Avensis, 307 czy galant

06 Cze 2017, 13:26

Cześć,

Przymierzam sie do zakupu kolejnego auta, poszukuje czegoś do około 10 tys na sam samochód. Auto bedzie głównie wykorzystywane na dalsze wyjazdy + sporadycznie jazdę w Poznaniu.

Zależy mi na sensownych kosztach eksploatacji i niezawodności. Auto bedzie służyć do podróżowania po Polsce, wiec fajnie by było mieć auto godne zaufania.

Po przejrzeniu ofert zainteresowałem sie głównie Toyota Avensis z silnikiem 1.8. Czytałem ze auto jest pancerne, 130 koni myśle ze wystarczy do spokojnej jazdy. Niestety troche kuleje pod względem wyposażenia, ale to akurat widzimisie.

Nic nie wiem na temat Peugeot 307. Spodobała mi sie wersja SW z uwagi na duzy szyberdach + wyposażeniowo wyglada na plus w porównaniu do Avensis.

Ostatni jest Galant, który troche nie pasuje do moich wymagań. Zainteresowałem sie głównie wersja 2.5 V6, ale to jest chyba zaprzeczenie ekploatacji w sensownych kosztach, jednakże kuszące jest wyposażenie No i duży silnik. Bardzo dużym minusem jest rdza, która dosłownie zjada ten samochód.

Przewija sie również C5. Jaki silnik benzynowy można polecic? Jak z awaryjnością?

Poprosze Was o doradzanie, która z opcji bedzie najbardziej sensowna. Jeżeli macie jakieś doświadczenia z tymi modelami to chętnie poczytam. A moze macie jakieś inne propozycje, na które nie wpadlem?
chester91
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Poznań
Auto: Chwilowo brak
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2017, 16:41

Troszku zbłądziłeś z avensisem który będzie najlepszą opcja z wymienionych. Powinieneś się interesować 2,0 który jest najdroższy ale ma fajne parametry do jazdy w wersji sol posiada sporo poduszek, kilmatronic, 4x elktr szyby. Do tegop bardzo mało pali i przyjmuje lpg.
Co do psucia się poziom przez puga nie osiągalny. Wymieniasz w nim standard avensisowy i jeździsz aż Ci się znudzi.
Mitsu jest autem z jajem ale 2,5 za 10k to budżet taki sobie a aven za ta kasę będzie zaczynał jazdę :D do tego galant to większe koszty serwisu niż aven no i wspomniana przez Ciebie rdza.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Cze 2017, 17:33

307 to słaba opcja. C5 lepiej, ale do zawieszenia czasami trzeba mieć cierpliwość. Daje za to całkiem niezły komfort, choć same fotele w Citroenie mi osobiście średnio pasują.

Avensis to faktycznie najlepszy wybór, a poza tym bezpieczniejszy, bo Galant to niestety stara konstrukcja, która nie ma stref zgniotu. Rdza to jest faktycznie słaby punkt Mitsubishi, ale za to silnik jest bardzo dużą zaletą.

1,8 spokojnie wystarczy na polskie drogi. 2,0 nie daje jakiegoś bardzo dużego przyrostu, więc jak się trafi to fajnie, jak nie, to się obejdzie. Dopłacać większą sumę za 2,0 też specjalnie nie ma sensu. Z wyposażeniem to zależy jakiego się trafi, więc jeśli masz jakieś sprecyzowane wymagania, to warto poczekać, aż się pojawi odpowiednia wersja na rynku.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

06 Cze 2017, 20:59

Dzięki za informację. Czy w tej sytuacji, warto się pchać w C5 mając w alternatywie Avensisa? Za C5 przemawia głównie komfort podróżowania, wyposażenie oraz wygląd. Bolączka z tego co czytałem jest mnóstwo pierdół, które mogą się zepsuć. Czy C5 jest warta inwestycji?
chester91
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Poznań
Auto: Chwilowo brak
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2017, 21:41

Osobiście ze swoją C5 nie miałem zbyt wielu problemów. Dwumasa i EGR - standard w dieslu. Przy zakupie C5 to raczej największą uwagę trzeba zwrócić na zawieszenie (amortyzatory duży koszt).
Sam chyba będę się pozbywał swojego z obawy przed wymianą amortyzatorów (zaczynają się pocić).

Jeszcze dodam, że jakbyś szukał dwójki (2004-2008) to silnik 1.6 zapewnia znośną dynamikę i świetne spalanie przy tej masie, aczkolwiek wysoki komfort podróżowania jaki oferuje to auto gryzie się ze skrzynią pięciobiegową - przy 130km/h 3tyś obrotów (90km/h - 2tyś obrotów; 110km/h - 2,5k obr) - zaczyna wyć. Najlepiej z 2.0 136 i skrzynią szóstką (standard chyba).

Spalanie:
Na wynik na odcinku 35km osiągnąłem 4.0
Trasa zabudowany/niezabudowany 4.8; (ok. 5-5.3l z wyprzedzaniem paru tirów)
Mieszana miasto/trasa do 6.0 (dynamicznie 6.5)
Miasto do 7l
Ostatnio edytowany przez krosser, 06 Cze 2017, 21:51, edytowano w sumie 1 raz
krosser
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 10 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Citroen C5 II 2007
Silnik: 1.6HDi 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Cze 2017, 22:16

Będę szukał tylko benzynę. Diesel w moim przypadku się nie opłaca. Jaki jest orientacyjny koszt naprawy takiego zawieszenia? Generalnie czytałem, że może i jest drogie w naprawie, ale podobno wytrzymuje o wiele dłużej niż w przypadku standardowego zawieszenia.
chester91
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Poznań
Auto: Chwilowo brak
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2017, 22:27

Jakiś czas temu pytałem gdzieś to około 800-900zł za sztukę, ale nie chcę siać fermentu - może są jakieś zamienniki, albo ceny się zmieniły.

Tak, aktualnie 179kkm przebiegu w moim prawdopodobnie na fabrycznym zawieszeniu.
krosser
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 10 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Citroen C5 II 2007
Silnik: 1.6HDi 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007