Bulgotanie płynu zbiornik wyrównawczy

Bulgotanie płynu zbiornik wyrównawczy

07 Sty 2017, 16:20

Witam, przyszła zima i zauważyłem nie pokojący objaw podczas trasy. Mam bąbelki w zbiorniczku wyrownawczym, ostatnio patrzyłem, że nawet na zimnym silniku. Do tego lekki majonez pod korkiem wlewu oleju i biały dym, te ostatnie 2 objawy staram sie sobie tłumaczyć tym, że mocne mrozy i dlatego tak może być. Jednak na 99% z tego wyczytałem będzie to uszczelka pod głowicą. Myślicie jakie mogą być koszty wymiany uszczelki? Jak to najlepiej zrobić? W poniedziałek mam zamiar przedzwonić do mechanika, jednak teraz chciałbym sie dowiedzieć na czym stoje, może jest jakiś dobry spec tutaj na forum :) Dzieki i pozdrawiam!
milek347
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 18 Paź 2016, 12:24
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Bulgotanie plynu zbiornik wyrównawczy

09 Sty 2017, 11:07

Zrobilem test na co2 z allegro i plyn na zielono sie nie zabarwil pozostal niebieski, jest taka mozliwosc ze to nie uszczelka?
milek347
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 18 Paź 2016, 12:24
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Bulgotanie plynu zbiornik wyrównawczy

09 Sty 2017, 15:57

Bardzo dobrze zrobiłeś z tym testem:-) Tak, jest taka możliwość, że jest wszystko ok. Bąbelki mogą być od pracującej pompy, biały dym to para wodna jeśli pojawia się po jakimś czasie od odpalania silnika a osad, majonez, może oznaczać obecność wody w oleju, kondensacja, czyli jazda na krótkich odcinkach. Co prawda ja tak jeżdżę, tego nie mam ale cóż, zawsze wymieniam olej tuż przed zimą, dlatego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7287
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Bulgotanie płynu zbiornik wyrównawczy

10 Sty 2017, 11:33

milek347 napisał(a):lekki majonez pod korkiem wlewu oleju i biały dym, te ostatnie 2 objawy staram sie sobie tłumaczyć tym, że mocne mrozy i dlatego tak może być.
Wyczyść korek z tej substancji przejedź sobie dłuższą trasę silnik wtedy dogrzeje się, a wilgoć odparuje.

Jak jeździsz na krótkich odcinkach jak wspomniał @PhantomASA1 to takie zjawisko może występować dlatego jeżdżąc np. przez pięć dni na krótkich odcinkach warto raz w tygodniu zrobić dłuższą wycieczkę. Wtedy nie powinniśmy obserwować takiego zjawiska pod korkiem oleju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6789
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg
    434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment ...
    Volvo S60 Polestar Concept to najszybsze koncepcyjne Volvo Volvo S60 Polestar Concept to najszybsze koncepcyjne Volvo
    Najszybszy samochód koncepcyjny w historii Volvo to "Volvo S60 Polestar Concept" które wyposażono we wzmocniony rzędowy sześciocylindrowy silnik T6 napędzający cztery koła za pośrednictwem układu Haldex. Ten ...

  •