BMW e38 - fakty i jakość

BMW e38 - fakty i jakość

14 Cze 2014, 10:02

Panowie! Potrzebuję rzetelnych i nienaciąganych opinii na temat BMW e38. Rozważam zakup tego auta tylko mam parę pytań:

- Diesel - jak się sprawuje w porównaniu do JTD/ TDI (chodzi mi o wytrzymałość etc oraz cenę części zamiennych) interesuje mnie motor 2,5 + delikatny, ok 30 konny chip lub 2,9 bez chipa
- skrzynia automatyczna - nigdy z taką nie jeździłem - jak wygląda jej jakość i trwałość? Czy może jednak manualna (są to nie najnowsze auta)
- jak wygląda koszt eksploatacji auta, typowe usterki
- czy auto rokuje w przyszłości na klasyka takiego jak np. e3

Czy może nie bawić się w diesla tylko benzyna? Od razu zastrzegam, że w gaz nie będę szedł :)

Ogólnie proszę Was o powstrzymanie bezkrytyczności w stosunku do marki BMW, nie musicie mnie przekonywać do tego auta ponieważ uważam je za dzieło sztuki wizualnie ale chciałbym wiedzieć co jest w środku tego auta i czy pojeździ np. 5 lat (nawet auto z 1994 roku) jako główny samochód a potem czy będzie mogło być pięknym klasykiem do wyjazdów do kościoła :D
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 295
Rejestracja: 11 Lut 2014, 23:25
Prawo jazdy od: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: BMW e38 - fakty i jakość

14 Cze 2014, 11:36

Wymienie ci typowe usterki
-Wycieki ze zbiornika paliwa spowodowane korozją zbiornika
-Korozja nadwozia [rogi drzwi i tylnia klapa]
-Usterki silnika 2.5 [pękanie głowicy cylindrów] Lepiej weź 2.9
-Awarie czujników parkowania.
-Usterki automatycznych skrzyń produkcji GM. Im mocniejszy silnik tym skrzynia wytrzyma krócej.
-Gasnące wyświetlacze. Znikające całe linie pikseli.

Szukaj benzyny z manualem
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 605
Rejestracja: 07 Cze 2014, 09:33
Prawo jazdy od: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

Re: BMW e38 - fakty i jakość

14 Cze 2014, 11:40

A części to nie duży wydatek.
Błotnik n.p 300zł
Lampa przednia n.p 200zł
Chyba że jak przyjdzie do wymiany silnika to może wyjść 5-6tys zł wydatku
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 605
Rejestracja: 07 Cze 2014, 09:33
Prawo jazdy od: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

Re: BMW e38 - fakty i jakość

14 Cze 2014, 21:50

Ehhhhh, benzyna właśnie do mnie nie przemawia, liczę, że na utrzymanie (paliwo) diesla będzie mnie stać spokojnie, ale raczej benzynka już mi za bardzo wydryluje kieszeń :D
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 295
Rejestracja: 11 Lut 2014, 23:25
Prawo jazdy od: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: BMW e38 - fakty i jakość

15 Cze 2014, 00:04

"Na szczęści producenci zamienników popisali się swoim asortymentem i mamy z czego wybierać. Rzadko kiedy będziemy zmuszeni odwiedzać serwis po drogie, oryginalne części. Oczywiście nie polecam brać najtańszych części, gdyż o ile może się to sprawdzić w serii 3 to przy +/- 2 tonach wagi, doprowadzi do tego że wahacze będziemy zmieniać 4 razy częściej. Lepiej jest kupić raz a porządnie np. Lemfordera.
Koszt wymiany kompletnego zawieszenia (wahacze, tuleje itp.) to 5-8tys – pamiętajmy że jest to zawieszenie wielowahaczowe, po 4 na koło!
Sprężyny do popularniejszych wersji silnikowych to koszt od 300zł. Niestety im mamy bardziej skomplikowane zawieszenie tym sprężyny są droższe. Inne są do wersj z S-EDC, inne do wersji z Nivo, a jeszcze inne do z S-EDC i z Nivo. Do v12 z tymi dwoma systemami musimy wyłożyć minimum po 600zł za sztukę i zostaje nam tylko serwis.
Amortyzatory to od 400zł za sztukę, przez 1000 na tył jak mamy nivo do 2000 – 2500zł za wersję z S-EDC i S-EDC z NIVO.
Pompa wody do wersji benzynowej to od 400zł za zamiennik do 1500zł w serwisie.
Alternator chłodzony cieczą to wydatek prawie 3 tys zł, ale na szczęście w większości przypadków możliwa jest naprawa. Zwykły to koszt koło 500zł np. do 730d.
Schody zaczynają się gdy padnie nam turbo w dieslu. Do 740d turbina to koszt koło 5 (do 2000r)-9tys (po 2000r) zł i są tam dwie takie. W 730d to trochę lepiej bo jedna i „tylko” 6tys. Jest jeszcze regeneracja 800-1500zł ale nieraz nie przynosi ona dobrych rezultatów i po 2 latach mamy to samo (często robione w samochodach na sprzedaż).
Tarcze hamulcowe to koszt od 400zł w górę – nawet do 1200 za sztukę. Wersje 750 i 740d w standardzie mają powiększone tarcze, to też ich koszt jest większy.
Do częstych usterek elektroniki nie dochodzi w tych samochodach, więc o to możecie być spokojnie. Najczęściej wymieniane rzeczy to czujniki ABSu i czujniki od PDC.
W silnikach M62 czyli 3,5 i 4.4 dochodzi do uszkodzenia Vanosów, co generuje dość duże koszta.
Czasami dochodzi do zwarć w układzie elektrycznym i nadmiernego rozładowywania się akumulatora, niestety często te usterki są trudne do zlokalizowania.
Samochody te dość rzadko psują się same z siebie, jeżeli samochód jest zadbany i odpowiednio eksploatowany to jest bardzo małe prawdopodobieństwo że samochód nam nagle stanie 1000km od domu.
Przy niewłaściwym użytkowaniu, mamy do czynienia z awariami skrzyń biegów. Dla tego przy zakupie trzeba sprawdzić czy skrzynia dobrze pracuje. O ile do wersji 3.;0, 3,5, 4.0 i 4.4 skrzyń jest dużo i są stosunkowo tanie (od 2tys zł za używaną) to diesle 3.0, 4.0 i benzyna 5,4 to są koszty bardzo duże (do 3.0d od 4tys zł, za do 4.0 i 5,4 jeszcze więcej i prawie nie do dostania), a nie zawsze można skrzynie naprawić. Uwaga na silniki 4.0d, jeżeli ktoś próbował cziptuningu to skrzynia na 100% jest do wyrzucenia.

Dla tego kupując e38 trzeb dobrze patrzeć na stan. Stan najtańszych egzemplarzy będzie wymagał niestety wymiany tego co opisałem powyżej. Niektórzy twierdzą że kupili samochód za pół darmo i jest w super stanie bo jeździ. Ale trzeba sobie zadać pytanie czy taki samochód kupuje się by potem cieszyć się że w ogóle „jeździ”? Czy po to żeby cieszyć z tego, dla czego został stworzony: z luksusu i osiągów?"
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: BMW e38 - fakty i jakość

15 Cze 2014, 08:17

@jiGsaw, spoko, dzięki. Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Cóż. Przykro mi. Bardzo. Bo jednak te BMW za ok 10k się po prostu nie nadają :( a myślałem, że jednak rocznik 95 mniej więcej będzie już ok :(
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 295
Rejestracja: 11 Lut 2014, 23:25
Prawo jazdy od: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochód z napędem alternatywnym - Hyundai IONIQ Samochód z napędem alternatywnym - Hyundai IONIQ
    Hyundai IONIQ został zwycięzcą Plebiscytu Fleet Awards Polska 2017 w kategorii "Samochód z napędem alternatywnym". To kolejna w Europie nagroda dla unikatowego modelu IONIQ, który jako jedyny samochód ...
    Bolid R.S.17 Renault Sport Formula One Team Bolid R.S.17 Renault Sport Formula One Team
    Zespół Renault Sport Formula One zaprosił do Londynu przedstawicieli międzynarodowych mediów i swoich partnerów na premierę bolidu R.S.17, w którym kierowcy zespołu będą ścigać się w nadchodzącym ...

  • Re: BMW e38 - fakty i jakość

    15 Cze 2014, 08:38

    No nie wiem czego oczekujesz, to auto klasy lux premium, a nie dacia logan. Jako ciekawostkę powiem, że znajomy miał E38 740i. Kilka lat temu sprzedał to auto przy przebiegu 800 tys km i samochód dalej jeździ po Gdyni. :)

    Swoją przygodę z BMW polecam zacząć od E36 w tym budżecie. :)
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: BMW e38 - fakty i jakość

    15 Cze 2014, 10:15

    Image

    Taki artykuł na temat najlepszych i najgorszych automatycznych skrzyń biegów znalazłem w Motorze, wydanie 51/52 2013.
    Geniodekt
    Moderator - Katalog samochodów
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: BMW e38 - fakty i jakość

    15 Cze 2014, 11:03

    E36 nijak mnie nie jara ;P e39 przyspiesza mi bicie serca,ale e36 nijak :)
    166 2,4 JTDm - jest
    156 19 JTD - była
    306 1,4 - był
    autoitalia
    Aktywny
     
    Posty: 295
    Rejestracja: 11 Lut 2014, 23:25
    Prawo jazdy od: 11 03 2009
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    Re: BMW e38 - fakty i jakość

    15 Cze 2014, 11:59

    To zacznij od E39. Choć bliżej mu kosztami do E38, niż do E36.

    ZF to dobre skrzynie, lepsze od GetFraga nawet, GM to syf i wstyd, że skrzynie oplowskiej tandety się pojawiały w BMW.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      Jaguar