Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 11:18

Czesc wszystkim,

Szukam auta dla rodziny, narazie jest nas trojka, ale napewno bedzie czworka.
Szukam glownie kombi/SUV w benzynie, fajnie jakby byl tak minimum z 2005 roku. Mam na oku kilka modelow, Toytoa Corolla Verso II, Toyota Avensis II, Nissan Quasquai II, Volvo V50, Opel Astra II, Ford C-Max. Niestey nie wiele wiem na temat udanych jednostek i czesci.

Bardzo licze na wasza pomoc w tej kwestii, moze pomoze mi to w podjeciu dezycji, lub wyjda jakies inne modele o ktorych nawet nie myslalem :shock:

Pozdrowionka :lol:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 04 Paź 2014, 08:19
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 11:25

propu napisał(a): Opel Astra II

Za tyle to ja celowałbym w astrę III a nie II.
Może fiat croma.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 12:11

Auta, które umieściłeś w swoich typach są bardzo ciekawe.
Zacznę po kolei.
- Toyota Corolla Verso: Silnik 1.8 to bardzo udana konstrukcja, choć w moim odczuciu auto nie ma przysłowiowego "kopyta". Odpuść sobie automatyczną skrzynię z uwagi na problemy ze sterownikiem. "Manual też nie jest idealny, ale na pewno mniej awaryjny od "automatu". Szybkiemu zużyciu ulegają łożyska w skrzyni, dlatego warto nasłuchiwać, czy nie występuje "buczenie" podczas jazdy.
- Toyota Avensis II: Podobnie jak w Corolli Verso warto (moim zdaniem) celować w silnik 1.8 (pomimo tego, że słabszy jest od 2.0) ze względu na mniejsze koszty serwisowania. Dlaczego? Ano dlatego, że 2.0 boryka się z osadzającym się nagarem w cylindrach. Niektórzy piszą, że 1.8 też nie jest wolny od swoich przypadłości, i posiada nietrwałe pierścienie tłoków. Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. Ksenony to ogólna przypadłość tego auta, a mianowicie matowienie soczewek.
- Nissan Qashqai: Jeśli chcesz kupić SUV'a, no to chyba przede wszystkim dla napędu na 4 koła, który dostępny jest (w opcjach benzynowych) tylko dla motoru o pojemności 2.0. A ten z kolei jest droższy od 1.6. W budżecie, który posiadasz, nie kupisz "ładnego" Qashqai'a o pojemności nawet 1.6. Dlatego nie będę się rozpisywał o tym modelu. Przykro mi.
- Volvo V50: Można powiedzieć, że to poniekąd bliźniak Forda Focusa II. Dlaczego? Warto poczytać. Co do całokształtu, to o ile motory benzynowe nie sprawiają większych problemów (ewentualnie za niska moc może być problemem, dlatego warto szukać 2.0), o tyle elektronika potrafi doprowadzić o zawrót głowy. Wyświetlacz radia, sterowniki odpowiedzialne za pracę silnika - to może szwankować, ale i nie tylko.
- Opel Astra G (II): Tak jak napisał kolega krzysiek4000, warto spoglądnąć już w stronę Astry H (III), no ale jeśli mimo wszystko szukasz Astry G, to najbardziej trwałym silnikiem jest 8-zaworowy 1.6. W budżecie, który przewidujesz, możesz szukać modelu z 1.8 litrowym silnikiem (który lubi "spożycie" oleju silnikowego), w którym problem ze spalaniem oleju został wyeliminowany. Znam takich ludzi, którzy to robili w swoim aucie, pomimo tego, że nie jest to zbyt opłacalne.
- Ford Focus C-Max: Tutaj warto spojrzeć na silnik 2.0 o mocy 145KM, któremu nigdy jej nie brakuje. Słabą stroną auta jest mało trwałe zawieszenie, ale ogólnie rzecz ujmując auto jest mało awaryjne, w stosunku do innych modeli tej marki.

