Ceed SW vs Octavia

07 Cze 2019, 20:45

Cześć,
Które byście wybrali na auto rodzinne i dlaczego? Rozważam silniki 1.4 T GDI oraz 1.5 TSI. Skrzynia manualna. Rozważam Octavie sedan, gdyż ma wystarczająco duży bagażnik więc nie ma sensu dopłacać do kombi. Ceed w interesującym mnie wyposażeniu będzie trochę tańszy katalogowo. Póki co bardziej mnie przekonuje że względu na gwarancję. Skoda przypuszczalnie będzie tańsza w serwisowaniu. Co byście doradzili?
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Cze 2019, 23:31

mickw napisał(a):Co byście doradzili?
przejechać się jednym i drugim, a potem wybrać wg gustu (tak się kupuje nowe auta) :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Cze 2019, 07:59

mike napisał(a):przejechać się jednym i drugim, a potem wybrać wg gustu (tak się kupuje nowe auta)

Teoretycznie to masz rację, ale w praktyce wygląda to trochę inaczej.
Wydajemy kupę kasy i chcemy mieć auto doskonale dopasowane do swoich potrzeb. W tym zawiera się także trwałość(mała utrata wartości), niezawodność(nie po to kupuje się nowe auto by włóczyć się po serwisach),
ekonomia-spalanie, koszty ubezpieczenia i serwisu(na ubezpieczeniu i serwisie są naprawdę spore różnice nawet między zbliżonymi klasą autami).
Więc twoją metodą może kupować ktoś kto naprawdę nie liczy się z kasą. W przypadku zwykłego Kowalskiego(budżet przeważnie poniżej 100tys), wszystkie te aspekty brane są pod uwagę.
A może to jedynie moja księgowa jest taka upierdliwa :?: :lol:
Ja bym do ceed'a i octavii, dorzucił jeszcze astrę.
Wielkość bagażnika to jedno, a ustawność to całkiem co innego, jako auto rodzinne, to jednak kombi ma sporą przewagę nad sedanem.
Cenami katalogowymi nie ma co się sugerować, poproś o konkretne oferty i dopiero wtedy porównuj.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2019, 08:44

yeti65 napisał(a):Wydajemy kupę kasy i chcemy mieć auto doskonale dopasowane do swoich potrzeb. W tym zawiera się także trwałość(mała utrata wartości), niezawodność(nie po to kupuje się nowe auto by włóczyć się po serwisach),
ekonomia-spalanie, koszty ubezpieczenia i serwisu(na ubezpieczeniu i serwisie są naprawdę spore różnice nawet między zbliżonymi klasą autami)
....
Ja bym do ceed'a i octavii, dorzucił jeszcze astrę.


Dokładnie, niezawodność jest tu ważnym aspektem. Niestety są też to nowe modele silniki więc niekoniecznie dużo wiadomo o nich, natomiast gwarancja mnie przekonuje.
Zastanawiałem się nad Astra 1.4 ale pojawiają się w necie informacje o pękających tłokach w tych silnikach z niewielkimi przebiegami... Dlatego też odrzuciłem, szczególnie że długiej gwarancji nie dają
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Cze 2019, 10:12

W takim przypadku myślę, że lepszym wyborem będzie jednak Ceed.
1,5 tsi znowu ma jakieś problemy, coś z wolnymi obrotami, ale nie śledzę dokonań tego producenta, bo mnie te marki nie interesują.
Kia ma słabo wygłuszony bagażnik, ale to jest do zrobienia we własnym zakresie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2019, 10:24

Nie ma Octavii sedan, jest Octavia liftback, a to prawie tak samo użyteczne nadwozie jak kombi.
Z powyższych aut byłbym raczej za Ceedem, Octavia to starsza konstrukcja.
Alternatywnie Hyundai i30:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

jaki masz budżet na nowe auto?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba robić okresowe przeglądy klimatyzacji?
    Przeglądy okresowe są konieczne do prawidłowego funkcjonowania układu i wykonywać powinno się je co pół roku lub min. raz w roku. Układ klimatyzacyjny jest napełniony określoną ilością czynnika chłodzącego (gazu), ...
    Audi RS Q3 - pierwszy RS linii modelowej Q
    Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, marka z Ingolstadt zaprezentuje Audi RS Q3, pierwszy model RS w cieszącej się ogromnym zainteresowaniem rodzinie Q. Ten wyjątkowy samochód łączy w sobie przemyślaną ...

08 Cze 2019, 11:07

Ossy napisał(a):jaki masz budżet na nowe auto?


