Auto z 2000r. dla początkującej

21 Mar 2010, 21:24

Krótko i na temat.
Poszukuję auta dla siebie na najbliższe parę ładnych lat.
Wymagania:
-bezpieczne (jestem początkująca)
-tanie w utrzymaniu (nie wykluczam, iż będę musiała nim jeździć 2 razy w miesiącu na trasie 150 km w jedną stronę, ale to rzadko)
-wygodne i wyciszone
-zwrotne
-nie toczące się (jestem zwolenniczką dynamicznej jazdy)
-raczej 4 drzwiowe
Parę razy przejechałam się:
-Passatem 94 i 99 oba turbodiesle 1,9 (nowszy dla mnie za bardzo szeroki, komfort prowadzenia w sumie bez większej różnicy, aczkolwiek chyba żadnego z nich bym nie chciała)
-Astrą 97 (czuć każdą dziurę)
-Vectrą 98 ( jak w astrze tylko, że troszkę większy i ma bardzo małe lusterka boczne)
-Swiftem 90 (zwrotny, i niezłe przyspieszenie, aczkolwiek duża awaryjność, brak poduszek i wspomagania na dłuższą metę odpada, zwłaszcza, jak pięknie potrafi się ślizgać)
-mercem c 2004 ( cudeńko, ale nieosiągalne dla mnie cenowo, trochę duży, aczkolwiek dobre hamulce, zmiana biegów jak masełko i komfort wynagrodzą wszystko)

Z powyższych samochodów raczej żadnego bym nie wzięła (odliczając merca).
Myślę nad:
-skoda octavia
-seat toledo lub leon
-volvo s40 (aczkolwiek ciężko znaleźć coś porządnego w sedanie, większość to kombi)
-rover 75 ( nie wiem, czy nie będzie zbyt duży, jak dla mnie)
-carisma (choć czytałam nieprzychylne opinie o GDI)
-bmw e46 (ten model mi się marzy od dawna, tylko bez żadnego wieśniaczego tuningu, choć chyba jest kosztowny w utrzymaniu i cenowo to bym szukała w rocznikach 98 itp.)
-toyota avensis
-honda accord
Wszystkie w rocznikach 2000 ewentualnie 99.
W samochodach typu matiz, merc a klasa, panda czuje się, jak w puszcze i wydaje mi się, że jestem za wysoka do nich. Nie widzę świateł i nieźle muszę się schylać. Kombi odpadają, nie potrzebuję wielkiego bagażnika, a na dzieci to się nie szykuję.
Cena najlepiej tak od 10 000 do ok. 16 000 ( ale wiadomo bmw rover avensis accord stoją jednak za ok. 20 000).