachowe - ale nie widzę żadnych objawów uszkodzonego koła zamachowego.

A z ciekawości, ile może kosztować wymiana rozrządu w ASO?
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

11 Sty 2020, 09:07

szulak napisał(a):A z ciekawości, ile może kosztować wymiana rozrządu w ASO?
Audi podaje 15 roboczogodzin na wymianę tego rozrządu teraz musisz do pomnożyć x cena ASO i wyjdzie Cię cena robocizny + ok 4 tyś za części. Zostanie coś tam doliczone pewnie za jakieś mycie itd to finanie ok 8k zostawisz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16192
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Sty 2020, 13:16

ASO w Krakowie powiedziało mi 450 PLN brutto za roboczogodzinę.. mam nadzieje, że może uda się coś wynegocjować :)
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

11 Sty 2020, 19:23

Uuuu to grubo, bardziej stawiałem na ok 300
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16192
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Sty 2020, 20:28

W ASO Skody powiedzieli 300 PLN za roboczogodzinę - poprosili o VIN i czekam na wycenę. Te stawki z ASO Audi chyba można negocjować, bo w obu przypadkach (dzwoniłem do 2 ASO) powiedzieli mi, ze zawsze przygotowują indywidualna wycenę.

A wracając do problemu - zrobiłem mały test - skrzynia na N, i gaz do 1500~ obrotów - i tez słyszę te grzechotanie - wiec wydaje mi się, ze to prawie na pewno rozrząd.
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

16 Sty 2020, 18:59

Informacja dla potomnych: okazało się, że jest coś popsute w skrzyni - sprzęgło / osłona / koło zamachowe. Dopiero w następnym tygodniu będę miał dokładną diagnostykę, ale już teraz przymierzam się do wymiany "całego zestawu" (tj. wszystkiego co na załączonym zdjęciu - części około 8500 PLN + 1500 PLN robocizna).
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

16 Sty 2020, 19:01

a jak to zostało wstępnie zdiagnozowane?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16192
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sty 2020, 19:16

Mechanik kategorycznie wykluczył rozrząd (z tym przyjechałem). Wzięli auto na podnośnik z jednym mechanikiem w środku, drugi był pod autem - i ruszanie na hamulcu bardzo łatwo wywołało te grzechotanie - właśnie z okolicy skrzyni.
szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12

28 Sty 2020, 21:04

Jestem po wymianie koła zamachowego, sprzęgła i wszystkich "drobnych" rzeczy pomiędzy tymi elementami (łożysko, osłona, itd.). Problem niestety nadal występuje. Do rozważenia został rozrząd (porady z forum internetowych), pompa oleju w skrzyni (to powiedział dziś mechanik który to wymieniał) albo jakaś "pierdoła" w stylu niedokręcona osłona termiczna...

Poniżej filmik wymienionego koła zamachowego, które wg. mechanika nadawało już się do wymiany.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szulak
Nowicjusz
 
Posty: 12