Ok. 100 tys.
Hyundaia rozważałem, w końcu to bardzo podobne auto. Aczkolwiek nowy cee'd zbiera bardziej pochlebne opinie. Też gwarancja 7 lat/150 tys jest bardziej odpowiednia dla mnie niż 5/ bez limitu. W czym Hyundai może być lepszy od Kii? Czy orientujecie się może w kosztach serwisu tych marek?
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Cze 2019, 17:54

mickw napisał(a):Zastanawiałem się nad Astra 1.4 ale pojawiają się w necie informacje o pękających tłokach w tych silnikach z niewielkimi przebiegami... Dlatego też odrzuciłem, szczególnie że długiej gwarancji nie dają

Problem sprzed kilku lat. Już nie pękają. A gwarancję możesz dokupić na 5 lat i 200 000 km.
aGradory
 

08 Cze 2019, 19:10

Gradory napisał(a):Problem sprzed kilku lat. Już nie pękają. A gwarancję możesz dokupić na 5 lat i 200 000 km.


Czy coś zostało zmienione w tych silnikach? Nie znalazłem o tym żadnej informacji...
mickw
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Cze 2019, 19:35

Yeti teoretycznie to masz rację, ale w praktyce spójrz jak są zadawane pytania tego typu :ok: bez szczegółów, tylko w sumie "który wybrać". W kwestiach finansowania nic nie doradzimy, bo:
1. nie mamy wglądu do konta oraz wydatków autora :wink:
2. co salon, to inna oferta (tutaj można radzić ew "drogo, ja gdzieś tam dostałem X, Y, Z i to w niższej cenie", ew "tanio"
yeti65 napisał(a):niezawodność
tutaj nie ma o czym pisać, bo to najczęściej nowe modele/auta. Tak czy owak masz gwarancję, a po jej zakończeniu i tak zazwyczaj dzieją się cuda, niezależnie od marki :mrgreen: ew wtedy autor już sprzeda samochód i ma to w pompce paliwa, czy się będzie psuć, czy nie.

Dlatego uniwersalną poradą przy nowych autach jest "kup to, co Ci się podoba i na co Cię stać" :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Cze 2019, 20:13

mickw napisał(a):Czy coś zostało zmienione w tych silnikach? Nie znalazłem o tym żadnej informacji...

O ile wiem, jest to problem astr z początku produkcji. I takich przypadków było bardzo mało. Ale wiadomo, jeden czy dwa uszkodzone silniki oznaczają panikę w Internecie: silniki masowo padają! Kup 1.6 Turbo, jak jeszcze dostaniesz (nie jest już produkowany). Tam nie pękają tłoki.
aGradory
 

08 Cze 2019, 21:54

yeti65 napisał(a):1,5 tsi znowu ma jakieś problemy, coś z wolnymi obrotami, ale nie śledzę dokonań tego producenta, bo mnie te marki nie interesują.
Kia ma słabo wygłuszony bagażnik, ale to jest do zrobienia we własnym zakresie.


Tak a z TSI nic sie nie zrobi tylko remont silnika :roll:
Poza tym mowa o nowych autach a nie 20 letnich, autora te problemy tak samo interesują jak klimat w Abu-Dhabi bo to co mu się przytrafi za 10 lat albo 300 tys jak auto będzie miało przejechane to jest oddzielna sprawa, może już w ogóle nie będzie właścicielem auta.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2019, 09:33

Jeśli chodzi o 1.5 TSI to na razie jedynym szerokim problemem jest szarpanie przy ruszaniu z jedynki, wystarczy wpisać w google i widać jak częsty to jest problem:
https://www.google.com/search?q=1.5+tsi ... e&ie=UTF-8

A poza tym to ja mam takie podejście do nowych aut/silników:
BEZWGLĘDNIE zmieniać olej co 10 max. 15 tys. km, nieważne czy to VW, Kia, Hyundai czy Peugeot
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Cze 2019, 09:44

Pionek napisał(a):Tak a z TSI nic sie nie zrobi tylko remont silnika
Poza tym mowa o nowych autach a nie 20 letnich, autora te problemy tak samo interesują jak klimat w Abu-Dhabi bo to co mu się przytrafi za 10 lat albo 300 tys jak auto będzie miało przejechane to jest oddzielna sprawa, może już w ogóle nie będzie właścicielem auta.

A ja bym zaśpiewał "przewaga dzięki technice"... potem podał lierki, potem do literek podał co się zjeb...ie bo to każdy głupi powinien wiedzieć a wywód zakończyłbym tabelkami :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Cze 2019, 11:49

szybki napisał(a):potem podał lierki, potem do literek podał co się zjeb...ie bo to każdy głupi powinien wiedzieć a wywód zakończyłbym tabelkami

A co to za aluzje ;p
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna