CHR przedlift a polift

03 Lut 2025, 20:46

Witam, słyszałem że wycie skrzyni eCVT w CHR polift czyli od 2019r jest mniejsze niż w CHR przedlift. Czy ktoś użytkował hybrydę 1.8 w tych 2 samochodach i może określić na ile to " wycie" jest mniejsze, odczuwalne czy nie ? Różnica w cenie CHR z 2016 r a 2020r z tym samym przebiegiem to nawet kilkanaście tysięcy złotych. Oba modele mi się podobają tylko pozostaje to wycie skrzyni , na ile jest ono denerwujące. Ktoś coś?
panaroma
Nowicjusz
 
Posty: 21

03 Lut 2025, 21:58

panaroma napisał(a):może określić na ile to " wycie" jest mniejsze, odczuwalne czy nie ?


O wiele, to są zupełnie inne konstrukcje. W sumie to mam wątpliwości czy ecvt w ogóle można nazywać "skrzynią biegów"

panaroma napisał(a):ba modele mi się podobają tylko pozostaje to wycie skrzyni , na ile jest ono denerwujące.


Po mieście kwestia przyzwyczajenia, w trasie głośniej.

panaroma napisał(a):Różnica w cenie CHR z 2016 r a 2020r z tym samym przebiegiem to nawet kilkanaście tysięcy złotych


A ja tam nie widzę nic dziwnego w tym, że 4 lata młodszy samochód i to z liftem po drodze jest kilkanaście koła droższy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2846
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lut 2025, 00:06

panaroma napisał(a):słyszałem że wycie skrzyni eCVT w CHR polift czyli od 2019r jest mniejsze niż w CHR przedlift
To nie skrzynia wyje tylko silnik który jest utrzymywany na wyższych stałych obrotach podczas przyspieszania. Wracając do zmian o których piszesz to tu z tego co pamiętam przy jednostce 1.8 nic się znacząco nie zmieniło ale nowa generacja objęła 2.0 hybrid i tu jest sporo większa moc i faktycznie jest trochę ciszej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10280
Zdjęcia: 35

04 Lut 2025, 08:48

panaroma napisał(a):Oba modele mi się podobają tylko pozostaje to wycie skrzyni , na ile jest ono denerwujące. Ktoś coś?

Powtarzasz Urban legend sugerując się tylko i wyłącznie netem. A internet to po odcedzeniu czegoś bez podbijania lajków do oglądalności jest w 10% normalną wiedzą która i tak często opiera się na subiektywnych odczuciach.

Jest tak jak Rokkiko napisał nie masz żadnego wycia tylko rosną obroty silnika na max a potem do tego wzrasta prędkość. Jest moment przy jeździe on/off. Są auta modele hybryd lepiej i gorzej wyciszone więc mniej słyszalne.
Przejedź się hybrydą tylko musisz ją zrozumieć i się wjeździć a nie wsiądziesz i ciśniesz na max żeby udowodnić "wycie".

Jak nauczysz się jeździć hybrydą to już inny rodzaj napędu w kategorii przemieszczania przestanie dla Ciebie istnieć.

P.s.

Co ciekawe w audi A6 diesel multitronic na wsiach było wszystko fajnie bo każdy chłop z polskiej wsi musi mieć TDI a tam dopiero był kibel z "wyciem" okraszonym cudowną technologią koncernu :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11190
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe