Auto do 8.5tyś. Bmw?

14 Lis 2017, 20:19

Witam. Za jakiś czas zamierZam zmienić samochód i juz chciałbym się trochę rozejrzeć. Najbardziej do gustu przypasowala mi Honda Accord vi 1.8 vtec do momentu kiedy nie przypatrzylem sie Bmw e46 sedan. Wiem ze z Accordem nie będzie problemu z moim budżetem ale czy Bmw? Na pewno bylby to egzemplarz z początku produkcji jeśli juz i chyba co najwyżej z 318i 118km. Niby jest ich sporo na aukcji i dużo w "świetnym stanie" określanych przez właścicieli. Jednak e46 za ta cene to nie będzie zlom czy raczej jest na to skazany? Pozdrawiam.
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

14 Lis 2017, 20:41

Tak jak piszesz 8500 to egzemplarz z początku produkcji z silnikiem 118 km. Sam takim jeżdżę. Trochę się naszukasz bo masa szrotu na rynku ale polecam. Samo auto bezawaryjne, dynamicznie też niczego sobie. Na pewno lepiej jedzie od Vectry C z 1.8. Problem i brak mocy pojawia się przy prędkościach autostradowych. Jeśli dużo jeździsz po takich drogach lepiej dozbierać i szukać R6 jednak jeśli w większości przypadków trasy do 30-50 km lub po mieście to warto takim się zainteresować. Miej na uwadze, że serwis i części trochę kosztują.
Luk88asz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Słuzbowe
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

14 Lis 2017, 20:48

E46 jest bardzo popularnym autem wśród młodych upalaczy, tutaj za bardzo nie ma reguły na cenę bo dużo droższy możesz kupić w dużo gorszym stanie. Najbezpieczniej to wybierać jednostki z silnikiem 1.6 albo 1.9 tego za bardzo się nie katuje bo zwyczajnie nie daje rady na takie zabawy chodź " nie moc lecz technika czyni z Ciebie zawodnika". W przypadku E46 warto interesować się nawet tymi tańszymi okazami lecz nie warto się napalać na ładny wygląd. Accord prawdopodobnie wyjdzie taniej w eksploatacji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16782
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lis 2017, 20:55

Ok. Oczywiście 1.5k zamierzalbym zostawić na ew. naprawy i serwis. Chyba jest to wystarczająco? Oczywiście wiem ze nie da sie wszystkiego przewidzieć np uszczelka pod głowice, sprzęgło i juz pieniędzy nie ma :D
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

14 Lis 2017, 21:06

Myślę że wystarczająco o ile nie będziesz musiał robić coś z blacharką. W przeciągu 3 lat włożyłem w auto około 3500 zł. Rok temu robiłem zawieszenie z przodu i amorki. Za meyle zapłaciłem coś koło 750 zł + łączniki stabilizatora 150 zł. Za amorki z poduszkami i tulejami wahaczy 850 zł to już masz 1750 same części. Jednak takie rzeczy robi się raz na parę dobrych lat. Klocki i tarcze oraz oleje - koszt porównywalny do innych aut z tego segmentu.
Luk88asz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Słuzbowe
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

14 Lis 2017, 21:08

Musisz przemyśleć rozsądnie czy Cię stać na utrzymanie auta tego pokroju bo możesz kupić auto za 8.5 tys, 1 tys wsadzisz w pakiet startowy i już nie masz kasy a jak by się zaczęło odrazu sypać? Np zawieszenie musiałbyś robić po miesiącu? To też około 1 tys. Sprzęglo? Około 2 tyś. Wiesz, ptzemyśl czy w razie takiej wpadki stać Cię będzie na takie naprawy czy nie lepiej kupić no jakieś Clio czy Punto i naprawy robić niskimi kosztami. Drutować auto na niskich zamiennikach to też nie rozwiązanie a jak rozwiązanie to na krótką metę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16782
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lis 2017, 21:12

