Audi TT 3.2 vs Nissan 350z

16 Cze 2019, 22:27

Witam mam okrutny dylemat który samochód wybrać. Z jednej strony Audi komfort oraz quattro a z drugiej strony 350z który powala wyglądem po kilku modach i z tego co wiem jest mniej zawodny niż tt-tka. Oczywiście 350z z Europy samochód ma służyć jako daily. Pomożecie wybrać? Może jakieś fajne body kity pod 350 lub tt?
bednarxx
Nowicjusz
 
Posty: 14

16 Cze 2019, 22:58

A cóż to takiego ma być drogiego w silniku 3,2 na pośrednim wtrysku?
Zobacz sobie lepiej ile kosztuje kompletne sprzegło z dwumasą do 350Z albo skrzynia jak zaczną trzeszczeć synchronizatory, albo komplet amorów na przód..
Co tu dużo mówić 350Z obok Boxtera 386 to najdroższe w utrzymaniu takie Coupe, zabawa konkretna ale niestety i TT 3,2 i BMW Z4 3,0 R6 są po prostu tańsze.

Najlepiej iść w 1,8T 225 BAM, wtedy i silnik rozwojowy i dużo, dużo tańsze utrzymanie niż 350Z a można mu nieźle pocisnąć ale nie brzmi..bo 4 cylinderki + turbo
Zależy czego oczekujesz od auta.
Z kolei 350Z napęd RWD a nie 4x4 dołączane, no i TT ma kiepską widoczność i bazuje na Golfie IV co nie zawsze jest zaletą.

Więc TT zawsze będzie tańsze od 350Z, w przypadku 3,2 różnica nie jest szalona ale będzie, natomiast 1,8 turbo to jest jak dzień do nocy, koszty dużo niższe.


A tak w ogóle czy mi się coś kręci czy był już taki temat jakiś czas temu?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Cze 2019, 23:08

Kurde stoi taka zetka ładna dzisiaj gościu wrzucił 50k ale wymieniony silnik na revupa z 2009 35 tys przebiegu, sprzęgło, dwumasa, wydech, dyfer oraz łożyska. Boli mnie tylko to ze nie mam takich pieniędzy. Chyba wybór padnie na tt, trochę tańsza w zakupie. Dzięki za odpowiedz ale 1.8t mnie niezbyt interesuje. Wiem że 1.8t jest fajne ale przy takim samochodzie raczej kombinowałbym z lpg. Pożarem reakcja wolnossaka na gaz oraz dźwięk v6 no nie do opisania :)
bednarxx
Nowicjusz
 
Posty: 14

16 Cze 2019, 23:54

A jaki w ogóle budżet?

Może coś takiego?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Cze 2019, 06:55

Nie no nie ma co sie oszukiwać że Zeta jest droga w utrzymaniu, wiele racji tez jest w skrzyni i sprzęgle, sprzęgło chodzi ciężko mało elastycznie no i z biegami tez jest problem, mocowanie dyfra to standard. Kolejna sprawa ze 350Z dość mocno rdzewieje, według mnie auto do zabawy, jeżeli ktoś chce na codzień to trzeba mu wiele wybaczyć i pchać kasę. TT też nie należy do tanich aut ale w tym zestawieniu jest górą no i na pewno jazda na codzień bedzie przyjemniejsza
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Cze 2019, 09:13

Zarówno w zetke jak i TT masz kilka tys do wrzucenia na start na ogarniecie slabych stron obu silnikow
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ŠKODA 120L Typ 742, 1976
    Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. ...

17 Cze 2019, 10:18

Ale panowie każde auto ma coś za pazurem i czy to będzie zetka czy bmw tylko chodzi o to że teraz wychwycimy dwumasę w jednym aucie a w drugim już jest różowo i tylko jedyny problem to znalezienie ogłoszenia.

Co do zki to jak nie będziemy [...] to trudno o auto bardziej spełniające wymogi amatora upalania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Cze 2019, 12:13

szybki napisał(a):Tak pionuś e46 330 będzie idealne szczególnie że w zetce miałeś problem do synxhronizatorów dobre. No tak zapomniałem że w bmw wszystko jest serwisem a 1,8t jest naj.


W zetce synchronizatory to wstęp do konkretnych serwisów..np.
Sprzęgło komplet ok 2000 pln
Dwumasa 2700 pln
łożysko: ok 520 pln sztuka
amortyzatory komplet ok 1500 zł
Przepływomierz ok 500 zł
..+ padające synchronizatory

rzeczywiście taniocha
Dla przykładu w TT sprzęgło kosztuje połowę a łożysko 160 zł..
i najdroższa naprawa to rozrząd, ewentualnie cewki/świece + serwis haldexu
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Cze 2019, 14:10

Pionek no co mam powiedzieć ?

