Biały dym Audi A4 b7 do rozgrzania silnika

15 Cze 2023, 12:31

Witajcie mam problem z autem AudiA4b7 avant 2.0 TDI. Mianowicie po odpaleniu przejeżdżam jakiś 1-2 km w zależności jak płynny jest ruch w mieście i auto zaczyna strasznie kopcić na biało. Przejeżdżam kolejne kilka km i przestaje. Czasem po kilkudziesięciu km jak stane na światłach znowu na niskich obrotach zaczyna dymić (ale nie zawsze)
Stan oleju bez zmian
Stan płynu chłodniczego bez zmian
Po 200-300 km wyskoczył błąd silnika.
Komputer pokazał awarię sondy lambdy więc ją wymieniłem. Więcej błedów nie pokazuje.
Pod korkiem od wlewu oleju nic się nie dzieje. Tak samo płyn chłodniczy nie trzęsie nie dymi nie ma bombelków. Ma ktoś jakiś pomysł o co może chodzić? Jestem laikiem i nie chciałbym narazić się na ogromne koszty zanim nie sprawdzę innych rzeczy. Wspomnę jeszcze że dym jest gęsty, biały i raczej bezwonny
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Cze 2023, 13:19

Kiedy pojawia się dym praca silnika nie zmienia się? Nie czuć żeby jakoś inaczej pracował, jakieś dodatkowe drgania itd.?

Patrzyłeś czy z rury wydechowej nie leci woda jak przygazujesz?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

15 Cze 2023, 13:49

Praca silnika nie zmienia się. Woda nie leci. Ja węchu nie mam ale właśnie sprawdzamy i żona mówi że śmierdzi spalona guma i jakby ropą. Mechanik mówił że sprawdził wtryski wstępnie i nic nie wskazywało na awarie
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Cze 2023, 13:51

Ja bym to określil jak smród palonej rozpałki z grilla tej sztucznej w kostkach :)
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Cze 2023, 14:06

Masz tam chłodniczkę zaworu EGR? Czasem one przepuszczają płyn i potrafi wtedy pojawiać się taki biały dym jak trafi do komory spalania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

15 Cze 2023, 14:09

Kurcze nie mam pojęcia. Ale to nie powinno mi płynu chłodzącego ubywać ?
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać opony zimowe?
    Często się śmiejemy, że zima potrafi i w styczniu zaskoczyć drogowców, ale po pierwszych opadach śniegu często okazuje się, że najbardziej to są zaskoczeni kierowcy, którzy jeszcze nie zmienili opon na zimowe. ...

15 Cze 2023, 14:11

EterLucia napisał(a):Stan płynu chłodniczego bez zmian


To skąd biały dym podczas jazdy?

Gdzieś musi przeciekać i pojawia się biały dym.

Gdyby dymił cały czas od odpalenia to stawiałbym na świece żarowe, ale to inny przypadek.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Cze 2023, 14:19

I po jakimś czasie przechodzi. Czyli jakby coś się rozszerzało pod wpływem ciepła i normowalo.
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Cze 2023, 14:54

EGR otwiera się tylko w określonych sytuacjach np. przy jednostajnej jeździ najczęściej wtedy kiedy silnik nie jest mocno obciążony tak w skrócie pisząc. Warto mieć to na uwadze tym bardziej patrząc na to co napisałeś tu
EterLucia napisał(a):stane na światłach znowu na niskich obrotach zaczyna dymić (ale nie zawsze)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

16 Cze 2023, 08:38

Ja myślę, że to po prostu woda w układzie wydechowym się skrapla. Pogodę mamy obecnie taką a nie inną. W dzień jest ciepło, w nocy zimno. Ja u siebie też ostatnio zauważyłem, że po około 2,3 minutach jazdy kopci mi lekko na biało z rury. Nie każdego dnia, ale kopci. I po przejechaniu kolejnych kilku km przestaje. A do tego jeżeli robisz krótkie trasy, to tym bardziej jest to prawdopodobne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Cze 2023, 08:40

Woda w wydechu po kilkudziesięciu kilometrach jazdy? Coraz lepsze te porady i odchyły...

Też stawiam na EGR, nic innego nie przychodzi do głowy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Cze 2023, 08:46

galakty napisał(a):Woda w wydechu po kilkudziesięciu kilometrach jazdy? Coraz lepsze te porady i odchyły...

I po co te złośliwości?
EterLucia napisał(a):Mianowicie po odpaleniu przejeżdżam jakiś 1-2 km w zależności jak płynny jest ruch w mieście i auto zaczyna strasznie kopcić na biało. Przejeżdżam kolejne kilka km i przestaje.

EterLucia napisał(a):Czasem po kilkudziesięciu km jak stane na światłach znowu na niskich obrotach zaczyna dymić (ale nie zawsze)

Zastanawiające jest tylko to.
Co do EGR - jakby było coś z nim nie tak, to z rury byłby raczej czarny dym. Do tego kilka innych widocznych objawów - np. nierówne obroty silnika itd. A jak chodzi ci o chłodniczkę, to jak wytłumaczysz że
EterLucia napisał(a):Stan płynu chłodniczego bez zmian

Nasuwa się więc pytanie - w jakich przypadkach z rury wydechowej wydobywa się biały dym?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Cze 2023, 08:52

Od jakiegoś czasu dajesz dziwne porady niemające sensu i nie sposób tego nie zauważyć :mrgreen:

EGR/chłodniczka może też przepuszczać płyn.

Co do stanu to może ubywa tak mało, że tego nie zauważa. Jak mi leciała chłodnica w Golfie i kapało spod auta to dolewałem raz na miesiąc, może dłużej... Jeśli puszcza sporadycznie to nie będzie dużego ubytku.

Gdyby to się pojawiało TYLKO po odpaleniu to świece/woda w wydechu, ale skoro po dłuższej jeździe...

EterLucia napisał(a):Czasem po kilkudziesięciu km jak stane na światłach znowu na niskich obrotach zaczyna dymić


Wygląda jakby w momencie wzrostu temperatury to się działo, pewnie skorelowane również z porą letnią i w zimę tego nie było? :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Cze 2023, 09:22

Sprawdziłem testem uszczelki. Wszystko ok zero spalin. Płynu nie ubywa ale za to chyba jednak olej bierze bo kilka dni temu było pomiędzy max a min a dziś min. Tylko mechanik mówił że turbina jest sucha i jest spoko. Teraz mam wrażenie że nie sprawdził bo kiedyś wspomniał że nie lubi starych aut robić :/
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

16 Cze 2023, 11:13

galakty napisał(a):EGR/chłodniczka może też przepuszczać płyn.

Raz jeszcze :
EterLucia napisał(a):Stan płynu chłodniczego bez zmian

Czyli jest go tyle samo cały czas.
galakty napisał(a):Co do stanu to może ubywa tak mało, że tego nie zauważa.

Chyba se jaja robisz...Nie zauważona zmiana poziomu płyny przy
EterLucia napisał(a): auto zaczyna strasznie kopcić na biało

Ze wskazaniem na słowo "strasznie"...
Więc podsumowując - z rury na zimnym silniku leci biały dym, po rozgrzaniu jest ok, tylko sporadycznie, po kilkudziesięciu km na postoju puści biały dym. Więc skoro płynu nie ubywa, to skąd biały dym?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000