BMW e46 330d vs Vectra C 3.0cdti vs Mercedes W211 320cdi

05 Gru 2012, 22:04

Witajcie, jestem nowy, więc się przedstawię. Nazywam się Łukasz, mam 22 lata i pochodzę z Warszawy.

Stoję przed wyborem kupna samochodu na wiosnę i dlatego zakładam ten temat.

Budżet jakim będę dysponował okolice 30-34 tysięcy złotych.

Pod lupę biorę 3 opcję:

- BMW e46 330d - ze względu na bardzo dobry i dynamiczny silnik, przy znośnym spalaniu, dostępność części zamiennych, brak bajerów typu pneumatyczne zawieszenie itd, możliwość chipu silnika, łańcuch rozrządu
Obawy: wysokie przebiegi jednostek 3 litrowych

- Opel Vectra C - młodsza, świeższa konstrukcja niż e46, większa ilość miejsca w środku, dynamiczny silnik, mniejszy przebieg,
Obawy: pasek rozrządu

- Mercedes w211 - dynamiczny silnik, dopracowane wnętrze w każdym detalu, jakość wykonania
Obawy: cholerne zawieszenie Airmatic, ogromna ilość elektroniki.

Podsumowując: Szukam auta, koniecznie kombi z silnikiem 3.0 diesel. Tylko te trzy auta biorę pod uwagę, więc proszę o wydawanie opinii na ich temat.

Chciałbym mieć auto w miarę możliwości bezawaryjne, dlatego martwi mnie masa elektroniki mercedesowskiej zaś przemawia komfort. Ale jeżeli mam wyłożyć na remont jednej poduszki Airmatica 1500zł to odpuszczam z pewnością.

Btw. ma ktoś pojęcie czy wychodziły te E klasy bez pneumatycznego zawieszenia?

Czekam na opinie i komentarze.

Ad.2 - jestem byłym posiadaczem e39 3.0d, stąd powiązanie z bmw, bardzo dobre auto, jednakże nivo mnie zjadło + masa psujących się bajerów, poza tym silnikowo ideał.
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

09 Gru 2012, 13:45

jestem ponownie.

naprawdę nikt z Was nie ma pojęcia o tych autach :o

Jak z awaryjnością jednostki 3.0 cdti Opla ? Rozumiem, że niewielu jest użytkujących to auto z silnikiem 3.0 cdti.

Odnośnie Mercedesa, wiadomo czy wychodziły wersje bez Airmatica?

Rzecz jeszcze jedna, po przeglądzie ofert internetowych zainteresował mnie kolejny kombiak, mianowicie:

Volvo V70 i xc 70 2.4d jednakże boję się o dynamikę tego silnika w porówaniu do reszty przedstawionych propozycji.

Ktoś ma Volvo wie, co i jak?

Jeżeli nie ma odpowiedzi, proponujcie więc ewentualnie co mogę dostać za równowartość 30-33 tysięcy, koniecznie kombi i z dynamicznym dieslem. :!:
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

09 Gru 2012, 14:22

Wychodziły W211 bez airmatica.
320 CDI nie kupisz za 30-33tys. zł, przynajmniej godnego egzemplarza.
3.0 CDTi w Oplu to niestety konstrukcja Isuzu z wadą konstrukcyjną w pakiecie.
" Każde auto z silnikiem Diesla V6 3.0 Isuzu – Opel Vectra, Signum, Saab 9-5, Renault Vel Satis
Obowiązkowy tekst: nie rób tego, zejdź z tego dachu!
Nie bardzo kumam co przyświecało Isuzu w stworzeniu Diesla, w którym będzie psuło się wszystko, a na koniec osiądą tuleje cylindrowe i olej będzie mieszał się z płynem chłodniczym, w związku z czym silnik będzie próbował chłodzić się olejem i smarować płynem chłodniczym, co jest ciekawym pomysłem, ale na krótko. Wiem jednak to, że tego się nie da naprawić. Miałem w ręku instrukcję serwisowo-gwarancyjną do Opla Vectry 3.0 CDTI, gdzie było napisane jak byk, że jak klientowi osiądą tuleje w okresie gwarancji (czyli znakomicie o tym wiedziano), to należy wymienić mu silnik i o nic nie pytać, ale nie powinny osiąść przed 200-220 tys. km, więc w sumie spoko. Ale nic nie szkodzi, bo Cytryn z Gumiakiem oferują remont silnika 3.0 CDTI/dCi/TiD za jedyne 10 tys. zł, który jest wprawdzie nieskuteczny, ale za to klient ma poczucie że niczego nie zaniedbał, zainwestował, zrobił, i już teraz będzie dobrze. Potem szwagier Golfem trójką holuje go na szrot. Jeśli myślicie że to lipa, to wpadnijcie na Strażacką: stoi tam Vel Satis 3.0 dCi w pełnym wypasie, nie rozbity, nie rozszabrowany, oddany na złom tak jak stał. Mam nadzieję, że właściciel nie rzucił się potem na tory, które przebiegają obok złomowiska.
"
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2012, 15:23

no dobrze, rozumiem w takim razie, że Oplowski silnik odpada z oczywistych względów.