Dlatego prawdziwe wyjadaki omijają fora żeby się nie boksować z dziećmi... :D

A tak na marginesie to jeździsz trochę szybszymi autami niż obsrane 1,8t?
Czy tylko mix netowych niusów?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Cze 2019, 14:16

Tu nie ma co sie licytować o 2 czy 5 tys, to sportowe auta i utrzymanie nie bedzie kosztowało 2tys rocznie.

Trzeba miec swiadomosc ze zakup takiego auta to pikus, koszty zaczynaja sie gdy chcemy je w nalezytym stanie utrzymać, 12-15tys po zakupie to tak lekko na jakieś opony, hamulce, oleje, filtry, swiece i rozrzad
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Cze 2019, 14:29

szybki napisał(a):Dlatego prawdziwe wyjadaki omijają fora żeby się nie boksować z dziećmi...


Prawdziwe wyjadaki czyli tak na prawdę teoretycy o mizernej wiedzy nie rozróżniający Almery od 350Z? :)
Niby nazywasz się wyjadaką ale nie potrafiłeś koledze pomóc w temacie 1,8T ale niby ze wszystkimi autami na świecie miałeś styczność więc jak to jest?

Serio uważasz że tylko BMW jest drogie w utrzymaniu i niemieckie auta? :no:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Cze 2019, 15:27

Pionek napisał(a):Prawdziwe wyjadaki czyli tak na prawdę teoretycy o mizernej wiedzy nie rozróżniający Almery od 350Z?

W odróżnieniu od Ciebie miałem almerę i 350kę ... ba nawet upalałem jedno i drugie :D

Pionek napisał(a):Niby nazywasz się wyjadaką ale nie potrafiłeś koledze pomóc w temacie 1,8T ale niby ze wszystkimi autami na świecie miałeś styczność więc jak to jest?

A możesz powiedzieć o jaki temat chodzi?
A do tego po co mi rozkminki nad 1,8t który jest bo jest nic sobą ciekawego nie reprezentuje.
Pionek napisał(a):Serio uważasz że tylko BMW jest drogie w utrzymaniu i niemieckie auta?

A co mam Ci powiedzieć? Co dozwyklaków sporo ich serwisuje więc chyba widzę co zamawiam...aco do zabawek to najpierw jadę do kolesi zajmujący się profi daną marką a potem podejmuje decyzje.

P.s.

Co do nissanów to mnie rozwaliłeś... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Cze 2019, 16:12

No to skoro miałeś to pochwal się ile wyniósł Cię serwis, jeśli uważasz że BMW bedzie sporo droższe i w ogóle się tylko psuje a 350Z ideał.

No i wiesz dla wielu osób 350Z też jest bo jest ale nic specjalnego nie reprezentuje, każdy ma inne podejście. Nie ma turbo, ciasny, głośny itd..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Cze 2019, 16:54

@Szybki
Ale jak twierdzisz, ze 1.8t jest obsrane i nic soba nie reprezentuje to oswiec nas co soba reprezentuje takie 3.2 z tt/a3 czy m54b30 z e46?
Bo mam w domu bama @ 260 KM, natomiast jezdzilem a3 8p 3.2 oraz e46 330i i nie maja do mojego bama zadnego podejscia. Ani w kwestii 0-100, ani 100-200, ani 80-140, ani zadnej innej. To nie V8.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Cze 2019, 17:45

Pionek napisał(a):No to skoro miałeś to pochwal się ile wyniósł Cię serwis, jeśli uważasz że BMW bedzie sporo droższe i w ogóle się tylko psuje a 350Z ideał.

No i wiesz dla wielu osób 350Z też jest bo jest ale nic specjalnego nie reprezentuje, każdy ma inne podejście. Nie ma turbo, ciasny, głośny itd..

Pionek nie chce mi się z Tobą dyskutować bo cały czas uskuteczniasz jakąś zabawe w debilizmy. Naucz się czytać a potem zgrywaj znaffce tematu. Więc napisałem wyraźnie odpowiedź na Twoją głupotę bo chcesz udowodnić jaki to nissan drogi a wklejasz zwykłe e46 za prawie 40k. Gdzie ile wyjdzie Cię różnicy drogo vs tanio?
Do tego 350ka dla amatora posiada seryjną szperę, zawias i super hebel.

Więc teraz nie przekręcaj faktów. Powtórze Ci dziecko ...przy 350ce będzie drogo ale zgodnie z tym co daje to auto.

Duży naskrobie coś potem bo pisze z kalkulatora a zaraz zapodaje getry i śmigam :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe