Chevrolet Captiva 2007 rok 2.0 150 km hamowanie

20 Lis 2018, 22:10

Nie rozumiem, jak nie naprawie? Wymienię czujnik i usunę błąd i myślę że auto będzie w pełnym zabezpieczeniu. Pytam ponieważ, może wiesz czy przez te kontrolki auto może się tak zachowywać?bo jeżeli byłby błąd ABS to by się świeciło na desce a tego nie mam, duże prawdopodobieństwo że wina tego wszystkiego jest palenie się 2 kontrolek której komputer wyłapuje. Podjadę jutro do mechanika powiem zeby zmienił mi płyn hamulcowy a do elektryka niech wymieni czujnik pod hamulcem .
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

26 Lis 2018, 23:03

Witam, zwracam się z ogrąmną prośbą i pomocą w mojej usterce jaka jest problem z hamulcami w chevrolecie captiva. A mianowicie po wymianie czujnika hamulca recznego i usunięciu błędu i odpowietrzeniu całego układu wraz z wymianą płynu, auto po wciśnięciu gwałtownie nożnego pedału hamulca, staje blokując mi wszystkie koła. A wygląda to następująco, jadąc prędkością 50 km/h zaczynam wciskać pedał hamulca do końca i czuję jakby pedału hamulca nie było i auto blokuje mi koła przód jak i tył, po zatrzymaniu się słychać jak pompka pompuje pedał i wraca do normalności i mogę kontynuować jazdę. Staje mi się to po wciśnięciu pedału do końca. Proszę o pomoc bo mechanicy rozkładają ręce i wysyłają do elektryka bo myślą że to problem z elektroniką. Proszę o pomoc? I dodam że nie pokazuje mi żadnego błędu na desce, zapalają się podczas uruchomienia i prawidłowo gasną.
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

27 Lis 2018, 09:47

Pompa ABS, albo coś z elektroniką, trzeba podpiąć kompa i sprawdzić co pokazują czujniki i czy są jakieś zapisane błędy.

Układ na pewno odpowietrzony? Coś mi tu śmierdzi... Jak można wcisnąć hamulec do podłogi tak po prostu? To albo jest zapowietrzony, albo serwo (wspomaganie hamulca) nie działa. Przecież po lekkim dotknięciu pedału auto już powinno znacząco wyhamowywać, tym bardziej z 50 km/h...

Oczywiście zakładam że zaciski, tarcze i klocki są dobre.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 12:11

Captiva hamuje normalnie podczas jazdy, tylko jak gwałtownie wcisne pedal to koła sie blokuje i auto na piski opon staje i odpuszcza i za tym pedal wpada do końca a jak stanie to słychać jak pompuje pedal. Płyn wymieniony, odpowietrzony urządzeniem, klocki tarcze nowe z górnej półki. Dzisiaj podłączyłem pod kompa i zero błędu w układzie ABS i wgl, jeden błąd to włącznik i wyłącznik czujnik pedału hamulca ma jakieś A/B i jak wciska lekko to pokazuje że aktywny a jak mocniej to nieaktywny a za chwilę aktywny coś może być z wyłącznikiem i dlatego wariuje, na tą chwilę wyciągnął mi bezpiecznik i auto hamuje normalnie. Zamówiłem włącznik i jutro mają zmienić. Mówiła że mają pierwszy taki przypadek że auto tak się zachowuje, ogólnie hamuje ale po wciśnięciu do końca pedału blokuje koła i później odpuszcza po zatrzymaniu. Na wyłączonym ABS hamulce działają i jest okey. Może faktycznie czujnik włączenia i wyłączenia hamulca szwankuje i głupieje, gdzie ja już nie byłem i nie wiedzą. A może być jeszcze ze podczas wymiany hamulców coś spadło na czujnik ABS i też wariuje?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

27 Lis 2018, 12:35

Może tak być. Dziwny przypadek, też pierwsze słyszę... Hamuje normalnie, ale jak spowodujesz zablokowanie kół to ABS nie działa i dopiero się włącza po zatrzymaniu - mega, mega dziwne i mega niebezpieczne zimą.

Daj znać czy ten włącznik pomoże.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 16:11

Dokładnie hamuje narmalnie to nic się nie dzieje jak mocniej docisne przednie koła się zablokuja i puszcza po zatrzymaniu. Niby czujnik stopu ma jakieś styki A/B jeden idzie do świateł a drugi do pompy i może być ze to siedzi. Wyślę zdjęcie wydruku po diagnostyce, opis na dole.
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie bądź drogowym recydywistą
    Ryzykowne zachowania użytkowników dróg mają negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego i powodują wypadki ze skutkiem śmiertelnym. Jednak wciąż się zdarzają, często świadomie popełniane wielokrotnie. ...

27 Lis 2018, 16:14

Zdjęcie po diagnostyce Chevroleta z opisem usterki .
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

27 Lis 2018, 19:57

Po co robisz śmietnik? masz już jeden temat odnośnie tego problemu.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 27 Lis 2018, 22:21, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Połączyłem oba tematy w jeden
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Gru 2018, 20:19

Po wymianie czujnika stopu ,dalej mam problem z hamowaniem captivą , auto zachowuje się dziwnie podczas gwałtownego hamowania .Hamowanie autem na spokojnie do polowy pedału odbywa się dobrze bez problemu hamuje , problem zaczyna się jak zahamuje ostro , koła z przodu się zablokują auto jedzie na pisku opon i pedał hamulca wpada w podłogę . Po całkowitym zahamowaniu pedał hamulca słychać jak się pompuje i jest i w tedy mogę dalej kontynuować jazdę . błędów nie ma, nie pokazuje , każde z opon mierzy równo prędkość , mechanik który to sprawdzał powiedział ze problem możne być z pompą ABS z czujnikiem ciśnienia lub żeby zrobić aktualizacje oprogramowania systemu abs /esp, powiedział również ze auto po podłączeniu laptopa zachowuje się tak ze widzi ze po wciśnięciu pedału sterownik zadaje ciśnienie dla pompy ale nie odpuszcza/nie odbija i wygląda to tak ze zadane ciśnienie sterownik widzi i odpuści dopiero w tedy jak stanie z piesiem opon i wyrzuca go z systemu w laptopie po zatrzymaniu .Na ogół po wciśnięciu pedału auto powinno zadać ciśnienie i zaraz je odpuścić,ale tego nie robi tak twierdzi mechanik który badał auto . Teraz pytanie bo mówi ze są dwie opcje , albo zaktualizowanie oprogramowania esp na nowe programem chevroleta czyli serwis , lub wymiana całego sterownika modulatora ABS czyli pompy i teraz nie wiem co robić bo jeżdżę do każdego z kolei i tylko kasę biorą a auto jak się zachowywało tak się zachowuje . Czy pompa ma tez jakieś aktualizacje możne nie jest zaprogramowana bo może kiedyś była wymieniana i nie została zaprogramowana dlatego tak się dzieje podczas hamowania , już nie wiem . A wy co radzicie zrobić,zęby to w końcu hamowało ABS a nie blokowało kół ? proszę o pomoc :((
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

21 Lut 2019, 22:06

Witam,
Powracam z tematem hamowania abs chevrolet captiva 2007 r, został wymieniony sterownik ABS, pompa abs i wszystko zostało zaprogramowane i robił mi to servis . Przed wymiana blokował 2 koła z przodu podczas gwałtownego hamowania i po chwili odpuszcza. Wymieniłem sterownik i pompę i dalej to samo tylko, że teraz blokuje tylko lewe i po chwili odpuszcza prawe hamuje z abs . Już nie wiem co i jak. Serwis rozkłada ręce. Mechanik wspominał że trzeba wymienić może pompę hamulcowa z servem i odpowietrzyc wszystkie 4 koła, może to pomoże. Jak myślicie czy to pomoże czy coś innego może być z tym autem?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

21 Lut 2019, 22:21

To już takie zgadywanie ale serwo faktycznie może być przyczyną problemów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lut 2019, 22:49

Servo kompletne kosztuje 60 zł. Wymieni mi i zobaczymy. Teraz tylko blokuje lewe koło na moment i odpuszcza. Myślisz że to servo? Może faktycznie się psuje i tak się robi. Mechanik już nie wie sam, to co mi powiedział to idziemy dalej i wymieniamy pompę hamulca z servem i kontrolujemy wszystkie 4 koła. Te auto mnie wykończy.
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

21 Lut 2019, 23:13

Ja też miałem problem z zaciskającym się hamulcem, 3 dni walki z autem od rana do nocy, wymieniane, wężyki, regenerowany zaciski, zmieniana pompa, ospowietrzane z maszyną, sprawdzany ABS a okazało się że serwo padło, zmienione i do dziś spokój
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lut 2019, 09:58

To oby to było serwo bo już na prawdę nie mamy pomysłu. Bo podczas gwałtownego hamowania pedal wpada w podłogę i po 3 sec się wraca i jest, samochód jedzie i ma odblokowanie koło. Na to wygląda że przyczyną jest pompa hamulcowa z osprzętem. Daj Boże żeby to było bo kasy tyle włożyłem że bym miła 2 taki samochód. Jakbyś miał pomysł co jeszcze może być to daj znać.
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

21 Sty 2020, 16:59

Czy wymiana serwa pomogla?

Mam identyczny przypadek i jestem na estapie po 2 naparwach (regeneracji pompy abs która wyswietlala blad na zaworze zwrotnym pompy). Obecnie blokuje sie tylko kolo przednie lewe jak powyzej.
Pawel34
Obserwowany
 
Posty: 1