Auto segmentu D za ok 15tys.

Ktore auto bez wzgledu na silnik za ok 15tys

Passat b5
2
18%
Mondeo mk3( 2000- 2006)
2
18%
Octavia
3
27%
Seat Leon 1gen/ toledo 2gen
4
36%
Razem głosów : 11

Auto segmentu D za ok 15tys.

17 Lut 2009, 19:25

Witam
Chce kupic auto segmentu d. Rocznie jezdze ok 10tys km.
Zastanawiam sie nad kilkoma autami:
skoda octavia 1gen. na + :silniki 1,9 tdi - szczegolnie 110 i 131 km( w gre wchodzi tylko 110km bo 130 przekraczaja budzet. )
+ mozliwosc wiekszego wyboru rocznika- choc tym nie bede sie kierowal
na - spartanskie wnetrze, bardzo slabe wyposarzenie.
ford mondeo mk3(2000-2006) na + design, bogatsze wyposarzenie(brakuje mi tylko komputera ktory pokazuje spalanie), mlodsze roczniki
na- bardzo sie obawiam silnikow forda, tdci podobno sa bardzo awaryjne(wtryski kosztuja majatek) do tego zawieszenie wielowahaczowe na tyle. koszt jak w pasku. imho najfajniejszy z calej stawki
passat b5 (1996-2000) na + silniki tdi, bardzo male spalanie, bogate wnetrze( w stosunku do skody o wiele wiele lepiej ) z usterek wiem o zawieszeniu(1000zl wymiana wielowahaczowego) + rozrzad.
audi a4/6 (1997-2004)? sam niewiem co o nich myslec. jakies podpowiedzi?
seat leon 1gen, seat toledo 2gen. nie znam nikogo kto ma seata, niemam pojecia jak z nimi sprawa wyglada. imho bardzo ciekawe samochody.

W zwiazku z tym mam pytanie. Diesel czy benzyna?
Jakie sa koszty regularnego serwisu tych aut. co mi sie bardziej oplaci przy tak malych przebiegach jakie bede robil.

Podobaja mi sie mondeo z wielu wzglegow ale boje sie silnikow tdci
imho jezeli nie mondeo to passat. dobre wyposazenie. ogolnie ok.
lubie duze samochody wiec moze byc kombi, ale innymi wersjami nadwoziowymi nie pogardze.
Oczy mowia - bierz forda - ladniejszy, bogatrze wyp. a rozsadek - paska - moze to stereotyp ale wydaje mi sie ze bedzie sie mniej psul.
EDIT: Prosil bym o uzasadnianie swych decyzji i rade a nie jedynie okreslenie swego wyboru.
nicckus
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 17 Lut 2009, 18:29

Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

17 Lut 2009, 22:59

Forum mooryzacyjne a nikt niepotrafi doradzic?
nicckus
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 17 Lut 2009, 18:29

Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

18 Lut 2009, 00:01

Duzo zalezy od tego jakie auto trafisz, zeby w Polsce znalezc cos fajnego trzeba czasami naprawde sie napocic, a fantazja niektorych sprzedajacych nie zna granic, zaufaj rozsadkowi i wez passata, auto znane, na rynku multum czesci wiec jesli nawet cos Ci sie zapsuje to z naprawa nie ma problemu, oczywiscie psuc sie nie powinno, jedynie przednie zawieszenie jest dosc klopotliwe, silniki sprawdzone, moim zdaniem nie ma jak to poczciwy klekot na pompowtrysku najlepiej ten 130konny tdi, jesli benzyna to 1.8 daje rade, odnosnie forda wiele Ci nie poradze bo nigdy nie mialem zadnego. Pozdro
bykuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Rejestracja: 22 Paź 2008, 21:01
Miejscowość: z nienacka

Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

18 Lut 2009, 00:14

130konne sa jedynie w b5fl a na taki niemam funduszy. Silnik jaki wchodzi w gre to tdi 110km
ps. co powinienem wymienic na wstepie poza paskiem i olejem ?
ps. co sie zuzywa w silniku? w forcie te cholerne wtryski commonrail a w pasku ?
EDIT: znalazlem 130konne ale budzet niewystarczy bo zaczynaja sie od 17tys.
nicckus
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 17 Lut 2009, 18:29

Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

18 Lut 2009, 15:26

Wymien najlepiej kompletny rozrzad, olej standardowo, zobacz jak tam klocki, tarcze. Filtry tez polecam wymienic. Powinno byc ok, w TDi najczesciej pompowtryski i turbina siadaja, ale nie jest to regula, wszystko zalezy od tego jak ktos szanuje samochod. Czasami przestaja dzialac takie blachostki jak brzeczek od swiatel, swiatlo w drzwiach od kierowcy, jest to wina krańcówek od centralnego zamka-fabrycznego.
Nie wierz w przebiegi rzedu 150 tys, nierealne, ja mam obecnie golfa V 1.9tdi 3 letniego i ma przejechane ponad 100 tys, fakt przebieg udokumentowany.
bykuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Rejestracja: 22 Paź 2008, 21:01
Miejscowość: z nienacka

Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

18 Lut 2009, 15:47

Dzieki .
Na przebiegi wcale nie bede patrzyl bo na 90% sa przekrecane.
Mozesz mi przyblizyc ceny tych elementow ktore prawdopodobnie bedzie trzeba wymienic ?
wiem ze klocki + tarcze to bedzie ok 500/600zl
jak wyglada sprawa z filtrami, rozrzadem, popmowtryskami i turbina?
W mondeo wymiana wtrysku na nowy to 1000zl/szt. Jak tu wszystko wyglada?
Co ile tys. km trzeba wymieniac te elementy ?
ps.z tego co pamietam to krancowki to kwestia 1000zl wiec nawet bym niewymienial. nieswieci- trudno.
nicckus
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 17 Lut 2009, 18:29
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć gwiazdek dla Audi Q3 w testach zderzeniowych ANCAP Pięć gwiazdek dla Audi Q3 w testach zderzeniowych ANCAP
    Pięć gwiazdek dla Audi Q3 w australijskim rankingu wyników uzyskanych w testach zderzeniowych ANCAP. W testach przeprowadzonych przez australijską organizację badawczą Australian New Car Assessment Program (ANCAP), ...
    Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę
    Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), ...

  • Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 16:37

    Nie ma jakiegos limitu kilometrow co do tego kiedy sie zepsuje turbina czy pompowtrysk, ci ktorzy dbaja jezdza tysiace kilometrow, niektorzy twierdza, ze srednio pompowtrysk wytrzma ponad 100 tys przy niekulturalnej jezdzie, pompowtrysk boscha to koszt od 370-400 zl, kompletny rozrzad 500-600 zl + robocizna, ale to i tak wyjdzie Ci taniej niz te 1000 zl w fordzie nawet jakies 300 zł taniej.
    bykuu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 194
    Rejestracja: 22 Paź 2008, 21:01
    Miejscowość: z nienacka

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 16:48

    zapomnij o jakimkolwiek z tych aut w dieslu
    moze jedynie octavie kupisz :)
    pzdr
    Pawlo
    Zaawansowany
     
    Posty: 588
    Rejestracja: 07 Sty 2008, 10:57
    Miejscowość: Bolesławiec

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 16:51

    Bo ? jakiekolwiek uzasadnienie?
    w takim razie co polecasz?
    nicckus
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 17 Lut 2009, 18:29

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 16:58

    Bez problemu 97-98 rok znajdziesz tym bardziej teraz samochody poszly w dol znacznie.
    bykuu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 194
    Rejestracja: 22 Paź 2008, 21:01
    Miejscowość: z nienacka

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 17:01

    bede poszukiwal z silnikiem 130km a te byly produkowane (z tego co wiem) od 99r.chyba sie nie myle.
    nicckus
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 17 Lut 2009, 18:29

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 17:07

    Kazdy procz tego 90konnego TDI bedzie dobry, 90 koni malo troche na bude paska,
    bykuu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 194
    Rejestracja: 22 Paź 2008, 21:01
    Miejscowość: z nienacka

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 17:11

    rocznik 97,98,99 maja (z tego co wiem) z silnikow 1,9 to jedyny sensowny poza 130km( na ktorego moze mnie niebyc stac) jest 110km
    nicckus
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 17 Lut 2009, 18:29

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 17:13

    samochody poszły w dół przy cenie euro prawie 5zł??
    pomyslcie troche
    niestety nasz rynek jest bardzo uzalezniony od kurs euro
    130 konny diesel wszedł dopiero w 2000r. wraz z passatem b5 fl
    w b5 najmocniejszy był 115 konny
    powodzenia w poszukiwaniach, kupisz jakiego zlepa i bedziesz klnął pozniej :lol:
    pzdr
    Pawlo
    Zaawansowany
     
    Posty: 588
    Rejestracja: 07 Sty 2008, 10:57
    Miejscowość: Bolesławiec

    Re: Auto segmentu D za ok 15tys.

    18 Lut 2009, 17:22

    5 zl euro ok, ale popatrz z drugiej strony, ludzie nie maja pieniedzy i sprzedajacy w jakis sposob chca zachecic do kupna, fakt, ze szrotow u nas nie brakuje, ale okazje tez sie zdarzaja, a 15 tysiecy to jest juz kapital zeby znalezc cos z poczatku produkcji
    bykuu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 194
    Rejestracja: 22 Paź 2008, 21:01
    Miejscowość: z nienacka
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11