Auto do 15000 [sedan/hatchback]

11 Cze 2021, 17:45

demirbiras napisał(a):A tak w ogóle wolałbym inne auto np Golfa V 2,0/150 albo Astrę H 2,0/170
dla mnie Fiat Bravo z 1,4 t-jet 120 za 20 tys z 2007 roku to gruba przesada.


Ale jakby to było a3 to i 25 można dać :mrgreen:

Bravo pojedzie lepiej niż golf, jest tańsze w utrzymaniu niż astra (bo 1.4t to mega prosty silnik) a do tego najciekawszy z tej trójki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 20:03

Invi napisał(a):Bravo pojedzie lepiej niż golf

chyba w forza horizon :)
Golf V 2,0 FSI 150:
Prędkość maksymalna 206 km/h
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) 8.9 s

Fiat Bravo 1,4 t-jet 120:
Prędkość maksymalna 195 km/h
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) 9.6 s

rzeczywiście Bravo pojedzie lepiej :yes:
do tego golf nie ma turbo, nie ma śmieciowej skrzynki M32 i nie ma 2 dziur w dolocie i ledwo pompujące turbo
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Cze 2021, 20:12

Że tak pozwolę sobie zacytować twoją wypowiedź sprzed kilku dni bo chyba masz lekkie rozdwojenie jaźni

Wystarczy porównać sobie charakterystykę tsi 150 koni i wolnossaka w Maździe. Także w użytecznym zakresie obrotów TSI w Passacie będzie super.


także wystarczy sobie porównać charakterystykę t-jet'a 120 koni (już nie mówiąc o 150) i wolnossaka w golfie. Także w użytecznym zakresie obrotów t-jet w bravo będzie super
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 20:19

Nie wiem za bardzo o czym mówisz bo najpierw piszesz że Bravo jedzie lepiej po czym porównujesz charakterystykę turbo i wolnossaka.
A do tego porównujemy 120 koni i 150...
gdyby golf miał 120 koni to by inaczej wyglądało....

więc nie mam rozdwojenia jaźni tylko Ty sam nie wiesz o czym piszesz czy o charakterystyce silnika czy o tym co jedzie lepiej czy jeszcze o czymś innym.
A jak już przywołujesz 150 koni w Bravo to w Golfie było GTI 2,0 T-fsi 200 koni i wtedy to już w ogóle jest inna bajka.
Rozmawiamy o tym że 15k to za mało na 15 letnie Bravo ze 120 końmi pod maską i tyle.

P.S. Bravo 14,/120 tez wg Ciebie jedzie lepiej od Civica 1,8/140??
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Cze 2021, 20:34

Oczywiście, że bravo jedzie lepiej niż civic. Żyjesz sobie w świecie tabelek, gdzie najważniejszymi elementami są czasy 0-100 i prędkość maksymalna. Powiedz więc wszystkim kiedy ostatnio wykorzystałeś te dwa parametry podczas codziennej jazdy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 20:42

No to idąc Twoim tokiem rozumowania 1.6 MULTIJET 120KM to jest ale petarda aż 300 Nm przy 1500 obrotów, ciekawe tylko czemu tak słabo jedzie..
tak wykorzystuje prędkość max, bo jadę sobie w spokoju 130-140 km/h i w każdej chwili auto ma nadal power
Porównaj sobie jak przyspiesza ze 120 Fiat SC a jak samochód która ma vmax na poziomie 220 km/h
Ciekawe tez jakie obroty ma auto które ma vmax na poziomie 150 km/h jadąc 130....
no i jestem ciekaw czy Bravo pojedzie lepiej od Civica szczególnie tak w okolicach 140 km/h :naughty:
W Hondzie robisz redukcje i Cię nie ma, to samo w Golfie.
Natomiast turbinka zabawka w 1,4 t-jet raczej przeciągu nie zrobi na tyle żeby cokolwiek jechało jakoś zawrotnie.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...
    Pasy Smart Kid Belt
    Szukam informacji na temat pasów smart kid belt, co o nich sądzicie? Czy w przypadku starszaków mogą się sprawdzić. Czy te pasy chronią przed nurkowaniem dziecka podczas wypadku?

11 Cze 2021, 20:46

Nawet nie wiem jak się do tego odnieść bo jest gorzej niż myślałem.
Musisz doszkolić się w temacie przełożeń skrzyń biegów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 23:52

demirbiras napisał(a):No to idąc Twoim tokiem rozumowania 1.6 MULTIJET 120KM to jest ale petarda aż 300 Nm przy 1500 obrotów, ciekawe tylko czemu tak słabo jedzie..
tak wykorzystuje prędkość max, bo jadę sobie w spokoju 130-140 km/h i w każdej chwili auto ma nadal power
Porównaj sobie jak przyspiesza ze 120 Fiat SC a jak samochód która ma vmax na poziomie 220 km/h
Ciekawe tez jakie obroty ma auto które ma vmax na poziomie 150 km/h jadąc 130....
no i jestem ciekaw czy Bravo pojedzie lepiej od Civica szczególnie tak w okolicach 140 km/h
W Hondzie robisz redukcje i Cię nie ma, to samo w Golfie.
Natomiast turbinka zabawka w 1,4 t-jet raczej przeciągu nie zrobi na tyle żeby cokolwiek jechało jakoś zawrotnie.

Oczywiście że nm > km i to najlepiej od jak najniższych obrotów.
Przyjemniej się jeździ uturbionym silnikiem, bo zapewnia nam większą elastyczność. Wymienione przez ciebie auta są szybsze jeśli chodzi o wykorzystanie pełnego potencjału. Tylko kto na co dzień tak katuje auto?
Gość114260