BMW E39 ubywa płyn w chłodnicy !!!!

26 Paź 2012, 14:02

,,,witam wszystkich,,,,posiadam BMW E39 520 benzynka skrzynia manualna r96,,,, mój problem polega na tym, iż startując z zimnego silnika przez pierwsze ok20km mocno pompują się węże chłodnicy, dopiero gdy poluzuję korek chłodnicy lub odpowietrznik to wtedy uchodzi powietrze i potem jest ok,,,i tak za każdym razem,,lecz niestety ciągle muszę dolewać płynu do chłodni który gdzieś znika,, w tym roku wymieniona była uszczelka na głowicy i nadal jest tak samo,,nigdzie nie widać wycieków , olej czysty, z rury się nie dymi,,,, a płyn znika.,.<>,,czy ktoś może wie o co w tym może chodzić????? bardzo proszę o jakieś wskazówki,,,,pozdrawiam wszystkich,.,.,.,.,.
arturos
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E39 520
Silnik: 2,0 BP 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Lis 2012, 17:31

Tak na szybko, skoro w układzie wytwarza się duże ciśnienie, to wymień korek zbiorniczka, postaraj się kupić nowy.
To właśnie w tym korku jest zawór regulujący ciśnienie w układzie, a o jego roli często się zapomina.

Nie ma innej drogi uciekania płynu, niż dostawanie się do oleju, spalanie, bądź wyciek. Płyn może też uciekać przez nieszczelną nagrzewnicę.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1

03 Lis 2012, 17:44

.,.,.,dzięki,,, tak zrobię,,,,a czy to normalne że po paru kilometrach włącza się wentylator mimo, iż w silniku nie gotuje się a węże są "normalnie" ciepłe,,może to kwestia jakiegoś czujnika ?
arturos
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E39 520
Silnik: 2,0 BP 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Lis 2012, 18:11

Jeśli węże nie są gorące, a wskaźnik nie pokazuje około stu stopni to nie jest to normalne.
Należy wymienić czujnik/włącznik wentylatora.

Z drugiej strony jak na moje niewielkie doświadczenie z beemkami tam chyba generalnie motory montowane są wzdłużnie, a nie poprzecznie.... W takim przypadku, jeśli koło wentylatora jest napędzane wałkiem idącym prosto z silnika, to za prędkość obrotową wentylatora odpowiada sprzęgło wiskotyczne.

Wentylator kręci się coraz szybciej, w zależności od temperatury silnika. Przy zimnym, wyłączonym silniku, wentylator powinien się ciężko obracać.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1

03 Lis 2012, 18:15

.,.,dzięki za info,,,jak by co do dam znać,,,wymienię korek i czujnik i zobaczymy co będzie,,,pozdrawiam,,
arturos
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E39 520
Silnik: 2,0 BP 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

04 Lis 2012, 10:57

Tak jak podejrzewałem, sprawdziłem, tam silnik umieszczony jest wzdłużnie, a wentylator jest napędzany mechanicznie. Masz tam coś takiego

[link do oferty na Allegro wygasł]

To zespół zintegrowany pompa wody + koło pasowe paska wielorowkowego + sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Poczytaj jak działa takie sprzęgło i jak je diagnozować.

W razie problemów wymienia się na nowe.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1