Automat, benzyna, komfort, reszta do uzgodnienia, mam wiele typów

02 Maj 2017, 21:54

Cześć, zwracam się do Was z prośbą, ponieważ potrzebuję opinii o wielu autach, a sam jak kupuję to potem jeżdżę 10 lat jednym, więc nie mam za bardzo porównania.
Aktualnie A4 B5 automat, PD....
gdyby nie ten warkot, terkot i wibracje, to auto by było prawie idealne.
Prawie bo mam 1BE, czyli -2cm i twardziej, czuć też pod tyłkiem, że z tyłu belka, a auto małe, co ma swoje zalety jak ktoś lubi szybką jazdę.
Nadal jestem z niego zadowolony, bo jest bezawaryjne, ale wygłuszanie drzwi, robienie dobrego audio przy tym dieslu było pomyłką.
Szukam teraz benzyny, koniecznie automat, nadwozie obojętne, ale teraz raczej sedan, bo podobno ciszej.
Zawieszenie ma dobrze tłumić nierówności i nie przenosić wielu dźwięków do środka. Miło by było gdyby były wygodne fotele.
Cisza w środku, to kolejny priorytet, gdyby nie pompowtryski, to w B5 nie jest źle. Nie chcę też, żeby w kolejnym aucie trzeszczały, skrzypiały plastiki, to jest strasznie drażniące i zaraz szukam przyczyn. Audio sam sobie zrobię, wyciszenie też mogę poprawić, o ile konstrukcyjnie auto nie jest porażką z cieniutkimi uszczelkami.
Przeczytał ktoś? :P
Moje typy:
Audi A6 C5 1.8 bądź 2.4 ja z Audi jestem zadowolony więc może warto pozostać. A8 D2 bym nie chciał, trochę za duże. E38 też, ciężko znaleźć miejsce na mieście. Ale nie mówię nie.
Mercedes W210, mało brakowało a bym dzisiaj jechał oglądać igiełkę z małym przebiegiem, dobrze, że ochłonąłem, wolę zasięgnąć porady.
Mercedes W124 2.0 , 2.2 , 2.8 nie wiem jak z wyciszeniem, ale myślę, że łatwo by go było rozebrać na części pierwsze i wyciszyć. Poważnie taki wygodny? Czy to tylko taki trik jak w A6 C4, bardzo miękkie sprężyny, co daje złudzenie komfortu, ale konstrukcja zawieszenia jak w VW Polo i słabo tłumi poprzecznie, do tego gumowo się prowadzi. Wolę B5.
AR 159 właśnie skreśliłem, myślę, że nie da mi komfortu.
Hyunadai Sonata, chociaż Grandeur pewnie lepszy, nie wiem jak tu z trwałością, wyciszeniem, plastikiami i korozją.
Toyota Camry, ta z roczników 2006,7,8,9. Zajrzałem parę dni temu pod spód tkiej z 2008r i zobaczyłem sporo rdzy? To normalne? Było jej tyle co kiedyś z moim 20 letnim Oplu.
Czy jest w niej cicho? zaliczyłem raz przejażdżke Corollą Verso i tak głośnym autem to dawno nie jechałem.
Lexus Gs300. Tak samo, jak z blachą? Podwoziem?
Skoda Superb I, 1.8 bądź 2.8, widzę, że sporo więcej zadbanych egzemplarzy niż A6 C5.
Ale jak tu jest w środku? Plastiki, wyciszenie? Znaczek mnie nie obchodzi. Dobra konstrukcja drzwi pod audio, tyle wiem. Łatwiej o Tiptronica niż w A6.
To chyba tyle moich typów, możecie też dorzucić swoje, jestem otwarty.
Mile widziane wypowiedzi osób, które przynajmniej raz jechały danym modelem i mają porównanie.
Budżetu celowo nie podaję, nie chcę się za bardzo ograniczać, a auto chcę kupić na wiele lat.
Pomożecie?
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2017, 22:09

szpilka86 napisał(a):Toyota Camry, ta z roczników 2006,7,8,9. Zajrzałem parę dni temu pod spód tkiej z 2008r i zobaczyłem sporo rdzy? To normalne? Było jej tyle co kiedyś z moim 20 letnim Oplu.
Czy jest w niej cicho? zaliczyłem raz przejażdżke Corollą Verso i tak głośnym autem to dawno nie jechałem.

Z tą rdzą musiałeś kiepsko trafić... no ale 100% tych aut jest z USA więc różnie mogło być... Co do ciszy to tak nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi porównując corolle do camry :?: To tak jak byś porównał golfa do a6ki i zapytał czy a6ka tak samo jest wygłuszona.
szpilka86 napisał(a):Lexus Gs300. Tak samo, jak z blachą? Podwoziem?

Blacha jest ok. Podwozie tez ok. W związku z tym że masz ostry rozstrzał
to scharakteryzuje Ci krótko gs300... czyli jest to połączeniem w124 jeżeli chodzi o trwałość i cisza z komfortem na poziomie mocno przewyższającym Twoje typy.
O reszcie się nie będę rozpisywał bo sądzę że i tak Lex pójdzie do odstrzału :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2017, 22:18

OK, wiem, że porównałem różne segmenty, ale przez analogie, może tak być, np. Dacia, każda głośna :)
Skoro mowa o A6, to gdzie ciszej? Camry czy A6 C5?
Lexusa nie odrzucam, jest taki mercedesowy właśnie, nawet strukturę plastików ma podobną.
Mówisz, że przewyższa moje typy komfortem, ale A8 D2 i E38 chyba nie przewyższy?
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2017, 22:38

LS 400 UCF10 i UCF20 lub LS 430 UCF30 przewyższą za to bez problemu. I ta nieziemska kultura pracy V8.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2017, 22:39

szpilka86 napisał(a):Skoro mowa o A6, to gdzie ciszej? Camry czy A6 C5?

