BMW E60 520i Falujące oborty

07 Lis 2015, 18:22

Witam, jestem posiadaczem BMW E60 520i.
Mój problem polega na tym że BMW ma falujące/skaczące wolne obroty.
Na wyświetlaczu zapala się lampka silnika. Po zgaszeniu komputerem diagnostycznym, auto chodzi bez problem czyli dobrze przyspiesza, normalne wolne obroty przez jakieś 2 dni, i problem powraca.
W czasie jazdy podczas gdy lampa silnika się świeci wtedy samochód rozpędza się maksymalnie do 60 km/h podczas gdy przekroczy daną prędkość zaczyna szarpać. Nie wspominając jak ciężko ma się rozpędzić do danej prędkości. Samochód wolno reaguję na pedał gazu.
Co może być przyczyną? Przepustnica?
Proszę o pomoc.
Born2Ride
Nowicjusz
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 12 06 1999
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: BMW E60 520i
Silnik: 2.0i 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Lis 2015, 11:33

Born2Ride napisał(a):Na wyświetlaczu zapala się lampka silnika. Po zgaszeniu komputerem diagnostycznym, auto chodzi bez problem czyli dobrze przyspiesza, normalne wolne obroty przez jakieś 2 dni, i problem powraca.

A po co kasować kontrolkę silnika, a właściwie błąd sterownika silnika, który powoduje jej zaświecenie się, skoro nie usunięto przyczyny :?: Mam nadzieję, ze nie płaciłeś za kasowanie tego błędu :?:
Jaki to błąd się pokazuje?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16503
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lis 2015, 14:37

Za kasowanie nic nie płaciłem ponieważ posiadam własny komputer diagnostyczny.
Błąd który ostatnio wyświetlił komputer jest to problem z pedałem gazu.
Doszedłem do wniosku że to może być przyczyną ponieważ samochód tak naprawdę wcale nie reaguję na wciśnięcie pedału gazu, on jest elektryczny więc podejrzewam że jest do wymiany.
Jak wracałem do domu po kupnie to na wolnych obrotach z maksymalną prędkością 60 km/h, na 6 biegu gdy przekroczył daną prędkość zaczynał szarpać.
Born2Ride
Nowicjusz
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 12 06 1999
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: BMW E60 520i
Silnik: 2.0i 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Lis 2015, 22:45

Witamy. W tym przypadku można wykonać pomiary oscyloskopowe potencjometru położenia pedału gazu lub wartości pomiarowe przełączyć na wykres i zaobserwować ewentualne przerwy bieżni potencjometru gazu.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdzie nie warto tankować LPG? Wysokie ceny Autogazu!
    Miałem okazję w weekend wybrać się w góry a dokładniej w Karkonosze. Podróż oczywiście z Warszawy trasą A2 następnie A1 i S8, a dalej kawałek A4. Ceny w Warszawie LPG były na poziomie 2,10 - 2,18zł. Jednak na ...
    Nowe oznaczenia paliw - trzy grupy kółko, kwadrat, romb
    W całej UE na dystrybutorach oraz w nowych pojazdach pojawią się symbole, które mają pomóc kierowcom uniknąć pomyłek podczas tankowania. W zależności od rodzaju paliwa będą to trzy główne grupy: benzyna ...

  •  
    • Warto przeczytać