Domyślałem się, że nie znajdę e klasy w godnym stanie za tą cenę, wpadłem na nią przypadkiem i zobaczyłem, że jest do dostania w tej kwocie. To była raczej najodleglejsza możliwość.

Czyli pozostaje na polu bitwy e-46 330d i ewentualnie Volvo, doskonale zdaję sobie sprawę że to zupełnie odmienne auta.

Jak z dynamiką Volvo w porównaniu do 330d?
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

10 Gru 2012, 10:43

Słabo z dynamiką w porównaniu do 330d.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Sty 2013, 11:44

Witajcie ponownie, troche pozmieniały się plany finansowe i doszły nowe pomysły :)


Tak więc:

Bmw e46 330d kombi pozostaje w rankingu

na placu boju pojawia się :

Mercedes w210 avangarde kombi 320cdi

Tylko teraz główny problem co wybrać, jakieś propozycje? podpowiedzi? Jestem w zupełnej kropce :?
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Active Tourer 2012
    Koncepcyjne BMW Concept Active Tourer o harmonijnych proporcjach wyróżnia się sportową elegancją, potwierdzając jednocześnie, że kompaktowe rozmiary, funkcjonalność oraz wszechstronność mogą iść w parze z dynamiczną ...

28 Sty 2013, 12:55

3.0 CDTi odpuść bardzo problematyczna jednostka.

Jeszcze dorzucę silnik 2.4 JTD z Fiata Croma i Alfy Romeo. Dobre osiągi 200KM i spalanie do 11litrów.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2013, 15:31

kolego przeczytaj przedostatni post, na placu boju pozostało
-bmw 330d
- mercedes w210 320cdi
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

28 Sty 2013, 17:23

W tym budżecie i z takimi preferencjami silnikowymi wybrałbym bez namysłu Audi A4 B7 2.7 TDI lub 3.0 TDI. Bardzo udane jednostki z koncernu VAG. Podobnie jak ty byłem posiadaczem e39 więc pewnie jesteś przyzwyczajony do komfortu i dobrej jakości wykonania. Jak dla mnie e46 bliżej do kompaktu niż klasy średniej... Typowo sportowy charakter i na dodatek ciasne w środku. Fajne auto dla młodego faceta lub pary.
Jeżeli W211 to wybrałbym silnik 2.7 cdi 177km. Znajomy ma od kilku lat i bardzo sobie chwali. Jak na razie użytkuje bez większych wkładów finansowych. Jak sam mówi "Tak jak wszystkie drogi prowadzą do Rzumu, tak wszystkie tematy na temat zakupu auta kończą się na mercedesie" :)
Jeżeli Vectra to tylko w 1.9 cdti 150 km.
Z takim budżetem chyba nie ma sensu pakowania się w Mercedesa W210. Okulary były dobre, ale te z początku produkcji czyli przed liftem. Silniki 2.9TD lub 3.0TD to żywe legendy :) CDI w oczku nie były już tak trwałe. No i dochodzi poważny problem z korozją. Kolejnym minusem na konto Merca jest to, ze kupienie egzemplarza poniżej 300tyś km na liczniku jest bardzo trudne. 90% tych aut ma cofnięte liczniki. Kolega zajmuje się "korektą licznika" i mówi, że okulary to najczęstsi bywalce. Klienci życzą sobie korekty nawet o 300 - 400 tyś :)
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

28 Sty 2013, 17:40

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.
Silnik 2.7 w Mercedesie w210 trochę kojarzy mi się z mułem, nie jeździłem, lecz po e39 stwierdzam, że u niej 3 litrowa jednostka nie była zbyt zrywna, Mercedes jest większy i mniejszy motor hmm...
Czy naprawdę aż tak wadliwe są jednostki w210 3.2cdi, żeby je omijać szerokim łukiem? Jeździ troche tego i chwalą sobie ludzie.

Co do e46 to wiem, że delikatna ciasnota, ale przemiawia za nią silnik i waga. Przy tej kompozycji dynamika na pewno jest wyśmienita.

Z chęcią skusiłbym się na Audi jednak mój budżet pomniejszył się nieco, dlatego rozglądam się za w210 :)

Jeżeli dorwie się dobry stan blacharski i silnik 3.2cdi to nie brać tego?


ps. nie zauważyłem, że pisałeś o w211, to na pewno już odpada z racji budżetu, dlatego rozglądam się za okularem, co do cofania liczników to zdaję sobie z tego sprawę. Ale to żywotne jednostki z tego co wiem.
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