Powiem Ci że nie wiem bo kilka razy przejechałem się tymi autami i nie potrafię stwierdzić gdzie było ciszej no i niestety dla mnie camry od 2007r w środku jest max lipą pod względem materiałów. Chociaż widziałem obszycie deski skórą no i dało to super efekt za normalną kasę.
Camry ma zaletę że jest bardzo trwała i dosyć oszczędna wersja 2,4 jest bardzo oszczędna. Nie trzyma ceny więc można ją wyrwać w fajnej cenie. Wadą jest pochodzenie i wnętrze.

szpilka86 napisał(a):Mówisz, że przewyższa moje typy komfortem, ale A8 D2 i E38 chyba nie przewyższy?

Ale znowu mylisz klasy auta czyli a8/e38 jest konkurentem dla LSa... Natomiast LS i tak bije wyciszeniem / trwałością na głowę dwa pozostałe typy.
Gdzieś widziałem testy LS vs Sclasse vs 7eka (nie pamiętam która) to dane w decybelach były przepaścią na korzyść LSa.

Co do GSa to w swojej klasie trudno o tańsze auto w serwisie oraz bardziej wyciszone. Do tego siedzenia przypominają te z w124 czyli wsiadasz i się rozpływasz. Radio masz bardzo często Marka Levinsona + wszystkie wersje mają oddzielny głośnik basowy. CD gra super radio tak sobie (raczej kiepsko).
Do tego lista usterek powtarzających jest krótka i tania :ok:
W gs300/430 będziesz się czuł jak w w124 w wersji mocno nowoczesnej. Do tego 430ka daje frajdę o której przy dzisiejszych wypierdkach możesz zapomnieć... no i spokój ducha czyli masz V8 palące mniej niż ałdi V6 a jadące baaardzo fajnie (delikatnie mówiąc). Miny kierowców zasadzających się "szybkimi" autami na gs v8 są bezcenne szczególnie tych co katalogowo do 100km/h mają 5kę z przodu :ok:

p.s.

Zapomniałem dodać że camry 2007 vs gs mk2 :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2017, 22:59

Nie mam potrzeby kupna V8, chociaż fajnie było by go posłuchać z rana.
Camry trzyma wartość, wolę starszego Lexusa, choćbym musiał dołożyć.
Na placu boju zostaje W124/W210/Lexus Gs300. Muszę się przejechać każdym.
Mam słabość do kanciastej gwiazdy, plusem jest, że mógłbym sobie przy niej pogrzebać hobbystycznie, za to widzę problemy przy zrobieniu dobrego nagłośnienia (bez rzeźbienia).
Jeszcze tak czysto teoretycznie, dla samej pogadanki, bo wiem, że to nie ten sam segment.
Komfort resorowania i cisza E38 vs. Lexus Gs300. E38 jest starsze konstrukcyjnie i jakoś nie wygląda z zewnątrz na przytulne, więc może wyrównana walka?
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


02 Maj 2017, 23:19

szpilka86 napisał(a):Camry trzyma wartość,

Camry jak na segment auta to tak sobie z jej ceną. Oczywiście wszystko zależy od stanu.
szpilka86 napisał(a):Na placu boju zostaje W124/W210/Lexus Gs300. Muszę się przejechać każdym.
Mam słabość do kanciastej gwiazdy, plusem jest, że mógłbym sobie przy niej pogrzebać hobbystycznie, za to widzę problemy przy zrobieniu dobrego nagłośnienia (bez rzeźbienia).

Miałem zajawkę na w124 (ostatnio) bo posiadałem kiedyś 2szt. 124rek i znowu naszła mnie ochota... i po przepatrzeniu nastu ofert z mojej okolicy (Wawa) stwierdziłem że zabawa tym modelem merca wyjdzie drożej od gs300. Praktycznie wszystkie były zardzewiałe a ich stan techniczny wymagał sporo kasy. Więc po co mi zardzewiały w124 albo w210 (który nie trzyma ceny) jak można mieć gs-a który nie rdzewieje i jest nowocześniejszy.
Co do samodzielnych napraw to z gs mk2 poradzisz sobie na luzie.
szpilka86 napisał(a):Komfort resorowania i cisza E38 vs. Lexus Gs300. E38 jest starsze konstrukcyjnie i jakoś nie wygląda z zewnątrz na przytulne, więc może wyrównana walka?

Według mnie powinieneś się przejechać zadbanym Lexem na cichych oponach i taką samą e38. Wtedy zobaczysz co Ci lepiej leży.
Mi BMW nie leży ze względu na miasto w którym mieszkam no i jednak koszty bo nie lubię półśrodków w serwisie więc mam lexa który daje luz psychiczny korzystania z auta klasy premium z niskimi kosztami serwisu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2017, 23:38

Z drobnymi napawami pewnie sobie poradzę, bardziej chodziło mi o hobbystyczne poprawianie, w Lexusie pewnie nie będę musiał nic poprawiać, nawet audio, chyba, że same głośniki, bo wątpię, żeby mi się trafił mark levinson.
Właśnie sprzedał się W210 którego miałem jechać kupować, w ciągu 24h, ale on miał 70 000km przebiegu i wyglądał naprawdę jak nowy, miałem zabitego klina jak nie wiem. No nic, mam czas na przemyślenia, a oglądam teraz na kanale Zachara test E38.
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000