Audi RS6 C5

10 Sty 2014, 23:07

Audi RS6 C5
RS6 to wyjątkowe auto. Łączy w sobie niewyobrażalną moc i osiągi z praktycznością i użytecznością na co dzień. Szkoda tylko, że jest tak mało.. reprezentacyjne. Od zwykłej A6 da się go odróżnić jedynie po poszerzonych nadkolach i innym wzorze atrapy. I właśnie ta dyskrecja jest jedną z jego mocnych cech. No bo kto spodziewałby się, że ten kojarzący się z taksówką samochód może przyspieszać do 100 km/h szybciej niż równorzędne Porsche 911 Carrera (typoszeregu 996). Nie jest tak wulgarny i agresywny jak BMW M5, ani tak elegancki jak Jaguar S-Type R, co daje mu własne miejsce w klasie mocnych sedanów- jako dyskretna wyścigówka będąca w stanie pokonać i ośmieszyć nie tylko wszystkie hot-hatche, ale i większość aut powszechnie uważanych za stricte-sportowe.
Silnik:
Występuje w dwóch odmianach: zawsze jest to 4.2 V8 Biturbo. Standardowo posiada 450 KM, zaś wersji Plus aż 480. Oczywiście ten podwójnie doładowany motor ma spore rezerwy mocy: bez strachu, po zmianie oprogramowania turbin można wycisnąć z niego ponad 500 KM. Przy większych mocach skrzynia biegów nie radzi sobie z momentem obrotowym.

Audi RS6 C5

Wnętrze: Jako topowa wersja auta klasy wyższej RS6 jest bardzo bogato wyposażona. Podsufitka z alkantary i konsola pokryta prawdziwym karbonem oraz skórzane fotele kubełkowe Recaro nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że RS6 jest stricte-sportowym autem.
Audi RS6 C5
Osiągi: Prędkość maksymalna po zdjęciu elektronicznego ogranicznika oscyluje wokół 320 km/h- dałoby się tyle osiągnąć na niemieckiej autostradzie. Hamulce- ośmiotłoczkowe zaciski Brembo i wentylowane tarcze hamulcowe są bardzo skuteczne. Napęd na cztery koła daje wyjątkową jakość prowadzenia na mokrej nawierzchni. W TopGear na mokrej nawierzchni Stig w RS6 wykręcił czas 1.33, czyli szybciej niż mocniejszy Mercedes E 55 AMG.

Koszty: Czego można spodziewać się od 450 konnego, luksusowego auta rodzinnego z V8 ? Zastanawiać się można nad tym, czy utrzymanie RS6 będzie bardzo drogie, czy astronomicznie drogie. Cóż, RS6 ma już swoje lata, więc wiele zastosowanych w nim rozwiązań zdążyło się już opatrzyć. Mowa tu o elementach wyposażenia i karoserii, bo tylko te (a i tak nie wszystkie) można dopasować od zwykłej A6. Podwójnie uturbiony silnik jest skomplikowany i drogi w serwisowaniu- części te są trudnodostępne, a cena za nową sprężarkę waha się w granicach 2000/3000 zł- w serwisie ASO znacznie drożej. Jedynym wyjściem jest więc regeneracja. Także np. amortyzatory nie należą do tanich części. Są zupełnie inne niż te ze standardowego modelu-nie ma nawet co próbować stosować ich zamiennie. Używana część to wydatek około 700 zł. Za przyjemność kupna czterech nowych tarcz hamulcowych do RS6 zapłacimy około 4000 zł. Warto dodać, że podobny element do równorzędnego BMW M5 E39 kosztuje około dwa razy mniej. Tak więc skłaniam się ku przekonaniu, że RS6 jest jednym z najdroższych w utrzymaniu aut opisanych na łamach tego katalogu. A nie wspomniałem o wydatkach na paliwo. Kupując.. radzę nie myśleć nad przyszłymi wydatkami i cieszyć się niesamowitą radością z prowadzenia tego rodzinnego bolidu.

Awaryjność: RS6 jest autem na tyle niespotykanym i nietypowym, że trudno wskazać jakiekolwiek słabe punkty. Wolnossąca wersja motoru 4.2 znana jest ze swojej pancerności i niezawodności. W opisywanej wersji zdarzają się przypadki zacierających się turbosprężarek- najczęściej w autach bardzo brutalnie traktowanych, o co wcale nie trudno w takim samochodzie. Moc wpływa także na szybkie zużycie wielu podzespołów, takich jak klocki (190-250 zł/za przód lub tył), wspomniane tarcze hamulcowe i sprzęgło (regeneracja około 700 zł).

Audi RS6 C5

Audi RS6 C5
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006