Ok dzięki Panowie.
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

14 Lis 2017, 21:16

Koszty utrzymania e46 323i. W 318 bedzie mniej oleju, świec i innych płynów.
1. Amortyzatory tył bilstein (360zł )
2. Pompa wspomagania + płyn (600zł)
3. Podstawka / guma pod lewarek tył obie strony (110 zł)
4. Wieszak wydechu (łożysko gumowe) dwie sztuki (nr 18207503246) (40zł)
5. Nakrętka samozabezp. z kołnierzem (M8-8 ZNS3) (31316769731) cztery sztuki (10zł)
6. Przegub elastyczny wału napędowego (26111227410) (200zł)
7. Podpora wału napędowego (26127501257) (200zł)
8. Elementy wybieraka: (180zł)
- tuleja łożyskowa niedzielona okrągła L=26mm (25117519669)
- łożysko podporowe ramienia przeł. (25111222015)
- tuleja łożyskowa dźwigni zmiany biegów (25111220600)
- podkładka plastikowa 10x16x0,9 (25111220439) cztery sztuki
- pierścień zabezpieczający (25111222451)
9. Olej silnikowy + filtr (290zł)
10. Silniczek prawej klapy nawiewu ogrzewania na "tors" (60zł)
11. Akumulator (385 zł)
12. Świecie (200 zł)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Całość: 2180
13. Odma (11617501566)
14. Przewód odmy (11611440317)
15. Przewód odmy (11611432559)
16. Przewód odmy (11157532649)
17. Osłona gumowa (13541705209)
18. Filtr paliwa
19. Klocki hamulcowe tył komplet
20. Reperaturka zacisku hamulcowego tył prawy
21. Tłoczek hamulcowy tył prawy
22. Tarcze hamulcowe przód (34116864060) 2 sztuki
23. Klocki hamulcowe przód komplet
24. Reperaturka zacisku hamulcowego przód prawy
25. Tłoczek hamulcowy przód prawy
26. Gumy wahaczy przód komplet
27. Wymiana płynu hamulcowego
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28. Opony zimowe (980 zł)
29. Naprawa wiązki wtryskiwacza LPG na 3 cylindrze (80 zł)
30. Podszybie (220 zł)
31. Sonda lambda przed katalizatorem BANK 2 (350 zł)
32. Olej Motul X-Cess 5w40 7 litrów (265 zł)
33. Filtr oleju Bosch (35 zł)
34. Wymiana oleju (30 zł)
35. Ubezpieczenie (1700 zł)
36. Korek zbiorniczka wyrównawczego (43 zł)
37. Zmiana kół + wyważenie (60 zł )
38. Filtr kabinowy deckermann (65 zł)
39. Rezystor dmuchawy, jeż (170 zł)
40. Panel klimatronika (45 zł)
41. Akumulator Centra Futura 72Ah (330 zł)
42. Wentylator chłodnicy (270 zł)
============================================================ [9558 zł]
43. Wymiana filtrów LPG + kalibracja (80 zł)
44. Filtr oleju BOSCH (37 zł)
45. Olej Total Quartz 9000 Energy 5w40 7 litrów (135 zł)
46. Wymiana oleju (30 zł)
47. Wycieraczki (16 zł)
Ostatnio edytowany przez Kusza, 14 Lis 2017, 21:16, edytowano w sumie 1 raz
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lis 2017, 21:16

Luk88asz napisał(a):dynamicznie też niczego sobie

Ja bym się tu pokłócił,często miałem problem w ruchu ulicznym aby jeździć jednostajnie po mieście tak jak inni zwyczajni uczestnicy ruchu.
Szkoda się pchać w takie bmw i do tego z tym motorem,narobisz sobie koszta na połowe kasy wydanej na auto.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Lis 2017, 21:20

Moja rada? Poczekaj, dozbieraj z 4-5 tyś i kup coś z lepszym silnikiem.
Albo nie zbieraj i kup coś innego.
W tej kasie na ten model szkoda kasy. Auto fajne, ale na kupnie się skończy jego fajność.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lis 2017, 21:34

Mateo czytałem kiedyś Twój temat o E46 i szczerze to nie mogłem pojąć co za zajechany egzemplarz musiałeś trafić...

Mam porównanie do Vectry C bo ojciec takową jeździ i jest dużo lepiej, mam porównanie do pasatów tdi i innych zwykłych aut bez turbo i nie wiem czemu ludzie na tym forum narzekają na dynamikę tego auta.

Fakt że można dołożyć 4-5k i cieszyć się z R6 a koszta eksploatacji będą na zbliżonym poziomie ale jak kogoś nie stać to 318i też jest bardzo dobrym wyborem dla kogoś kto normalnie auto eksploatuje.

Pali mi 10l lpg, jazda jest przyjemna, auto wygodne.
Ja na miejscu autora nie skreślałbym bmw ale też nie napalał się na konkretny model jak masz gdzieś coś blisko na oku to można obejrzeć, jak trafisz ładnego accorda to też śmiało można brać.
Luk88asz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Słuzbowe
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

14 Lis 2017, 21:38

Luk88asz napisał(a):ludzie na tym forum narzekają na dynamikę tego auta


Może nie tyle narzekają, bo nie porywają. Skoro w tej samej budzie za kilka tysięcy więcej można mieć mocniejszy motor, to go się poleca. Pomijam fakt, że spalanie jest identyczne, a serwis też praktycznie taki sam (jak kogoś nie stać na 2-3 litry oleju więcej i 2 świece to nie ma co dyskutować).

318i jedzie normalnie i tyle, poziom byle jakiego Golfa, Astry czy Focusa (na poziomie Golfa 1.6, którego sporo ludzi uważa za muła tak swoją drogą).

Ja wiem, że na swoje auto się nie narzeka, ale na prawdę nie ma tu nic co mogło by porwać, a kosztami stoi na tym samym poziomie co mocniejsze wersje :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lis 2017, 21:54

Luk88asz napisał(a):Mateo czytałem kiedyś Twój temat o E46 i szczerze to nie mogłem pojąć co za zajechany egzemplarz musiałeś trafić...

Już nie przesadzaj :D Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11193
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lis 2017, 22:00

Ja nigdzie nie napisałem, że 318 dynamiką porywa i doskonale rozumiem, że za 4k można mieć dużo lepszy motor w tej budzie, gdzie koszta eksploatacji są niemal identyczne.
Jednak jak ktoś musi mieć auto na już i trafi mu się względny egzemplarz to warto się nim zainteresować. To samochód do codziennego poruszania się - tyle.
Sam 3 lata temu byłem w takiej sytuacji gdzie szukałem auta, budżet miałem ograniczony i nie stać mnie było na dołożenie tych 4k.
Nie zachwalam 318 na siłę twierdzę tylko, że można się nim zainteresować bo to poprawne auto do codziennej jazdy.
Luk88asz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Słuzbowe
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

14 Lis 2017, 22:09

Jeśli ktoś musi mieć auto na już, to nie powinien patrzeć na E46, gdzie większość aut to zajeżdżone trupy przez młodzika. Tu potrzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu ;)

Co do reszty się zgadzam, sam chciałem kupić E36 318, ale niestety od handlarza była a czas naglił.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007