Audi TT 3.2 vs Nissan 350z

17 Cze 2019, 21:26

Budżet to fajnie by było zmieścić się w 45k.
Szczerze na zetkę będę musiał się narobić.
Słyszałem że zadbane egzemplarze już nie tanieją, więc upływ czasu mnie nie pociesza :( Szczerze mówiąc dla mnie w 350z trzeba jeszcze włożyć w jakiś sensowny bodykit, najbardziej podoba mi się Voltex no ale kosmiczne pieniądze. Podejrzewam że tt będzie dużo lepsze jako daily. Jak możecie polecić jakieś trochę tańsze coupé to będę wdzięczny. Myślałem jeszcze nad e92 no ale to nie to samo :p
bednarxx
Nowicjusz
 
Posty: 14

17 Cze 2019, 21:49

Jakis czas temu chodzila mi po glowie e92, sensowne egzemplarze to ok 55-60tys + iles tam na serwis.

Moim zdaniem masz za malo kasy zarowno na zetke jak i tt, nie wspominajac o tym ze trzeba sporo kasy na ogarnięcie mankamentów tych aut, w tt conajmniej rozrzad a w zetce magistrale oleju.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2019, 20:27

duzy90 napisał(a):@Szybki
Ale jak twierdzisz, ze 1.8t jest obsrane i nic soba nie reprezentuje to oswiec nas co soba reprezentuje takie 3.2 z tt/a3 czy m54b30 z e46?

Żle mnie zrozumiałeś bo mówimy o autach technologicznie bardziej z przodu patrząc na 350z i o frajdzie z jazdy. Dla mnie zastanawiając się na 350z i porównując to do zwykłego 1,8t jest uwstecznianiem się już nie wspomnę że nawet podkręcone fwd ustępuje takim konstrukcjom jak Zka gdzie jest manual, rwd, szpera, super hebel, dobry zawias.
I możemy się kłócić czy mocne fwd na prostej objedzie taką nysę ale i tak nysa da mnóstwo frajdy w kategorii "tankuje, serwisuje i zapitalam"
Dla mnie 1,8t jest dziadkiem który jest bo jest. I jak duży90 masz rozkminione tą opcje w detalach to ok. ale mi osobiście szkoda czasu i nerwów na tworzenie.
Co do porównania do e46 330 albo 3,2tt to seryjnie te auta są bidne (srogo wyglądają ale mniej srogo jadą więc podkręcone 1,8t wypada lepiej.

Co do porównania do e46 330 wszystko pięknie ładnie ale jest starsze auto więc trzeba by cenowo (serwis) porównać do e90.

Co do konkretów to:

sprawdzałem dokładnie ceny gratów e46 330 i są przeważnie 30-40% niższe od nissana ale dobrnięcie seryjnej e46 do możliwości zabawowych seryjnych nissana szybko zniweluje tą różnice nie mówiąc o ilości niby śmiesznych usterek ale występujących w prawie każdym e46.
Gdzie pewnie sama szpera oraz zrobienie sanek z podłogą to będzie koszt rzędu 5k, dojdzie pewnie układ chłodzenia, branie oleju (norma) + głupoty typu opadające szyby, zawór disa (oem nowy 1200zł.), jeż ... sondy...itd.

Oczywiście są to dwa różne auta..

Raziel11 napisał(a):w zetce magistrale oleju.

Podstawowy mod polega na wymianie misy olejowej z przegrodami i większej pojemności i to bardziej już max torowego upalania.
Miałem okazje spalić pewnie z 10kompletów opon w ciągu weekendu tym autem i nic się nie stało.
bednarxx napisał(a):Budżet to fajnie by było zmieścić się w 45k.
Szczerze na zetkę będę musiał się narobić.

Też bym nie dramatyzował i odcedził fantastów ponieważ miałem Zkę i sprzedałem za 32k.było 7k do włożenia na tip top potem była jeżdżona w drifcie amatorskim ale karoseryjnie przetrwała w 100% i poszła za 35k i jeszcze sprzedawałem kolegi sztukę ale wersje FL z przebiegiem 180k.km. i poszedł za 45k. (o ile dobrze pamiętam).
Oczywiście oba auta z brembo, lsd i manual.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Cze 2019, 21:03

szybki napisał(a):Żle mnie zrozumiałeś bo mówimy o autach technologicznie bardziej z przodu patrząc na 350z i o frajdzie z jazdy. Dla mnie zastanawiając się na 350z i porównując to do zwykłego 1,8t jest uwstecznianiem się już nie wspomnę że nawet podkręcone fwd ustępuje takim konstrukcjom jak Zka gdzie jest manual, rwd, szpera, super hebel, dobry zawias.
I możemy się kłócić czy mocne fwd na prostej objedzie taką nysę ale i tak nysa da mnóstwo frajdy w kategorii "tankuje, serwisuje i zapitalam"
Dla mnie 1,8t jest dziadkiem który jest bo jest. I jak duży90 masz rozkminione tą opcje w detalach to ok. ale mi osobiście szkoda czasu i nerwów na tworzenie.
Co do porównania do e46 330 albo 3,2tt to seryjnie te auta są bidne (srogo wyglądają ale mniej srogo jadą więc podkręcone 1,8t wypada lepiej.


Czyli po prostu źle się zrozumieliśmy, bo tak właśnie myślałem :ok:
E46 330i czy 3.2tt nie mają podejścia do 1.8t po programie, gdzie ja mam 340nm przy 3k rpm. Dla nich to nieosiągalne. Rozkminiałem dobrze 1.8t i one fajnie jadą tylko na seryjnych k03s/k04-023 i to obowiązkowo z dp, bo wtedy masz moment nisko i da się zrobić te 240-260 KM na fajnych kreskach. Wstawienie nawet większej hybrydy rodzi problem, że auto do 3,5k rpm w zasadzie nie jedzie bo za mała pojemność więc jest g..., a nie przyjemność z jazdy.
A porównywać z 350z nawet mi do głowy nie przyszło, bo to inne prowadzenie, balans, zupełnie inne auta. Żadna buda z 1.8t poza prostymi nie ma podejścia :D
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Cze 2019, 21:14

Szczerze mi te 6sek do setki pasuje. Samochód ma być moim DAILY. Ja jednak wolę 3.2 w tt niż 1.8t. Dźwięk v6 + możliwość wsadzenia lpg.
bednarxx
Nowicjusz
 
Posty: 14

19 Cze 2019, 21:22

Dla mnie porównując V6 do r4 jest trochę śmieszne bo owszem możesz sobie wycisnąc trochę koników ale jeżeli chodzi o elastykę to możesz z tym 1.8 wszystkie V w dupcie pocmokać.
szybki napisał(a):Gdzie pewnie sama szpera oraz zrobienie sanek z podłogą to będzie koszt rzędu 5k,
przesadziłeś o 3 razy :ok: koszt wzmocnienia sanek to ok 700 zł czas naprawy 4h a co do szpery nie wiem co masz na myśli? jej wykonanie?

Psioczysz na BMW ale zauważmy z jakimi przebiegami jeżdzą BMW e46 czy TT a z jakimi 350z, dojdzmy z Ztka do takich przebiegów to tak samo będzie usterkować i to nie podlega dyskusji
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2019, 21:34

Kao napisał(a):Dla mnie porównując V6 do r4 jest trochę śmieszne bo owszem możesz sobie wycisnąc trochę koników ale jeżeli chodzi o elastykę to możesz z tym 1.8 wszystkie V w dupcie pocmokać.


A jeździłeś 1.8t po np takim programie?

Bo jeśli nie to nie wiesz o czym gadasz i pod względem elastyki takie e46 330i może to 1.8t właśnie w tyłek cmoknąć.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Cze 2019, 21:36

bednarxx napisał(a):Szczerze mi te 6sek do setki pasuje.

Tą wartością nie ma co operować bo nijak się ma do realnej jazdy.

Kao napisał(a):przesadziłeś o 3 razy koszt wzmocnienia sanek to ok 700 zł czas naprawy 4h a co do szpery nie wiem co masz na myśli? jej wykonanie?

Dokładnie tak jak koledze powiedzieli przez telefon...jest to kwota początkowa bo okazało się że trzeba wymienić sanki a te następne wzmocnić. Szpera nie wiem jak kest teraz ale kolega jak ją wystawił za 2k to była bitwa i poszła w ciągu 5min.

I jeszcze co do mojego psioczenia to dobrym miernikiem są moi koledzy i ostatnio jeden z nich (od bmw) zrobił na ułężu 90km to nie podniecił go wykręcony czas tylko pierwsze info "nic się nie zepsuło" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Cze 2019, 21:57

duzy90 napisał(a):A jeździłeś 1.8t po np takim programie?

Bo jeśli nie to nie wiesz o czym gadasz i pod względem elastyki takie e46 330i może to 1.8t właśnie w tyłek cmoknąć.


Po 1 kreseczki możesz sobie wsadzić w ..... no wiesz gdzie.
Po 2 mówię o V6 a 3,0 w e46 w V nie było, no chyba że ja sie na BMW nie znam.
100% wolę słabsze V6 niż wypierdziane wydutkane r4, Veczką na skrzyżowaniu możesz sobie wyjść nawet na 5 biegu wciskasz gaz i to jedzie, ta sama sytuacja przy wyprzedzaniu a te r4eczki możesz mieć to po 5 cipach i tego nie uzyskasz.

szybki napisał(a):jest to kwota początkowa bo okazało się że trzeba wymienić sanki a te następne wzmocnić.
no widzisz..... totalnie nie wiesz o czym mówisz, nie znasz tej konstrukcji wzmacnia się to mocowania sanek a nie je same bo niby co z nimi nie tak i jak można by było je wzmocnić? drut żebrowany z budowy przyspawać czy jak? widaje mi się że twoja wiedza o BMW to ''hejt wiedza'' wiesz tyle co gdzieś tam o uszy się obiło, wrzuciłeś wszystkie występujące usterki powstałe z przebiegów 500+ do jednego wora a następnie je wszystkie z niego wyciągasz i przypisujesz do jednego auta :o
Nie ma co dyskutować o BMW a tym bardziej o e46 bo temat tego nie dotyczy a kolejna sprawa to odrazu powstają zruszenia gula i bóle pupki jak kilka lat temu na Passata
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2019, 22:03

@Kao
Widzisz, wiele razy bylem swiadkiem jak np kumpel ustawial sie swoim b7 2.0tfsi @ 340 KM z roznymi s4 b6 i s4 b7. Moc w teorii taka sama, roznica 4 cylindrow. A te s4 nawet nie zdazyly smrodu powachac, z rolki tak samo.
Podobnie mozna zestawic n20 328i z n52/n53. Wynik mimo roznicy 2 cylindrow jest z gory wiadomy.
Tak wiec czasem z glowa zrobione r4 moze skopac tylek znacznie wiekszemu silnikowi.
Aha, jak nie podobaja Ci sie moje kreseczki to wstaw takie z 3.2 v6. Chetnie popatrze
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Cze 2019, 22:14

a Ty dalej swoje :? Cały czas dążysz do sprintu i sugerujesz się kreskomanią a ja mam to totalnie w tylnej części ciała, dla mnie liczy się jak auto jedzie a nie ile wypluło na hamówie. Jak ciskasz z pod świateł aby mieć FUN dla swojej świadomości to ok cipuj ile chcesz ale do uzytku na codzień V tu jest górą i nie ma co gadać, może kiedys doświadczysz, będziesz miał okazję pojezdzić dłuższy czas ( chociaż kilka dni) to w podświadomości sobie powiesz '' no miał rację'' :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2019, 22:23

Kao napisał(a):będziesz miał okazję pojezdzić dłuższy czas ( chociaż kilka dni) to w podświadomości sobie powiesz '' no miał rację''


Jeździłem ze 2 miesiące tą a3 3.2 gdy pożyczyłem od kumpla, bo auta nie miałem i pod względem silnika nie zamieniłbym się na bama 260 KM, więc stwierdzam, że nie masz racji :D
Natomiast porównując z obecnym 3.0tfsi, to tak mogę stwierdzić, że v6 jest fajne, natomiast tu nie V robi robotę, a kompresor. Poza tym to auta z totalnie różnych pułapów cenowych.
Tak samo fajnie jezdzilo mi sie m57, n55, 2.7bit, natomiast co do volvo s60 3.0t juz mialem mieszane uczucia. Natomiast gdy jezdzilem m52, m54, n52, a3 3.2, a4 b8 3.2 fsi to ja te auta rozpatruje w charakterze leniwca. Pozytywnie mnie zaskoczyl za to lex gs 430 i w211 5.0, ale to V8, i tam rzeczywiscie stwierdzilem ze wolnossak moze byc fajny/super. W r6 i v6 n/a tego nie stwierdzilem. To tyle z aut z wiekszymi pojemnosciami, ktorymi jezdzilem.
Ostatnio edytowany przez duzy90, 20 Cze 2019, 06:58, edytowano w sumie 1 raz
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Cze 2019, 22:53

Kao napisał(a):totalnie nie wiesz o czym mówisz, nie znasz tej konstrukcji wzmacnia się to mocowania sanek a nie je same bo niby co z nimi nie tak i jak można by było je wzmocnić? drut żebrowany z budowy przyspawać czy jak? widaje mi się że twoja wiedza o BMW to ''hejt wiedza'' wiesz tyle co gdzieś tam o uszy się obiło, wrzuciłeś wszystkie występujące usterki powstałe z przebiegów 500+ do jednego


Kao akurat naprawa sanek u kolegi trafiła się w e46 3,0 dwa razy a trzeci przypadek to sanki poleciały ale w opcji 1,8. Szczerze nie znam technologii naprawy tego bo akurat ta usterka jeszcze nie była za mojej kadencji. Natomiast już ja dostałem zleconko i wymieniany był zawór disa, jeż, zbiornik wyrównawczy, szyby przód no i branie oleju.
Ogólnie mówiąc możesz sobie filozofować że gdzieś wstawiasz drut i jest ok.ale człowiek który ma to w d...szczególnie taki który wsiada i oczekuje jazdy a nie powrotu do domu z trasy 370km bez szyby albo podczas ferii zamiast martwić się o narty martwić się o drut w sankach i szukać warsztatu 350km.od domu.
Dla mnie pewne tematy są proste ale wiem że to jest proste dla mnie bo tym akurat się interesuje ale sory dla zwykłego Kowalskiego liczy się bezawaryjność a nie tani sposób na ogarnianie czegoś co dla mnie w aucie rwd jest przypałem.
Dla mnie pewne marki to temat rzeka oraz wytrzeszczone oczy ostatniego Pana od e90 podczas wymiany tylnego rorządu w dieselku :D

Duży90 nie da się wszystkiego przeliczyć na cyfry i tabelki bo są jeszcze doznania oraz możliwości realizowania pewnych celów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe