BMW E92 335D M57] Błąd 4152 Klapa wlotowa.

22 Lut 2018, 00:00

Witajcie
Od niedawna zauważyłem, że auto mi zaczęło dość porządnie mulić. Przy prędkości 50-60km/h wciskając pedał do podłogi, potrzeba może 10-15 sekund żeby zaczął przyśpieszać. Podłączając je pod kompa otrzymałem kilka nieciągłych błędów związanych z doładowaniem, które po skasowaniu odpuściły, tak samo po jeździe testowej nie wróciły ponownie. Został natomiast jeden, który nie chce odpuścić. 4152 Klapa wlotowa, aktywacja. Z tego co wiem są to klapki zawirowań z kolektora dolotowego. Należałoby je wymienić, czy może przeczyścić lub usunąć całkowicie? Słyszałem, że niektórzy je usuwają i otrzymują przyrost mocy. Producent wsadził je przecież w jakimś celu. Co może spowodować całkowite usunięcie tych klapek? Pozdrawiam i dzięki.
:(
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 268
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lut 2018, 22:10

Marekus1225 napisał(a):Producent wsadził je przecież w jakimś celu.
chodziło o ''usprawnienie'' procesu spalania mieszanki a poza tym cały czas naciski ekologiczne i pewne normy.
Marekus1225 napisał(a):Co może spowodować całkowite usunięcie tych klapek?
usunięcie problemu :naughty: wyrzucaj to dziadostwo puki czas.
Klapki nie mają lekkiego życia szczególnie na krótkich trasach i mulastym jeżdzeniem, zachodzą sadzą i wiadomo im tego więcej tym cięższa jest ich praca aż wkońcu mechanizm nie nadąża i dochodzi do urwania klapy co może skutkować uszkodzeniem silnika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Lut 2018, 00:40

Ok dzięki za info klapki chodzą bardzo dobrze nie zacinają się miałem w poniedziałek zakładać, ale teraz się zastanowię czy ich nie usunąć może i tak zrobię, ale się jeszcze zastanowię chodzi o to, że są w idealnym stanie. Problem jest taki, że usunąłem DPF i facet mi zrobił korektę w sterowniku, ECU, ale raczej to chyba nie jest problemem, że auto zbiera się zbyt wolno po dodaniu gazu do oporu dopiero po pewnej chwili zaczyna się zbierać a kiedyś to z miejsca reagowała na pedał aż do fotelu przyciskało Może przepławka, ale raczej nie podłączyłem do kompa to tylko błąd klapka wylotowa aktywacja nie wiem, co robić myślę, że może turbina za mało pompuje.
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 268
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004