Branie oleju Audi a3 8l

24 Sty 2016, 20:25

Witam. Posiadam Audi a3 8l z gazem silnik 1.6. Wczoraj wieczorem dolałem 0,5l oleju ponieważ zobaczyłem że brakuje... Po dolaniu na mierniku było tak mniej więcej w połowie między max a min. Rano gdy wróciłem po przejechaniu ~100km już na mierniku nic nie było... czy możliwe jest takie duże spalanie?!
kamilo90111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 04 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sty 2016, 22:00

na moje oko jeżeli nie dymi to pewnie gdzieś wycieka.
carolsz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: VW

24 Sty 2016, 22:22

Dym jest ale to w zimie normalne chyba i przy gazie tak? Jakiego koloru był by dym jeżeli spalał by olej?
kamilo90111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 04 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2016, 08:15

przy niskich temperaturach czy zapłonie to normalne, bo z rury musi odparować wilgoć. najlepiej zobacz pod maską czy nie ma nigdzie zacieków i podłóż na ziemi jakąś tkaninę czy tekturę - będzie widać czy kapie. poczytaj jeszcze o kolorach spalin czy zapachu na rozgrzanym silniku / wysokich obrotach. jednak przy tej ilości olej bardziej bym myślał o wycieku.
carolsz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: VW

25 Sty 2016, 09:06

Ja też skłaniałbym się do stwierdzenia, że to jednak wyciek.
Masz dwa wyjścia, a nawet trzy - zrób jak pisał carolsz - połóż pod silnik jakąś tekturę, nalej oleju żeby go było między min a max, a nawet nieco powyżej połowy i zostaw auto na noc.
Drugie wyjście, to połóz się pod auto i zobacz, czy silnik, miska olejowa nie są zaolejone od spodu. Zwróć uwagę na uszczelki pod pokrywą zaworów, pod głowicą, pod miską olejową i na korek spustowy w misce olejowej - to najbardziej prawdopodobne miejsca, którymi wycieka olej.
Trzecia opcja, to podjedz na SKP, w której robisz badania techniczne i niech sprawdzą ci skład spalin - jak silnik żre olej, to napewno to wyjdzie. Jak jeździsz cały czas do tej samej SKP, to takie badanie powinni ci zrobić za darmo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2016, 10:18

jak na razie byłem tam gdzie wymieniają mi olej sprawdzali i nie ma żadnego wycieku więc coś myśle że jednak pali mi ten olej.. Bardzo dziekuje! przy następnej okazji pojadę sprawdzić skład spalin :) Wgl ostatnio mam takie problemy gdyż jadę najczęściej pod górkę auto gaśnie i ciężko odpalić.. To może być z tym związane czy nie bardzo? :/
kamilo90111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 04 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2016, 10:29

Jeżeli nie masz wycieków zewnętrznych i silnik faktycznie spala tyle leju, to nie dobrze. Dla pewności zrób analizę spalin, ale jak się potwierdzi, że jednak spala olej, to przyczyn może być wiele. Będziesz musiał zacząć od sprawdzenia kompresjii na cylindrach. Powodem mogą być uszczelniacze zaworowe, prowadnice zaworowe, pierścienie na tłokach, porysowana gładz cylindra ( bardzo rzadko spotykane ). Jak masz katalizator, to skład spalin tez może za wiele nie powiedzieć, ale przy spalaniu takliej ilosci oleju może bardzo "cierpieć" i szybko się zuzyć. Dlatego trzeba będzie zrobić pomiar ciśnienia sprężania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2016, 11:01

Ten pomiar ciśnienia sprężania można zrobić na SKP? A co myślicie na temat zastosowania ceramizera?
kamilo90111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 04 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2016, 12:11

Bardzo dobrze kombinujesz z tym ceramizerem - ja mialem dużo starych aut w agonalnym stanie i stosowałem do odnowienia silnika preparaty XADO-rewitalizant. Przed zalaniem warto zrobić płukankę silnika, bo może pierścienie są zapieczone i dlatego olej się spala strasznie szybko. Jeżeli jeździsz na oleju mineralnym, to radzę przejść po płukance na najtańszy olej 5w40 (kupisz już za 70 zł/5 litrów np Mannol). Wiadomo, że ten rewitalizant czy jak wolisz ceramizer nie zrobi z silnika nówki, ale na pewno spalanie oleju spadnie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

25 Sty 2016, 14:32

Anjin - a jeżeli spalanie oleju jest spowodowane uszczelniaczami? Albo pierścienie na tłokach bądz prowadnice zaworów? ceramizer pomoże? Nie warto zrobić pomiaru kompresji?
co do
kamilo90111 napisał(a):Ten pomiar ciśnienia sprężania można zrobić na SKP?

Tego na SKP nie zrobisz - musisz pojechać do mechanika. A z ceramizerem narazie wyluzuj - zrób pomiar ciśnienia i zobaczymy jaki wyjdzie. A potem będziemy myśleć o takich cudownych zastosowaniach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2016, 14:46

Ceramizer czy rewitalzant pomaga wszędzie tam, gdzie następuje styk metal-metal czyli właśnie na wyeksploatowanych pierścieniach, tłokach czy panewkach (swoją drogą poprawia też ciśnienie wyrzutu pompy oleju). Ja stosowałem to do aut z przebiegami rzędu 500-700 tys kilometrów i zawsze efekt był pozytywny, ale uwaga - zawsze robiłem przy tym pierwotnie płukanę + przejście na olej 5w40 lub 5w30. Wiadomo, że preparat uszczelniaczy nie naprawi, ale jest szansa że wina znikania oleju tylko cześciowo leży po ich stronie i wtedy powinno być o niebo lepiej.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

25 Sty 2016, 15:57

Gdzie najlepiej bedzię zrobić ten pomiar? Czy tam gdzie wymieniają olej powinni to sprawdzić?
kamilo90111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 04 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2016, 16:17

kamilo90111 napisał(a):Witam. Posiadam Audi a3 8l z gazem silnik 1.6. Wczoraj wieczorem dolałem 0,5l oleju ponieważ zobaczyłem że brakuje... Po dolaniu na mierniku było tak mniej więcej w połowie między max a min. Rano gdy wróciłem po przejechaniu ~100km już na mierniku nic nie było... czy możliwe jest takie duże spalanie?!

Chłopie wywal tego dwusuwa z pod maski i zamontuj normalny silnik czterosuwowy :lol:
A tak na poważnie, to posłuchaj Albercika, jedź do jakiegoś dobrego mechanika, a zamiast kupować jakieś cera-coś-tam, daj księdzu na mszę-skutek będzie ten sam :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2016, 17:46

kamilo90111 napisał(a):Czy tam gdzie wymieniają olej powinni to sprawdzić?

Pomiar zrobi ci tylko mechanik. Tam, gdzie zajmują się tylko wymianami olejów nie zrobią ci pomiarów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000