Życzę powodzenia w zakupie i daj znać co kupiłeś :)
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 14:18

Dzieki za fajna odpowiedz :roll:

A ktory ty bys wybral ? Wszystkich modeli jest sporo na rynku i pewnie latwo sie przejechac :no:

Zapomnialem dodac BMW 320 E46 w benzynie ktory najbardziej mi sie podoba :)

Wiec ktory wedlug ciebie jest top ? :mrgreen:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 04 Paź 2014, 08:19
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 14:29

- Volvo V50: Można powiedzieć, że to poniekąd bliźniak Forda Focusa II. Dlaczego? Warto poczytać. Co do całokształtu, to o ile motory benzynowe nie sprawiają większych problemów (ewentualnie za niska moc może być problemem, dlatego warto szukać 2.0), o tyle elektronika potrafi doprowadzić o zawrót głowy. Wyświetlacz radia, sterowniki odpowiedzialne za pracę silnika - to może szwankować, ale i nie tylko.


Co prawda to prawda płyta podłogowa + zawieszenie pochodzi od Focusa, silnik od PSA ale też projektowany przez Forda, co więcej wspólnego? Cóż najlepiej samemu przejechać się Fordem i Volvo. Jeździłem każdym z nich, dla mnie to dwa różne samochody, każdy z nich inaczej trzyma się drogi inny standard wykonania, inne materiały itp.
Volvo bije konkurencję systemami bezpieczeństwa nawet w najniższej wersji wyposażenia. Komfort jazdy jest dość wysoki, auto pewnie trzyma się drogi, dwulitrowy diesel daje dostateczną moc do ciężaru samochodu więc wyprzedzanie nie jest problemem. W tym budżecie spokojnie znajdziesz roczniki 2005-2006 w zależności od wersji wyposażenia.
Spalanie jak dla mnie dobre, trasa poniżej 6 litrów, w mieście do 7.
Koszty serwisowania w miarę do uciągnięcia, nie większe niż w niemieckich markach, sporo jest zamienników czy części z Forda. Wiadomo jeśli patrzy się na koszty serwisowania w ASO to jest ceny wychodzą kosmiczne ale sporo jest w kraju wyspecjalizowanych nieautoryzowanych serwisów.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1081
Rejestracja: 20 Lut 2012, 01:03
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy od: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 14:33

Tylko ja szukam benzyny jak juz napisalem :) Jaki z nich jest najlepszy, bo juz sam nie wiem :D
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 04 Paź 2014, 08:19
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D
    Fotele samochodowe zazwyczaj nie należą do najwygodniejszych, choć bywają chlubne wyjątki. Producenci mają w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia. Dzisiejsze fotele samochodowe konstruowane są z wykorzystaniem dość starych ...
    SUV Pajero Sport będzie produkowany na Kałudze w Rosji SUV Pajero Sport będzie produkowany na Kałudze w Rosji
    Przedstawiciele firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) poinformowali o rozpoczęciu produkcji średniej wielkości SUV-a Pajero Sport w zakładach PCMA Rus w Kałudze. Fabryka ta stanowi współwłasność grupy PSA Peugeot ...

  • Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 14:37

    2.0 w benzynie będzie w miarę a jak chcesz trochę taniej jeździć to polecam 1.8 BiFuel (fabryczna instalacja do CNG)
    Rom33
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1081
    Rejestracja: 20 Lut 2012, 01:03
    Miejscowość: Wisła
    Prawo jazdy od: 15 07 1997
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo V50
    Silnik: 2.0 D 136KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 15:17

    kkamykk napisał(a):Toyota Avensis II: Podobnie jak w Corolli Verso warto (moim zdaniem) celować w silnik 1.8 (pomimo tego, że słabszy jest od 2.0) ze względu na mniejsze koszty serwisowania. Dlaczego? Ano dlatego, że 2.0 boryka się z osadzającym się nagarem w cylindrach. Niektórzy piszą, że 1.8 też nie jest wolny od swoich przypadłości, i posiada nietrwałe pierścienie tłoków. Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. Ksenony to ogólna przypadłość tego auta, a mianowicie matowienie soczewek.


    Sprostowanko :D

    Zła opinia o bezpośrednim wtrysku dotyczy wieśwagena bo faktycznie tam był problem z nagarem... w avenie2 silniki 2azfse i 1azfse pod tym względem są ok. (podobno problem występuje w minimalnym stopniu) Koszty 2,0 nie dotyczą nagaru tylko spalania, padających sond oraz braku możliwości zainstalowania LPG.
    Wtrysk bezpośredni tojkowy już teraz jest stosowany praktycznie we wszystkich lexach i sie sprawdza ponieważ jest rozwinięciem pierwszego d4 (aven1/2) i ma teraz nazwę d4-s... zrobiłem około 10tyś.km. autem d4-s i jest ok. spełnia swoje zadanie w realu.
    Na tą chwile system d4-s zostawia fsi daleko w tyle nie mówiąc już o żabojadowych próbach szczęścia.

