Bmw E90 czy volvo v40

03 Cze 2023, 21:01

Witam :D powoli zbliżam się do zmiany mojego starego auta i szukam czegoś nowszego. Nigdzie nie znalazłem porównania tych dwóch modeli więc szukam osoby która miała styczność z tymi dwoma samochodami. Podoba mi się e90 lci tylko ze chciałbym wersję 328i czego na polskim rynku jest niewiele, słyszałem że n52 z benzyn są najmniej awaryjne, jednak duży procent aut z xdrivem czego wolałbym uniknąć. I tak dochodzę do wniosku że ciężko będzie znaleźć coś takiego i w oko mi wpadła jeszcze v40 z silnikiem 2.0 190 koni. Wiem że to 2 różne auta ale poprostu szukam samochodu który będzie przede wszystkim dobrze wykonane i bezawaryjne. Jeśli ktoś może mi w jakiś sposób doradzić będę wdzięczny :lol:
Octopus121
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Cze 2023, 21:07

Octopus121 napisał(a):Nigdzie nie znalazłem porównania tych dwóch modeli więc szukam osoby która miała styczność z tymi dwoma samochodami

To pewnie trudno znaleźć info przez googlr o BMW E90 jak bardzo jest "udanym" modelem BMW i o v40 :mrgreen: :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Cze 2023, 04:07

Pytam ogólnie, oba modele znam ale ciężko się zdecydować, bmw ma napęd po prawidłowej stronie a volvo młodsze
Octopus121
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Cze 2023, 06:28

Octopus121 napisał(a):oba modele znam ale ciężko się zdecydować, b

Tia :ok:
Octopus121 napisał(a):Wiem że to 2 różne auta ale poprostu szukam samochodu który będzie przede wszystkim dobrze wykonane i bezawaryjne

Co ma wspólnego E90 z bezawaryjnością ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Cze 2023, 07:48

N52 na usa to poprawiona konstrukcja, to benzyna z automatem więc dwumasy nie masz, nie ma turbo i nie ma sprzęgła do wymiany, raczej taki bezpieczny model, reszta psuje się tak jak w każdym aucie
Octopus121
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Cze 2023, 07:58

To nic tylko brać

reszta psuje się tak jak w każdym aucie
marki BMW, szczególnie sprowadzonym po dzwonie
Ostatnio edytowany przez franccc 08 Cze 2023, 08:17, edytowano w sumie 2 razy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Cze 2023, 08:08

Octopus121 napisał(a):reszta psuje się tak jak w każdym aucie

Dobrze się czujesz ? Reszta psuje się jak w każdym aucie :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Idzie długi weekend humor mi poprawiłeś :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Cze 2023, 21:28

Ja wiem że dla co niektórych BMW to synonim słowa usterka, a ci co jeżdzą to jakiś cud, powinni stać na poboczu i czekać na lawetę ale szanujmy się wzajemnie.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 226
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

08 Cze 2023, 22:06

Bo spora większość tych bmw jest dojechana, i kupowana przez młodych którzy się tym rozbijają, poziom napraw nieraz widzę u mojego mechanika co przyjeżdża to on nawet nie chce się tego dotykać, spawane, cięte, przerabiane, obniżane, i jakość tych przeróbek kwalifikuje te auta prosto na szrot.
jak widzę te bmw to mi się żygać chce, chyba tylko dobre jak 1 właściciel sprzedaje po 5 latach , :lol:
W swojej kadencji od 2009R importu samochodów nigdy nie kupiłem BMW, aut miałem około 1000 sztuk
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Cze 2023, 22:15

Edquar napisał(a):wiem że dla co niektórych BMW to synonim słowa usterka, a ci co jeżdzą to jakiś cud, powinni stać na poboczu i czekać na lawetę ale szanujmy się wzajemnie.

Żaden cud tylko wieczne gadanie że premium musi kosztować, skomplikowane i stare musi się psuć a poprzedni właściciel nie dbał.
A chcesz się założyć że 99% tych osób nigdy nie jechało autem premium które się nie waliło ?
A potem jest tak jak kolega wyżej napisał wieczne reanimowane tych śmieci kończy się doprowadzaniem do ich zgonu bo ile noźna wydawać kasy. Na to wszystko nałożysz sobie technologię która jest fajna ale jak auto jest nowe i robi się fajny mix.

I jeszcze jak przyjeżdża taki kibel którego znam to weźniemy go na serwis ale już nowsze sztuki od ludzi których nie znam nie ma takiej opcji bo potem zetknięcie się miłośnika z szarą rzeczywistością jest bolesne.

Zresztą już raz mi " miłośnik" Mki podpisał papier że ja nie biorę od niego kasy a on znika ze swoim kiblem na zawsze. A chodziło o to że nie mógł zrozumieć że w jego aucie po 30k.km.trzeba przerabiać to co zwalili w fabryce a nie naprawiać i wymieniać na następny syf.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Cze 2023, 07:43

Jak zwykle do powiedzenia mają najwięcej Ci którzy nie mają styczności. Jeden nigdy nie miał i drugi wrogo nastawiony i nawet to co jest dobre jest złe. Ja nie mam złych doświadczeń a bmkami jeżdżę od lat, zajmuje się naprawami i jakoś majątku nie zbiłem na naprawach bmw, fakt że wyeksploatowane egzemplarze sprawia więcej problemów ze względu na zastosowana technologię i i ilości nowinek. Markę szanuje za obsługę/szacunek do klienta i części które nie są drogie.
W tamtym tyg robiłem tył nowej 4ki, jedna część zderzaka w aso 60kilka euro, w tym samym czasie robiłem tył w toy rav4 =części brak do dziś mam scenica 3 bo części brak, zderzak udało się jakiegoś połamańca niekompletnego w Polsce dorwać za jedynie 2300, maska jedyne 1700 zł używana, lampa na tą chwilę nigdzie nie ma ale ceny ok 1400zl lub 650 euro nowa.
Kolega miał e60, był zadowolony ale zamienił na megane rs i do tego dokupił megane 3 kombi, właśnie kupił f10 od siostry 2.0d a renófki do żyda bo go zmęczyły. F10 pokonało 190 tyś w jednych rękach i jedyne naprawy to poduszki pod silnikiem koło pasowe i rozrząd, kompresor klimy koniec kropka.

Szybki jak chcesz to podrzucę Ci filmik z rx450h mojego lekarza co się stało z siłownikiem lewej strony po przebiegu 130k :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Cze 2023, 09:54

Mam dwóch znajomych fanatyków BMW i obydwaj twierdzą że od E90 to kible (chyba że benzyna przedlift to jeszcze jako tako). Tutaj oczywiście zawsze Kao broni BMW, ale może za granicą te auta są inne niż w Polsce ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Cze 2023, 12:14

Bronię to za dużo powiedziane, stwierdzam fakty poprostu, nie twierdziłem nigdy że kible zjezdżone się nie psują ale nie każde jedno nim jest i są takie które poprostu jeżdżą, szybki marudzi zawsze na 3.0D, czemu ja pod ręką mam wiele przypadków które poprostu jeżdżą i to nie od mechanika do mechanika. Czemu jedyny Swap w terenówkach to 3.0D i wytłumaczenie jedno, MOC,EKONOMIA,BEZAWARYJNOSC ja tego nie wymyśliłem.
Nie bronię marki jako jakiś fanatyk tylko chce przekazać że na tle konkurencji wcale nie jest tak źle jak to szybki przedstawia.

Polecacie tu gorsze śmietniki nie mając z nimi styczności bez znajomości rozwiązań technologicznych i cen części, dobrze że chociaż na C5 oczy wam potwierałem.

Ps. Na placu mam jeszcze 1.6 hdi 95 koni, od firmy 233tys km od początku serwisowany w ASO, UPG do roboty, wtryski może też no i co w takim przypadku? Zaniedbanie przez klienta czy jakość silnika słaba fabrycznie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Cze 2023, 14:27

Widzisz, bo większość problemów leży w serwisie, może nie zdajesz sobie sprawy jak ludzie serwisują tu auta a w szczególności posiadacze BMW, Audi.

Kolega co ma E90 w dieslu właśnie chce się pozbyć auta. Czemu? Bo zbliża się dwumasa, a w tym modelu zrobienie sprzęgła to już spore przedsięwzięcie, od razu najlepiej rozrząd zrobić, koszta niemałe... Po co ma to robić, skoro może zmienić auto i mieć lepsze?

Jeśli miałbym pewne auto, z niskim przebiegiem i dobrym serwisiem to bym pomyslał nad E90, ale trafienie takiego auta na OLX graniczy z cudem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Cze 2023, 14:43

galakty napisał(a):dieslu właśnie chce się pozbyć auta. Czemu? Bo zbliża się dwumasa, a w tym modelu zrobienie sprzęgła to już spore przedsięwzięcie,

bez przesady, sprzęgło kpl to część eksploatacyjna, jeżeli tylko to a reszta jest OK, to można wymienić i mieć auto z Nowym kpl. sprzęgłem z kołem dwumasowym,
Kupi inne i tam też to może być już do wymiany, albo za jakiś czas będzie.
Kurde ludzie to juz nie chcą nic wymieniać w autach ? przecież auta nie są bezobsługowe.

Mi chodziło np. że jest dużo egzemplarzy zdrutowanych typu, sklepane ranty, błotników, zapaprane speyem, obcięte flexem sprężyny, zzłożone jakieś 20 calowe koła, i auto jeżdżone zero-jedynkowo, czyli cały czas na ostrym bucie, nic nie dbane, nic nie robione, spawane, szlifowane, cięte, itp.
A jeżeli mam jakiś perfect stan a tylko sprzęgło do zmiany to w czym problem.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286