BMW E39 ubywa płyn w chłodnicy !!!!

26 Paź 2012, 14:02

,,,witam wszystkich,,,,posiadam BMW E39 520 benzynka skrzynia manualna r96,,,, mój problem polega na tym, iż startując z zimnego silnika przez pierwsze ok20km mocno pompują się węże chłodnicy, dopiero gdy poluzuję korek chłodnicy lub odpowietrznik to wtedy uchodzi powietrze i potem jest ok,,,i tak za każdym razem,,lecz niestety ciągle muszę dolewać płynu do chłodni który gdzieś znika,, w tym roku wymieniona była uszczelka na głowicy i nadal jest tak samo,,nigdzie nie widać wycieków , olej czysty, z rury się nie dymi,,,, a płyn znika.,.<>,,czy ktoś może wie o co w tym może chodzić????? bardzo proszę o jakieś wskazówki,,,,pozdrawiam wszystkich,.,.,.,.,.
arturos
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E39 520
Silnik: 2,0 BP 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Lis 2012, 17:31

Tak na szybko, skoro w układzie wytwarza się duże ciśnienie, to wymień korek zbiorniczka, postaraj się kupić nowy.
To właśnie w tym korku jest zawór regulujący ciśnienie w układzie, a o jego roli często się zapomina.

Nie ma innej drogi uciekania płynu, niż dostawanie się do oleju, spalanie, bądź wyciek. Płyn może też uciekać przez nieszczelną nagrzewnicę.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1

03 Lis 2012, 17:44

.,.,.,dzięki,,, tak zrobię,,,,a czy to normalne że po paru kilometrach włącza się wentylator mimo, iż w silniku nie gotuje się a węże są "normalnie" ciepłe,,może to kwestia jakiegoś czujnika ?
arturos
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E39 520
Silnik: 2,0 BP 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Lis 2012, 18:11

Jeśli węże nie są gorące, a wskaźnik nie pokazuje około stu stopni to nie jest to normalne.
Należy wymienić czujnik/włącznik wentylatora.

Z drugiej strony jak na moje niewielkie doświadczenie z beemkami tam chyba generalnie motory montowane są wzdłużnie, a nie poprzecznie.... W takim przypadku, jeśli koło wentylatora jest napędzane wałkiem idącym prosto z silnika, to za prędkość obrotową wentylatora odpowiada sprzęgło wiskotyczne.

Wentylator kręci się coraz szybciej, w zależności od temperatury silnika. Przy zimnym, wyłączonym silniku, wentylator powinien się ciężko obracać.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1

03 Lis 2012, 18:15

.,.,dzięki za info,,,jak by co do dam znać,,,wymienię korek i czujnik i zobaczymy co będzie,,,pozdrawiam,,
arturos
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E39 520
Silnik: 2,0 BP 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

04 Lis 2012, 10:57

Tak jak podejrzewałem, sprawdziłem, tam silnik umieszczony jest wzdłużnie, a wentylator jest napędzany mechanicznie. Masz tam coś takiego

[link do oferty na Allegro wygasł]

To zespół zintegrowany pompa wody + koło pasowe paska wielorowkowego + sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Poczytaj jak działa takie sprzęgło i jak je diagnozować.

W razie problemów wymienia się na nowe.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Veloster oraz Veloster Turbo
    Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2018 w Detroit Hyundai zaprezentował nowy model Veloster i Veloster Turbo. Awangardowy projekt samochodu jest efektem współpracy projektantów z Korei oraz Stanów ...
    Kontrolki samochodowe - sprawdź co oznaczają
    Każdy kierowca zna temat kontrolek które wyświetlają się na desce rozdzielczej (liczniku) przed każdym odpaleniem silnika. Nie są to jednak wszystkie kontrolki które możemy zobaczyć na naszym liczniku. Większość ...