Chcę zmienić auto

10 Sty 2013, 15:53

Mam lagunę 2.0 8v kombi.
Ostatnio poruszam się na krótkich odcinkach po mieście.
Laguna pali około 13 l :/
Czy zmiana na mniejszego diesla ( ale nie bardzo małego bo nie lubie aut pokroju polo itp)dużo pomoże?takiego max 7 tys zł.
Myślałem o megane I dti,d(stary silnik mniej wadliwy niż nowe dci) podobno pali w mieście max 6,5 l.
Tylko czy na krótkich odcinkach też będzie tyle palił?
Mogę także założyć lpg sekwencję za 2200 z wtryskami reg fast.Tylko w jakim czasie przełączy mi się na lpg w okresie niezimowym? ustawione np na 25 stopni, z 300 m czy więcej?
piotr1234543
Początkujący
 
Posty: 67
Zdjęcia: 1
Miejscowość: sulechów

11 Sty 2013, 06:36

Diesel jak będziesz jeździł w zimie, to przez pierwsze kilka kilometrów będzie palił sporo więcej niż te 6-6,5l /100km
Pytanie tylko ile jeździsz. Ja wybrałem diesla i nie żałuję (żałuję tylko wyboru swojego auta, ale to już inna para kaloszy). W mieście (na trasie 11km) mój pokazuje średnią spalania na poziomie 5,5l/100km i to by się sprawdzało wraz ze stanem paliwa, ale na początku spalanie jest na poziomie ok. 10l/100km. Do tego mi byłoby szkoda silnika jechać mniej niż 9-10km
Tylko pamiętaj jeszcze, że większość diesli w naprawie tania nie jest.

Jakie to są krótkie odcinki? 9-10km, czy 2-3km?
hwxb5
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

11 Sty 2013, 07:52

moje audi początkowo było hybrydką Pb+LPG, instalacja nawet nie rok, samoczynnie zmieniała rodzaj paliwa 9w tańszych modelach, widziałam taki przełącznik, w którym ty decydujesz na jakim paliwie jeździsz :o ); w zimę zaczęły się schodki tj. jechałam na gazie, zatrzymuje się na światłach, i auto - trup, awaryjne, dopiero na benzynie odpalił :cry: w serwisie nic nie wykryli, ale sytuacja powtarzała się nieustannie przy zatrzymaniu samochodu - wyrzuciłam instalacje i auto niezawodne w zimę :ok:
jeśli chodzi o tanie diesle, zobacz fordziaki np focus z turbodiesel (koleżance pali max. 8l w zimę, a jeździ b. powoli), mam mieszane uczucia, co do megane - im mniejsze trasy pokonujesz, mimo wszystko auto pali więcej (zanim rozgrzeje się silnik), będziesz często tankował (brat miał czerwoną Megankę, i jak miał jechać z 6km, to wolał się przejść lub rowerkiem :lol: )
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2013, 10:09

Dlaczego panuje opinia że sekwencja jest dobra a 2 generacja to samo zło.najwięcej zależy jak jest ustawione. ja bym proponował 2 generacje bo osiągi do około 4500 są takie same a spalanie podobne z tym że przy ostrym bucie 2 generacja spali mniej ale z kolei też jedzie gorzej,ja bym się nie zastanawiał nad sekwencją tylko 2 generacja za 1700 zł .największy plus odpalasz na lpg i jeździsz bo sekwencja na rozruch bierze dość dużo paliwa jak to się podliczy to wcale tak tanio nie wychodzi .
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

11 Sty 2013, 12:45

Poszukaj Golfa III z idiotoodpornym dieslem 1.9TDI 90KM,za 7000zł znajdziesz bardzo ładny egzemplarz.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Sty 2013, 21:37

Golfy III mi się nie podobają :yes: . Takie toporne wnętrze i ciut za małe.
Średnie odcinki po mieście wynosza 5 km.
Z tym, że potrzebuję szybko się przemieszczać np jadę z domu na trening 6 km, póżniej do dziewczyny 2 km i np do babci jadę 4 km.
A czy na lpg w okresie letnim gaz przełączy mi się np po max 300 m? mając np ustawioną temp 25 stopni?
piotr1234543
Początkujący
 
Posty: 67
Zdjęcia: 1
Miejscowość: sulechów

13 Sty 2013, 09:02

Golfy to małe bobki jak juz to w kombi. Ja Ci polece jednak na Twoja jazde małą benzyne np Honda civic VII. 5 drzwiowa. Buda całkiem przestronna. SIlniki 1.4-1.6 spalanie do przeżycia.
Jak checsz tanszego diesla jednak to 1.7 z silnikiem Isuzu np astra.
Minus bardzo długo sie nagrzewa taki silnik w zime. Spalanie ok.
Na tak krótkie odcinki to mała benzynka bez lpg chyba ze instalacja starszej generacji bez podpierania paliwem.
Jeszcze jak wyglą nie odstrasza to Honda Jazz. Mała na zwenatrz, ale wewnatrz spora i bagażnik dobry. Starsze silniki miały pod dwie swiece na cylinder, auto lekkie, małe spalanie i jakoś jedzie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Sty 2013, 09:57

piotr1234543 napisał(a):Golfy III mi się nie podobają . Takie toporne wnętrze i ciut za małe.Średnie odcinki po mieście wynosza 5 km.Z tym, że potrzebuję szybko się przemieszczać np jadę z domu na trening 6 km, póżniej do dziewczyny 2 km i np do babci jadę 4 km.A czy na lpg w okresie letnim gaz przełączy mi się np po max 300 m? mając np ustawioną temp 25 stopni?


W zimie to ok 1km na ssaniu ,zanim się przełączy :) Sekwencja za to spali mniej gazu niż 2gen. Może Astra 1.7dti? Chociaż 13l lpg to jest 6,5l ropy przecież... Diesel będzie oszczędniejszy w lecie, na trasie itd, krótkie odcinki jeden pies :)
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Sty 2013, 10:07

Auto z dieslem pod maską nie nadaje się do jazdy typowo miejskiej. Wybierz sobie małego benzyniaka, albo ewentualnie załóż sobie instalacje gazową. Tylko nie kupuj auta z założoną już instalacją
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sty 2013, 11:55

Xyoz napisał(a):Auto z dieslem pod maską nie nadaje się do jazdy typowo miejskiej. Wybierz sobie małego benzyniaka, albo ewentualnie załóż sobie instalacje gazową. Tylko nie kupuj auta z założoną już instalacją


Nadaje sie, ale lepsza jest mała benzyna. Poza tym pełna zgoda.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Sty 2013, 12:21

Znaczy, nadawać się nadaje. Tylko nie liczyłbym na wielkie korzyści z tego płynące. Więcej rzeczy (droższych) do naprawy tutaj nie będzie już rekompensowane przez niskie zużycie paliwa.
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sty 2013, 17:11

To może Daewoo Lanos/Nubira,Seat Toledo,VW Passat B4,Audi 80 B4,Opel Vectra B,BMW E36.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012