Auto do 20tys

05 Mar 2024, 07:59

Raziel11 napisał(a):dla przykładu a3 na 205/55/16 w tych samych warunkach na baku robi ok 100km wiecej

Mi a3 pali 9,5l LPG w mieście czyli koło 8,5l pb.oct podobnie. Dla porówniania corolka E15 8,3l LPG. W trasie autostrada/expresowa około 11,5lpg jadąc z przepisami bez duszenia.

sisinho17 napisał(a):, wcale nie bezawaryjny

Pewnie piszesz o wypuście z pierścieniami i piciem oleju. Pozostałe awarie drobne no ale jest. Tylko że przy reszcie dokonań tego koncernu jest dobrze. Pilnować oleju i tyle. Ja mam porównanie do udanych 16v z Japonii i niestety ten silnik nawet przy nich nie stał. A gnicie Seata hmmm nie wiem ale chyba nie jest to problem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2024, 08:33

Pil tyle oliwy, że do 100 000 nie dojechał bez remontu silnika :).
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 245
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2024, 21:02

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc :ok:
Po zapoznaniu się z tematem skrzyni M32, jednak wybieram Leona. Wolę później nie wyrywać sobie włosów z głowy i martwić się o kosztowne naprawy owej skrzyni.

Pozdrawiam serdecznie
Marcel2001
Nowicjusz
 
Posty: 15

05 Mar 2024, 21:21

Marcel2001 napisał(a):Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc
Po zapoznaniu się z tematem skrzyni M32, jednak wybieram Leona. Wolę później nie wyrywać sobie włosów z głowy i martwić się o kosztowne naprawy owej skrzyni.


Prawdę mówiąc jak masz sobie rwać włosy z powodu takiej awarii jak naprawa m32 to może odpuść temat motoryzacji bo będziesz łysy. :D

Octavia o której pisałem 1,6 miała regenerowaną skrzynie przy 120k.km.tetaz zalałem motur naftą i mam nadzieję że przestanie brać olej. Jak nie to będę musiał wyrwać sobie włosy :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Mar 2024, 01:47

Z tymi skrzyniami M32 to jest taki problem, że albo ktoś robi i sobie auto zostawia albo ucieka z autem, raczej nie ma co liczyć na to że w prezencie nowemu właścicielowi ktoś przed sprzedażą wyremontuje M32.
Do tego wg mnie przy takich autach i takich przebiegach warto przy okazji zrewidować stan sprzęgła/dwumasy i wymienić. Bo po co za chwilę znowu w to wchodzić, a tak wszystko na gotowe załatwione
Ale.. koszty rosną.

Warto też zwrócić uwagę na turbo i kolektor (pękają korpusy od przegrzania/ubogiej mieszanki)
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI

06 Mar 2024, 06:19

Jeszcze możesz zobaczyć na Civica VIII tzw UFO ale musiałbyś trochę dołożyć bo 20k to tak na styk.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/h ... GbDHU.html
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

06 Mar 2024, 07:52

Marcel2001 napisał(a):Po zapoznaniu się z tematem skrzyni M32, jednak wybieram Leona. Wolę później nie wyrywać sobie włosów z głowy i martwić się o kosztowne naprawy owej skrzyni.


To teraz spójrz na to z innej strony - skoro ta skrzynia jest tak "wadliwa" to już dawno byłaby zrobiona, te auta mają po 15 lat
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Mar 2024, 07:54

Schuler napisał(a):Z tymi skrzyniami M32 to jest taki problem, że albo ktoś robi i sobie auto zostawia albo ucieka z autem, raczej nie ma co liczyć na to że w prezencie nowemu właścicielowi ktoś przed sprzedażą wyremontuje M32.

Ciągle wymyßlacie te historyjki przy starych kapciach jak byłby faktycznie obligatoryjne. Potem Janusze dokładnie tak to odbierają. Na tą chwile przeszło przez moje ręce serwisowo mnóstwo m32 i jakoś nie widzę w nich porażających powodów do strachu. Dosłownie kilka z nich było do regeneracji. U mnie w firmie jest 500x z m32 od nowości czyli 9lat i 100k.km.i ani skrzynia ani multiair się nie wysypało. Pewnie za chwilę będzie dwumas do roboty ale czy to jest wielki strach i chęć pozbycia się auta ?
Wczoraj miałem polecany przez Was silnik w Volvo c30 czyli 2,0 16v z Forda. Skrzynia ok. Auto godne polecenia ? Pewnie że tak a wiecie że posiada kilka drobnostek takich jak np.problematycxna stacyjka, delikatne kluczki (te do stacyjki), przepustnica, EGR i ciekawy detal taki jak tylna listwa klapy z klamką. Takie bzdety a zrobienie tego to pewnie że 3k jak nie lepiej i wizyta w ASO albo w Warsztacie od Volvo. I tak bym mógł wymieniać i wymieniać :D
Co ciekawe z jednej strony jest wielki strach przed m32 ale jak. Stary diesel to ok.bo hasło HDi/TDI itd usprawiedliwia wszystko. A tym czasem jak jadę po komplet wtryskiwaczy do dieselka za 3k i wyjęcie ich 800zł.to już gitara. Ostatnio wjechał do mnie na lawecie audiaczek a4 2,0tdi warty może 30k i w ciągu roku tylko u mnie było zostawione ponad 30k.na naprawy to nasi miłośnicy diesla powiedzą że to kłamstwo historyczne :D itd. Teraz mam na placu kilka alf MiTo z m32 i co ? I nic ?

I teraz problem się tworzy bo ktoś kto nie jest oblatany kupuje stare auto myśli: omine m32 i będzie git albo kupię starego diesla HDi i jest super a tak nie jest.

Dla mnie m32 jest tylko wskazówką do zwrócenia uwagi na skrzynkę i fajnie że można to robić a jak kupujecie 1,6 MPI VW to branie oleju sprawdzacie ? A bierzecie to pod uwagę ? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Mar 2024, 08:37

Jak kupiłem Leona to przez kilka miesięcy sprawdzałem olej, po latach doszedłem do wniosku że tam żadnej wady nie ma, a pobór jak w każdym aucie wynika z wyeksploatowania silnika.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Mar 2024, 08:45

Albo miałeś auto po remoncie :D. Mój po 86 000 był już lepszy od hybrydy, jeździł na 3 rodzajach paliwa (pb, LPG, olej silnikowy). Remont był stosunkowo tani i do dziś się nic nie stało (ponad 140 000km)
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 245
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Mar 2024, 08:57

Raziel11 napisał(a):po latach doszedłem do wniosku że tam żadnej wady nie ma

Wady nie ma zazwyczaj jest kwestia pierścieni. Ogólnie jest to słaby punkt tych silników dlatego przelewamy go naftą żeby ograniczyć oliwożerność.
Raziel11 napisał(a):pobór jak w każdym aucie wynika z wyeksploatowania silnika.

Nie mów że w każdym aucie bo nie w każdym.

I żeby nie było nie jest to dla mnie jakaś wielką wadą ale jest.

Do tego tu mówimy o Seacie za 20k i jest to jakieś uzasadnienie auto vs cena ale ja miałem a3 1,6 10r i mogłem sobie go zostawić zamiast corolli 10k.tańszej 1,6 i już tu cena była totalną abstrakcją jak na ten silnik bo takie a3ki chodzą nawet po 30k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe