Auto na trasę do 25 tysięcy

22 Sie 2017, 21:42

Witam.

Szukam samochodu który będzie służył mi do powrotów domu ok. raz w miesiącu (450km w jedną stronę i większość autostradą). Ma mi też służyć do wyjazdów na zakupy 2-3 razy w tygodniu (ok. 2km). Zależy mi na dużym, komfortowym i dynamicznym aucie. Ważna dla mnie jest bezawaryjność i cisza podczas jazdy z prędkościami 140km/h i więcej (nie znoszę jak samochodów wyje lub męczy się na wysokich obrotach podczas jazdy). W grę wchodzi tylko wolnossąca benzyna i benzyna z gazem. Diesel i silniki z turbo odpadają. Samochodem ma jeździć także kobieta, więc w grę wchodzi tylko automat. Myślałem o Audi A8 D3 4.2, W220 S500, E65 745 lub Lexusie. Moim faworytem jest zadecydowanie Audi. Jestem też otwarty na inne propozycje. Wymienione przeze mnie auta to raczej początek produkcji, jednak wolę większe i starsze auto zamiast nowszego i mniejszego. Podzielcie się proszę swoimi uwagami i ewentualnymi propozycjami.
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0

23 Sie 2017, 07:03

Na żadne z tych aut Cię nie stać z tym budżetem, oczywiscie sa w tej cenie na allegro czy tam gdzieś ale ludzie to sprzedaja za niska cene bo wiedzą że bedzie trzeba drugie tyle wsadzić. Proponuje Ci zejść model niżej czyli A8 d2, Bmw e38,e39, volvo s80, Mondeo mk4
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

23 Sie 2017, 07:53

Dokładnie tak jak pisze Kao - budżet za słaby na tak stosunkowo młode auta segmentu F, wszystko co dostępne będzie w tej kwocie na allegro/otomoto/olx to trupy, których właścicieli przerosły potężne koszty utrzymania tych samochodów.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
0

23 Sie 2017, 08:01

A może klasę niżej czyli: A6 C6, BMW E60 lub W211. Volvo ma zbyt awaryjne skrzynie biegów i silniki głównie z turbo (te mocniejsze). Boję się pchać w bardzo stare auto, żeby nie wyszły problemu wieku emeryckiego.
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0

23 Sie 2017, 08:11

Tak z ciekawości - dlaczego nie turbo?
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
1

23 Sie 2017, 08:16

Mam dojazd do pracy i sklepu ok. 2km. Dodatkowo często bywam w Norwegii gdzie jest - 27 w zimie. W takiej eksploatacji zabiłem już 2 auta z doładowaniem (między innymi Volvo). Poza tym bardziej odpowiada mi charakter pracy wolnossącego silnika, a że lubię mieć pod noga to min. 250 km wchodzi w grę.
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0

23 Sie 2017, 08:21

Ok, jest to jakieś wytłumaczenie.
Na zadbane A6 C6, E60 czy W211 wciąż za słaby budżet.
A może Honda Legend?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
0

23 Sie 2017, 08:57

Do 25k to lepiej wypadnie E46/E39.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

23 Sie 2017, 09:23

E46 na komfortowe trasy? Nie sądzę. Już tak nisko nie schodźmy. Kurde słaby budzet na oczekiwane auto nie ma za bardzo co polecić. A może Chrysler 300C ?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
1

23 Sie 2017, 13:36

A jak z awaryjnoścą i wykonaniem?
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0

23 Sie 2017, 14:19

Solidna limuzyna na płycie podłogowej W210. Benzyniaki to np. pancerne 5.7 HEMI, który jest najlepszym silnikiem w tym modelu. Plastiki raczej amerykańskie, ale design ogólnie powala na kolana, auto wygląda na droższe niż jest w rzeczywistości.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
1

23 Sie 2017, 15:44

Podejrzewam ze koszty utrzymania nie będą większe jak w A8 czy S500
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

23 Sie 2017, 15:59

Zauważyłem, że z tych aut które wymieniłem jest bardzo dużo S500 w podanym budżecie. Z czego wynika tak duża liczba egzemplarzy tego auta?

