BMW 2.0 143 vs 2.0 150

BMW 2.0 143 vs 2.0 150

10 Mar 2018, 20:23

BMW E46 SEDAN 2.0 150HP VS BMW E46 SEDAN 2.0 143HP - <oba będą gazowane>
Jaki silnik lepszy? Awaryjność, koszty (wiem że 150hp wiecej pali), dynamika, na co zwracać uwagę przy zakupie?
Budżet +/- 20 tyś
Dojazdy do szkoły, punt A - punkt B, rzadziej jakieś trasy.

Interesują mnie tylko te silniki, więc nie piszcie ze w tym budżecie to 2.8 itd

Interesują mnie tylko te silniki, więc nie piszcie że w tym budżecie to 2.8
RomiŚ
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 04 2000
Auto: Nie mam

Re: BMW 2.0 143 vs 2.0 150

10 Mar 2018, 21:52

głupie pytanie, przecież wiadomo że r6. Tu nawet nie ma co porównywać
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9476
Zdjęcia: 42
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: BMW 2.0 143 vs 2.0 150

11 Mar 2018, 10:41

1. Za tą cenę nawet nie schodziłbym poniżej 2,5 w e46
2. Na kogo będzie auto (zabulisz ogromne OC jak na Ciebie)
3. R4 w e46 to pół BMW, a koszty serwisowania jak w BMW
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: BMW 2.0 143 vs 2.0 150

11 Mar 2018, 11:48

Wszystko zależy, czego kto oczekuje :wink:
Wersja sześciocylindrowa na pewno jest bardziej idiotoodporna jeśli chodzi o serwis.
Wersja czterocylindrowa (tutaj należy szukać wersji N46, która ok. 2004 roku zastąpiła wersję N42 - wyeliminowano w niej kilka bolączek N42, m.in. wadliwy napinacz rozrządu. Różni się też jednak wał korbowy, valvetronic, kolektor dolotowy, i kilka innych rzeczy) jest bardziej czuła na zaniedbania w serwisie. Jeśli jednak przeglądy ma wykonywane na czas (chodzi tu głównie o terminowe wymiany oleju i stosowanie oleju zgodnego z zaleceniami producenta), to również potrafi się odwdzięczyć bezawaryjnością (choć trzeba mieć to na uwadze, że przy przebiegach rzędu 200-300 tys. km będzie prawdopodobnie trzeba wymienić rozrząd). Jeśli ktoś szuka E46 jak najtańszej w utrzymaniu, to wersja czterocylindrowa zapewni na pewno mniejsze spalanie, choć przy ewentualnych naprawach części zamienne wcale nie będą tańsze.

Zasadnicza różnica jest jeszcze jedna: 2.0 150 KM (6 cylindrów) będzie w wersji przedliftowej, 2.0 140 KM (4 cylindry) będzie w wersji poliftowej.
solti
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Peugeot 206, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...
    V Camp Jeep PL 2019 - Na szlaku Route 66 V Camp Jeep PL 2019 - "Na szlaku Route 66"
    Camp Jeep PL już po raz piąty zgromadził rzeszę miłośników i użytkowników marki. Miejscem tegorocznych zmagań były Mazury, a baza zlokalizowana była na terenie hotelu Mrągowo Resort&SPA. Swoją obecnością ...

  •