Biały dym Audi A4 b7 do rozgrzania silnika

15 Cze 2023, 12:31

Witajcie mam problem z autem AudiA4b7 avant 2.0 TDI. Mianowicie po odpaleniu przejeżdżam jakiś 1-2 km w zależności jak płynny jest ruch w mieście i auto zaczyna strasznie kopcić na biało. Przejeżdżam kolejne kilka km i przestaje. Czasem po kilkudziesięciu km jak stane na światłach znowu na niskich obrotach zaczyna dymić (ale nie zawsze)
Stan oleju bez zmian
Stan płynu chłodniczego bez zmian
Po 200-300 km wyskoczył błąd silnika.
Komputer pokazał awarię sondy lambdy więc ją wymieniłem. Więcej błedów nie pokazuje.
Pod korkiem od wlewu oleju nic się nie dzieje. Tak samo płyn chłodniczy nie trzęsie nie dymi nie ma bombelków. Ma ktoś jakiś pomysł o co może chodzić? Jestem laikiem i nie chciałbym narazić się na ogromne koszty zanim nie sprawdzę innych rzeczy. Wspomnę jeszcze że dym jest gęsty, biały i raczej bezwonny
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Cze 2023, 13:19

Kiedy pojawia się dym praca silnika nie zmienia się? Nie czuć żeby jakoś inaczej pracował, jakieś dodatkowe drgania itd.?

Patrzyłeś czy z rury wydechowej nie leci woda jak przygazujesz?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

15 Cze 2023, 13:49

Praca silnika nie zmienia się. Woda nie leci. Ja węchu nie mam ale właśnie sprawdzamy i żona mówi że śmierdzi spalona guma i jakby ropą. Mechanik mówił że sprawdził wtryski wstępnie i nic nie wskazywało na awarie
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Cze 2023, 13:51

Ja bym to określil jak smród palonej rozpałki z grilla tej sztucznej w kostkach :)
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Cze 2023, 14:06

Masz tam chłodniczkę zaworu EGR? Czasem one przepuszczają płyn i potrafi wtedy pojawiać się taki biały dym jak trafi do komory spalania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

15 Cze 2023, 14:09

Kurcze nie mam pojęcia. Ale to nie powinno mi płynu chłodzącego ubywać ?
EterLucia
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać opony zimowe?