    P.S

    Co do samego nagaru to chyba nie osadzał się na cylindrach. :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4587
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 15:26

    Problem z V50 jest znaczacy, ma mniejsza przestrzen bagaznika niz moj aktualny Fiat Palio z 2000 roku 416 ltr do 460 ltr.
    Wiec dalej prosze :evil: :lol:
    propu
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 04 Paź 2014, 08:19
    Auto: Fiat
    Silnik: 1.2
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 15:35

    propu napisał(a):Problem z V50 jest znaczacy, ma mniejsza przestrzen bagaznika niz moj aktualny Fiat Palio z 2000 roku 416 ltr do 460 ltr.

    Może ten fiat croma który wcześniej zaproponowałem. :ok:
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 15:36

    Z cay szacunkiem, ale nie chce juz Fiat, a druga sprawa, ze Croma poprostu mi sie nie podoba :/ :piwo:
    propu
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 04 Paź 2014, 08:19
    Auto: Fiat
    Silnik: 1.2
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 15:49

    propu napisał(a):Z cay szacunkiem, ale nie chce juz Fiat, a druga sprawa, ze Croma poprostu mi sie nie podoba

    No cóż to musisz szukać innych samochodów.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 15:49

    szybki napisał(a):Zła opinia o bezpośrednim wtrysku dotyczy wieśwagena bo faktycznie tam był problem z nagarem... w avenie2 silniki 2azfse i 1azfse pod tym względem są ok. (podobno problem występuje w minimalnym stopniu) Koszty 2,0 nie dotyczą nagaru tylko spalania, padających sond oraz braku możliwości zainstalowania LPG.
    Wtrysk bezpośredni tojkowy już teraz jest stosowany praktycznie we wszystkich lexach i sie sprawdza ponieważ jest rozwinięciem pierwszego d4 (aven1/2) i ma teraz nazwę d4-s... zrobiłem około 10tyś.km. autem d4-s i jest ok. spełnia swoje zadanie w realu.
    Na tą chwile system d4-s zostawia fsi daleko w tyle nie mówiąc już o żabojadowych próbach szczęścia
    chciałem to właśnie napisać :mrgreen:
    W zasadzie sprostuj, czego oczekujesz od auta tzn gdzie mieszkasz i gdzie będziesz nim jeździć. Mieszkając i w większości poruszając się po mieście wybór SUV jest cokolwiek śmieszny i wychodzi z tego tyle, że kupujesz go z powodów prestiżowo-modowych :yes: No i wbrew pozorom SUV nie jest zbyt przestronny
    Jeśli familia 2+2 to tylko kompaktowy van. C-max to bardzo fajne auto, które na dodatek fajnie się prowadzi, jednak poszukał bym czegoś pokroju Mazdy 5, Hondy fr-v, w.w Toyoty Verso
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10733
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 16:03

    Rozumiem,

    Tak rodzinka 2 + 2, raczej wiekszosc czasu miasto zdecydowanie. Choc regularnie jezdzimy w dalsze trasy ale bez przesady.
    Musi byc wygodny, przestronny i miec fajna jednostke napedowa. Fajnie jakby jakas moc byla i chala wielkoluda.
    Co poelcice z takimi cechami ?
    Ja juz patrze na Toyote Corolle Verso i C-Max. Moze jest cos jeszcze w tym temacie co da rade: Citroen Picasso ? Zafira i S-Max odpadaja, bo sa dla mnie za duze :naughty:
    propu
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 04 Paź 2014, 08:19
    Auto: Fiat
    Silnik: 1.2
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

    24 Paź 2014, 16:12

    Przypominam, że 1.8 w Toyocie to ten silnik co pali nawet 1l oleju na 1000km. Chociaż oprócz tego ciężko coś mu zarzucić, po prostu trzeba często sprawdzać stan oleju. ;)
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4005
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      S2020005