BMW E60 520i Falujące oborty

BMW E60 520i Falujące oborty

07 Lis 2015, 17:22

Witam, jestem posiadaczem BMW E60 520i.
Mój problem polega na tym że BMW ma falujące/skaczące wolne obroty.
Na wyświetlaczu zapala się lampka silnika. Po zgaszeniu komputerem diagnostycznym, auto chodzi bez problem czyli dobrze przyspiesza, normalne wolne obroty przez jakieś 2 dni, i problem powraca.
W czasie jazdy podczas gdy lampa silnika się świeci wtedy samochód rozpędza się maksymalnie do 60 km/h podczas gdy przekroczy daną prędkość zaczyna szarpać. Nie wspominając jak ciężko ma się rozpędzić do danej prędkości. Samochód wolno reaguję na pedał gazu.
Co może być przyczyną? Przepustnica?
Proszę o pomoc.
Born2Ride
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Lis 2015, 11:14
Prawo jazdy od: 12 06 1999
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: BMW E60 520i
Silnik: 2.0i 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: BMW E60 520i Falujące oborty

08 Lis 2015, 10:33

Born2Ride napisał(a):Na wyświetlaczu zapala się lampka silnika. Po zgaszeniu komputerem diagnostycznym, auto chodzi bez problem czyli dobrze przyspiesza, normalne wolne obroty przez jakieś 2 dni, i problem powraca.

A po co kasować kontrolkę silnika, a właściwie błąd sterownika silnika, który powoduje jej zaświecenie się, skoro nie usunięto przyczyny :?: Mam nadzieję, ze nie płaciłeś za kasowanie tego błędu :?:
Jaki to błąd się pokazuje?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: BMW E60 520i Falujące oborty

08 Lis 2015, 13:37

Za kasowanie nic nie płaciłem ponieważ posiadam własny komputer diagnostyczny.
Błąd który ostatnio wyświetlił komputer jest to problem z pedałem gazu.
Doszedłem do wniosku że to może być przyczyną ponieważ samochód tak naprawdę wcale nie reaguję na wciśnięcie pedału gazu, on jest elektryczny więc podejrzewam że jest do wymiany.
Jak wracałem do domu po kupnie to na wolnych obrotach z maksymalną prędkością 60 km/h, na 6 biegu gdy przekroczył daną prędkość zaczynał szarpać.
Born2Ride
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Lis 2015, 11:14
Prawo jazdy od: 12 06 1999
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: BMW E60 520i
Silnik: 2.0i 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: BMW E60 520i Falujące oborty

09 Lis 2015, 21:45

Witamy. W tym przypadku można wykonać pomiary oscyloskopowe potencjometru położenia pedału gazu lub wartości pomiarowe przełączyć na wykres i zaobserwować ewentualne przerwy bieżni potencjometru gazu.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Problem smogu w Polsce, a najbardziej ekologiczne samochody Problem smogu w Polsce, a najbardziej ekologiczne samochody
    Polska od lat ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w Unii Europejskiej – mówi najnowszy raport NIK. W ponad 90 proc. za ten stan rzeczy odpowiada indywidualne ogrzewanie budynków. Pomimo tego, że samochody ...
    [C] A3 1,8 / Xsara 1,8 / Astra G 1,8 / Corolla e11 1,6 / Golf IV 2,0 [C] A3 1,8 / Xsara 1,8 / Astra G 1,8 / Corolla e11 1,6 / Golf IV 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody segmentu C - nadwozie hatchback 5d - silnik benzynowy o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A3 8L 1,8 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      Jaguar