Biały dym, gorący silnik

Biały dym, gorący silnik

13 Cze 2019, 20:37

Cześć,

Przewertowałem połowę internetu w poszukiwaniu rozwiązania związanego z problemem mojego auta, z którym borykam się już dłuższą chwilę, ale bez skutków. Postanowiłem więc napisać tutaj, może komuś z was przyjdzie coś do głowy.

Tytułem wstępu mowa o następującym modelu:
Golf 4, 1.6 benzyna bez LPG, rocznik 1998
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/golf/iv/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-100km-1997-2003/

Od razu mówię, że nie znam się na autach.

Problem polega na tym, że po jeździe gdy silnik złapie temperaturę 90 stopni auto zaczyna się dziwnie zachowywać.

Przy włączonym silniku i staniu na przykład w korku lub parkingu (przy włączonym silniku), dodanie gazu objawia się kopceniem na biało/siwo z rury wydechowej.

Wentylator włącza się na jakieś 5 sekund i wyłącza po czym za jakąś chwilę włącza się znów. Dziwne jest to, że wentylator nie kręci długo, przy czym temperatura nie przekracza 90 stopni, więc chyba tak powinno działać.

Wewnątrz auta, gdy włączone są nawiewy, można wyczuć zapach takiego przegrzania, - bardzo rozgrzanych elementów pod maską.

Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju spala więcej, ale tylko wtedy jak dochodzi do tak obciążonej pracy.

Auto było u dwóch mechaników.
Pierwszy mechanik sprawdził głowicę, powiedział że jest ok i to raczej problem z "dołem silnika".

Drugi mechanik wymienił cewkę, ale nie wyeliminowało to problemu. W zasadzie nic się nie zmieniło. Powiedział, że gdyby to była kwestia pierścieni, to dałoby się to odczuć podczas jazdy na chłodnym silniku.

Przez jakieś 5 lat jeździłem na oleju 5w40, rok temu wymieniłem olej na 10w40. Niestety nic to nie pomogło.

Jeśli macie jakieś pomysły, bardzo prosiłbym o radę.
lukasz199
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 Sty 2011, 19:18
Miejscowość: Niemcy

Re: Biały dym, gorący silnik

14 Cze 2019, 14:28

Proponuję kupić tester na CO2 i zrobić w układzie chłodzenia. Zobaczymy co wyjdzie. Biały dym oznacza w takich temperaturach jak obecnie są na zewnątrz że to prawdopodobnie jest przedostający się płyn chłodniczy do komory spalania. Być może są to na tyle małe ilości że nie zaobserwowałeś jego ubywania ale przez to że dostaje się np. do komory spalania w jednym z cylindrów silnik może już pracować nierówno. Szczególnie powinno dać się to odczuć na wolnych obrotach. Może być tak że płyn przedostaje się tylko przy mocno rozgrzanym silniku.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 2815
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Słyszalny dźwięk silnika w samochodach elektrycznych i hybrydowych Słyszalny dźwięk silnika w samochodach elektrycznych i hybrydowych
    W samochodach elektrycznych i hybrydowych od 1 lipca muszą być instalowane specjalne systemy które mają za zadanie emitować dźwięki zbliżone do silnika samochodu spalinowego. Chodzi o bezpieczeństwo ponieważ takie ...
    Toyota silniki 1UZ-FE i 3UZ-FE Toyota silniki 1UZ-FE i 3UZ-FE
    Układ V8 z dwoma wałkami rozrządu. Pojemność: 4 i 4,3 litra. Zalety: dobra baza do tuningu, niewielka masa. Wyprodukowane przez Toyotę silniki V8 1UZ-FE i 3UZ-FE zdobyły szacunek i popularność wśród entuzjastów ...

  •