Wszystkie silniki z obecnej i planowanej gamy japońskiego producenta będą zalewane olejami z nowej linii Castrol EDGE Professional H, o lepkościach 0W-20, 0W-30 i 5W-30. To jeden z zapisów trzyletniej umowy, którą Honda Motor Europe podpisała z firmą Castrol.
Honda w swoich samochodach stosuje silniki naszpikowane zaawansowanymi technologiami, które pomagają zredukować zużycie paliwa i emisję CO2 bez uszczerbku dla osiągów. W tym celu japoński producent razem z firmą Castrol opracował nową linię olejów o niskiej lepkości. Seria Castrol EDGE Professional H została stworzona specjalnie dla najnowszych modeli marki Honda, aby maksymalnie zwiększyć ich osiągi i wydajność.
Oleje Castrol EDGE Professional H zaprojektowano dla obecnej gamy jednostek napędowych Honda, składającej się z zaawansowanych technicznie benzynowych silników i-VTEC i wysokoprężnych i-DTEC. Dotyczy to m.in nowego turbodiesla 1.6, który jest już montowany w Hondach Civic, a już wkrótce będzie stosowany także w modelach CR-V i Civic Tourer.
Oleje Castrol EDGE Professional H oraz oryginalne oleje Honda są jedynymi produktami zalecanymi przez Hondę w Europie. Obie linie są dostępne wyłącznie w sieci dealerskiej Honda. Do wyboru są trzy lepkości oleju Castrol EDGE Professional H: 0W-20, 0W-30 i 5W-30. Ten pierwszy (0W-20) jest olejem energooszczędnym, przeznaczonym do silników benzynowych oraz samochodów z napędem hybrydowym. Niska lepkość oraz najwyższa jakość, potwierdzona specyfikacjami API SN oraz ILSAC GF-5, gwarantują długą eksploatację silnika oraz zmniejszone zużycie paliwa i emisję CO2 do atmosfery. Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 to olej dedykowany do silników wysokoprężnych, także tych wyposażonych w filtr cząstek stałych. Niskopopiołowa i energooszczędna formulacja zapewnia ochronę filtrów DPF i pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Olej może być stosowany do wydłużonych przebiegów między wymianami i spełnia specyfikację ACEA C2. Ostatni w gamie olej o lepkości 5W-30, jest przeznaczony do silników benzynowych (także tych z turbodoładowaniem) oraz do jednostek wysokoprężnych bez filtra cząstek stałych i także może być stosowany w trybie wydłużonych przebiegów. Olej spełnia wymagania norm API SN/CF, ILSAC GF-5 oraz ACEA A1/B1, A5/B5.
Oprócz poszczególnych specyfikacji branżowych, takich jak ACEA, API i ILSAC, oleje Castrol EDGE Professional H musiały przejść rygorystyczne testy Hondy, sprawdzające lepkość w wysokich temperaturach i stabilność termiczną.
Podobnie jak inne oleje gamy EDGE Professional, także oleje do samochodów Honda są poddawane w procesie produkcji podwójnej filtracji i wyróżniają się fluorescencyjnym zabarwieniem, widocznym w świetle UV.
Firmy Honda i Castrol od lat zapisują karty historii nie tylko w dziedzinie samochodów i motocykli, lecz także wyścigów. W 1959 roku firma Castrol miała swój udział w triumfie motocyklowej ekipy Hondy w jej pierwszym starcie w legendarnym wyścigu na wyspie Man. Od tego czasu Honda i Castrol mogły się cieszyć z niezliczonych zwycięstw w kategorii MotoGP, World Superbike i motocyklowych wyścigach długodystansowych, a teraz także ze zwycięstw w wyścigach samochodów turystycznych WTCC (Castrol jest sponsorem tytularnym teamu Honda w sezonie 2013 WTCC). Team Castrol Honda WTCC zwyciężył już w trzecim weekendzie wyścigowym sezonu i od tego czasu wielokrotnie zdobywał miejsca na podium oraz zapewnił sobie tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów.
Odpowiedzcie na kilka prostych pytań dotyczących oleju na którym jeździcie. 1. Producent (np. Castrol) 2. Rodzaj oleju i jego lepkość (np. Castrol EDGE 5W30) 3. Od jak dawna używacie oleju tej marki? 4. Co ile km wymieniacie olej w silniku?
Moim zdaniem Castrol to jeden z lepszych olei samochodowych. Używam go od dłuższego czasu w samochodach i nigdy nie zauważyłem problemów. Poniżej odpowiedzi na pytania: 1. Castrol 2. Castrol EDGE 5W-30 3. Nie pamiętam dokładnie ale na pewno od ponad 10lat 4. Jeżdżąc w większości po mieście staram się wymieniać między 10 a 12 tyś.
Nowy bolid Lexusa na bazie koncepcyjnego Lexusa LF-CC Lexus ogłosił, że w roku przyszłym – zbudowany na bazie koncepcyjnego Lexusa LF-CC bolid będzie brał udział w wyścigach Super GT. Nowy, hybrydowy samochód będzie rywalizował w klasie GT500 i zastąpi Lexusa SC430, ...
Sezon na jednoślady - motocykle, skutery i rowery Wraz z początkiem wiosny na ulicach pojawiają się motocykle i skutery. Użytkownicy takich pojazdów są w sposób szczególny narażeni na niebezpieczeństwo związane z wypadkami, ponieważ w razie kolizji nie ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.