28 Sty 2013, 18:28

Pierwszą sprawa jest to, że W210 to jeżdżąca kanapa i próżno tam szukać sportowych emocji. E klasa ma spełniać inne zadanie. Układ kierowniczy reaguje z małym opóźnieniem a zawieszenie jest miękkie. Silniki diesla w MB zawsze były lekko słabsze w porównaniu do konkurencji. Jeździłem W211 w sedania z silnikiem 2.7 i mocy mi nie brakowało. Ciężko jeździć szybko taka "krówką" po naszych ciasnych i krętych drogach :). Jeżeli za prym stawiasz dynamikę i doznania to faktycznie e46 jest dla ciebie :) Jak dla mnie e46 są za drogie jak na oferowany przez nie standard i rocznik.
Awaryjność na średnim poziomie, niski komfort, drogie nowe części no i ciężko o niezmordowaną jednostkę. Wiadomo od dawna, że BMW to super auta, ale mają pecha do właścicieli... Na plus e46 na pewno układ kierwoniczy, każda 3trojka prowadzi się świetnie, dobre wykończenie no i dynamiczny silnik. :)
W210 z silnikiem 3.2 cdi to ciągle jeżdżąca kanapa. W wersji avantgarde ma trochę sztywniejsze zawieszenie. Są to dosyć trwałe jednostki, ale jak kupujesz auto z 400tys (Jeżeli znajdziesz udokumentowany przebieg w granicach 250tyś to sam kupie takiego meśka) przebiegiem to normalne, że coś się może posypać. Zwłaszcza w dieslu, który nie był dobrze serwisowany. A wtryski CR nie należą do najtańszych. Mimo to okular w dobrym stanie jest nadal świetnym autem i wartym uwagi
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

28 Sty 2013, 18:37

No właśnie, też boje się części zamiennych do BMW, bo wiadomo do czego taką jednostkę czyli 3.0d się kupuje, na pewno nie do spokojnej jazdy...

Tu nasuwa się pytanie, co wybrać. Z jednej strony chciałbym aby auto było dynamiczne tak jak właśnie 3.0d e46. Z drugiej strony nie jestem "wariatem" szos, który skacze po pasach na lewo i prawo.
w210 z silnikiem 3.2cdi, daje mi przestronność wnętrza podobną do e39 + przy tym silniku, można swobodnie wyprzedzać.
Liczę się jak najbardziej z kosztami wtrysków i przede wszystkim nivo, dlatego kupuje auto tańsze z zapasem finansowym na ewentualne naprawy.

Budżet na poziomie 24tys. daje mi kupno w210 + około 5tysięcy na naprawy, zaś e46 w takiej cenie ciężko dostać z silnikiem 3.0d po lifcie 204km. Plus wchodzą w gre ewentualne naprawy BMW...

Sądzisz, że warto wziąć w210 3.2cdi avangarde, jeżeli jestem spokojnym kierowcą, który lubi mieć troche mocy pod nogą?
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

28 Sty 2013, 19:15

Hmmm Co Ci mogę powiedzieć? Złotego środka niestety nie ma... Ja mając wcześniej BMW e39 nie przesiadł bym się do Okulara... Moim zdaniem okular sprawia wrażenie generacje starszego od e39. Takie moje zdanie. Mam w rodzinie Mercedesa W210 z silnikiem 3.0D Avantgarde więc co nieco wiem o tym modelu. Ojciec trzyma go jako youngtimera:) Wiadomo, że nie ma co porównywać silnika 3.0D z 3.2 CDI :)
Powiem tak. Jeżeli miałbym dwa samochody E46 i W210. Oba w równie bardzo dobrym stanie i z podobnym przebiegiem jak i wyposażeniem. To wybrałbym BMW e46. Bo to jednak samochód zgrabniejszy i ładniejszy. Jestem osobą młodą i lepiej bym się czuł w e46 niż w W210, mimo tego że nie jestem fanem e46 :) No i e46 jest generacyjnie nowszym autkiem. Zaliczanym do klasy średniej, choć moim zdaniem tyle w niej miejsca co w volvo s50, a volvo to niby kompakt :)
Mercedes jest dla dojrzałego i eleganckiego faceta, który mimo że może jechać szybciej to nie chce bo jazda meśkiem sprawia mu tyle przyjemności. Te auta nie mają sportowego zacięcia, jednak silnik 3.2 CDI ciągnie aż miło :)Chociaż moim zdaniem ustąpi e46 pod względem przyśpieszania.
Byłem posiadaczem BMW e39 przez ok. 6 lat i w moim odczuciu BMW to niezniszczalne auta. Przynajmniej z benzynowym silnikiem :) Jednak bardzo ciężko o mechanika, który się na tych autach zna... Serwis jest bardzo drogi. Chyba, że ktoś preferuje używki.
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

28 Sty 2013, 19:35

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Rozmawiamy konkretnie o tym modelu :) co sądzicie?
GajewskiL
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 04 08 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes w123
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

28 Sty 2013, 19:50

Ładny ale widać, że przypicowany do zdjęć :) Ojciec ma bardzo podobny środek i przy podobnym przebiegu nie ma przetarcia na chodniczku pod pedałami, tak samo rączka od drzwi widać, że jest już zniszczona... Kiera mocno obtarta. Ale ogólnie autko ładnie się prezentuje. Ważniejszy jest tutaj silnik. Tego przez zdjęcia nie da się ocenić.
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39