Bmw E39/Seat Leon I----do 10tys co wybrać???

19 Sty 2016, 20:22

Witam. Mam pytanie. Szukam auta do 10tys zł +2tys zł na wymianę rzeczy eksploatacyjnych. Jestem zainteresowany Bmw e39 tylko z jakim silnikiem lub seat Leon/audi a3 oba 1.9tdi 110-130km rozważam jeszcze 1.8t.Chodzi mi o awaryjność i o trwałość zawieszenia,żebym nie musiał co chwile jeździć do warsztatu z usterkami czy na wymianę zawieszenia na kwotę ponad 1000zl...podsumowując,które auto jest trwalsze i mało awaryjne.
Za wszelką pomoc Dziękuje :)
Pozdrawiam
Krzychu97
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mercedes Slk 200

19 Sty 2016, 20:25

Bezwypadkowy Leon z tymi silnikami jest nieosiągalny w tym budżecie. E39 jest osiągalne, ale sam pakiet startowy może wynieść do BMW 5 tysięcy.
Zamiast Leona szukaj VW Golfa IV, Borę, Skodę Octavię lub Audi A3 z wymienionymi przez Ciebie silnikami.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Sty 2016, 20:39

Za 10 tyś.zł powinieneś dorwać jakieś 523i z pierwszych lat produkcji. Na 520i szkoda czasu, chodź można je dorwać w dobrym stanie nawet za mniej niż 10tyś.zł. Jeśli chodzi o koszty utrzymania, to nie ma sensu ich porównywać do tych z Leona, to zupełnie inna półka. Jeśli trafisz w miarę ogarnięty egzemplarz, to nie zbankrutujesz na tym aucie, chodź tanio nie będzie. Przy zakupie e39 trzeba zwrócić uwagę na stan zawieszenie, wszelkie stuki i niestabilne prowadzenie auta, sugeruję, ze nie jest z nim najlepiej i po zakupie mogą wyjść spore wydatki w tym kierunku. Wiec pod tym względem może być różnie, no i pamiętaj, ze pytasz tu o auto, które może mieć nawet 20 lat, co za tym idzie pewnych wydatków nie unikniesz.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

19 Sty 2016, 21:07

Ja napisze tak, Leon odpada..a Golf IV czy A3 to podstawowe 1,9 tdi 90 KM.110KM i lata 90..na żadnego mocniejszego diesla wg mnie szans nie ma..
1,8T to też lata 98-99 max..Nie kupisz A3 po lifcie za te pieniądze 1,8T

Octavia chyba bardziej, bo mniej "kultowy" model..Mniej młodych go szuka, poza tym Golf funkcjonuje jako GTI w sensie 1,8T i stąd często ceny są wysokie jeśli to nie jest 98 rok..

A co do awaryjności, jednostki dobre, ale stan auta = kwota którą ktoś chce za auto..jak wyszukasz najtańszy to masz jak w banku kompletne zawieszenie do roboty i inne rzeczy...
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybryda? Czy to się opłaca?
    Jeżeli pokonujemy co roku dziesiątki tysięcy kilometrów i szukamy oszczędnego samochodu, wybór często pada na zakup auta z Dieslem lub instalacją LPG. Od lat na rynku jest alternatywa, która okazuje się ...
    Moto Session 2016
    Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...