O 300C jak najbardziej pomyślę jeśli go polecacie. Legend też mi ładuje. Ewentualnie generację nowszy o ile się trafi. Możecie dawać dalsze alternatywy. Chcę znaleźć coś fajnego bo w samochodzie spędzam bardzo dużo czasu.
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0

23 Sie 2017, 17:57

COrel13 napisał(a):Zauważyłem, że z tych aut które wymieniłem jest bardzo dużo S500 w podanym budżecie. Z czego wynika tak duża liczba egzemplarzy tego auta?
a np z tego że koszty utrzymania są spore komuś zbliża się serwis czyli hamulce, filtry, oleje ,świece i już liczymy w tysiącach a nie w setkach. Kolejna sprawa że ma on pneumatyczne zawieszenie które w większości tych aut już nie trzyma i po nocy auto leży na ziemi, remont tego zawieszenia to kilka tyś. (Coś bliżej 5) i jeszcze jest sporo innych drogich rzeczy. Osobiście też jestem zafascynowany tym modelem i zawsze mnie kusiło żeby go kupić ale jednak rozsądek był silniejszy niż pokusa bo wiedziałem że nie zarabiam na tyle dużo żeby go utrzymywać. Ogólnie jeżeli ktoś ma sporo kasy ,spore dochody i nie będzie go dvpa piekła jak trzeba będzie za jakąś naprawę wydać kilka tys to jak najbardziej auto warte polecenia, S jednak ma w sobie ten urok i komfort, długo długo żadne auto nie mogło mu dorównać w swojej klasie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

23 Sie 2017, 18:34

COrel13 masz przemyślenia które zawsze idą na pierwszy strzał szukania auta premium. Dokładnie miałem takie same... :mrgreen: bo wydawało mi się że jak niemiecko to tanio. Aż tu nagle po przygodach z autami niemieckimi + poznanie ludzi którzy się nimi zajmują mocno ściągnęło mnie na ziemię.

I tak np: mówisz o S klasie to ilość wynalazków które tam mogą się zepsuć co ochoczo robią jest zatrważająca + wynalazki typu dwie świece platynowe na cylinder, 8l oleju silnikowego, moduły komfortu, dzwoniące łańcuchy rozrządu których wymiana często kosztuje 20% wartości auta + rozmontowanie całego przodu i wyjęcie silnika.

Co do audi a8 tez niby wszystko ok. (posiadałem s8 v10) ale delikatny zawias, usterki elektromechaniczne typu pompa wspomagania albo maglownica do wymiany, do tego wersje V8 a to olejek pocieknie z głowic a to cewki padną a to... i tak non stop kolor. Oczywiście fani powiedzą że to jest wszystko serwis tylko wiesz jak pojechałem kupić pompę wspomagania do Pana od gratów do audi to myślałem że się nogą przeżegnam ile tam było części które sprzedawały się na pniu...

Co do 300c fajne auto ale są dwie sprawy czyli wykończenie wnętrza oraz przy V8 dobrze jak miałbyś ogarniętego mechaniora żeby przynajmniej myślał głową a nie dupą... podkreślam to ponieważ aktualnie jestem na etapie pomocy ogarniania V8 hemi u kolegi, jest już druga wpadka mechaników tylko ta skończy się prawdopodobnie w sądzie.

Wspominałeś o Lexusie za 25k będzie gs300mk2 FL albo dołożysz troszku i będzie gs430mk2 jak przebrniesz wygląd zewnętrzny tych aut to będzie w trasie cisza i w przypadku 430ki ponad przeciętne osiągi z małym spalaniem.
gs mk2 ma kilka tematów irytujących ale nie będę się rozpisywał bo może nie spodoba Ci się to auto.
No i co najważniejsze serwis a właściwie jego taniość... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1