Ciągnięcie przyczep cięższych od samochodu

12 Mar 2012, 16:10

A jak mogą mi udowodnić czy przewożę coś zarobkowo czy nie :?: nawet jeśli jeżdżę codziennie to może być to na potrzeby własne, a jak wiozę samochód sąsiada to co już jadę zarobkowo?
A w DR wpisane jest OSOBOWY.
viatool to tylko na drogach ekspresowych i autostradach tak czy na wszystkich :?:
Ostatnio edytowany przez M_TT, 13 Mar 2012, 15:07, edytowano w sumie 1 raz
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

13 Mar 2012, 15:05

czy to forum zamarło :?: Pytałem o viatool i ogólnie moglibyście coś dodać bo ja mam już niesmak co do jazdy z większą przyczepą np taką 2.7T DMC :roll:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

16 Mar 2012, 06:20

M_TT napisał(a):viatool to tylko na drogach ekspresowych i autostradach tak czy na wszystkich


Viatoll jest tam gdzie bramki są ..
Wykaz odcinków płatnych
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

16 Mar 2012, 12:40

@M_TT nie jest ważne jak masz zaszeregowany pojazd w DR, może to być nawet kabriolet :mrgreen: ważne jest to co masz wybite na haku i co wpisane w pozycji O1 i O2 w DR, jeśli masz tam 3500 to możesz śmigać legalnie z 3500
@silvo44
oki karcisz było by lepszym słowem ;)
ogólnie homologacje wydaje producent i nie ma jej nigdzie w DR, auto może być terenowe nie zależnie od tego czy jest zarejestrowane jako ciężarówka, osobowy czy nawet kabriolet :mrgreen:
tutaj słowo terenówka jest delikatnym nadużyciem, ogólnie chodzi o pojazdy z ramą i napędem na obydwie osie, które mają odpowiednią homologacje producenta, wszystkie masy powinieneś mieć wybite na tabliczce znamionowej, lub po rozkodowaniu VINu tam też producent koduje masy przyczep ciągniętych przez pojazd,
ogólnie żeby można było ciągnąć u nas przyczepe o DMC3500 auto musi być mieć homologacje terenówki, DMC włąsne powyżej 2600kg i urządzenie sprzęgające ( hak) przystosowany do takiego obciążenia, u nas nie wolno takim autem holować powyżej 3500kg pomimo nawet homologacji producenta na wyższe obciążenia,
przykładowo mój parch który u arabów ciągał motorówki w/g producenta może targać 6,5 tony na haku :mrgreen: w polsce dostałem jedynie 3,5 :cry: choć ciekawi nie jak to by się zatrzymywało z 6.5 tony zna plecach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Maj 2012, 21:18

w związku z tymi wszystkimi problemami co do cięższych przyczep, mam do was jeszcze jedno pytanie, otóż myślę o tym żeby kupić przyczepkę dwuosiową, 2 osie po 1300kg nośności, dzięki temu że w dowodzie będzie wbite 750kg nie będzie problemu z ciągnięciem jej przez jakikolwiek samochód, nie trzeba robić przeglądu co rok, tylko ta przyczepa nie ma hamulców, nie będzie problemów z zatrzymaniem się jak włoże np 2.5t węgla :?: :wink:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

07 Maj 2012, 15:24

będzie problem za każdym zatrzymaniem przez kontrole jakąkolwiek, i to nie taniusi :mrgreen:
hamulec najazdowy bardzo prosto zmotać, nie przerasta to umiejętności przeciętnego człowieka, który wie jak klucz trzymać ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Maj 2012, 20:41

mandat to chyba tylko za przeładowanie mogę dostać czy za coś jeszcze :?:
A na koniec może jakoś podsumować to wszystko a więc...
przyczepa z hamulcem najazdowym lub teoretycznie nie może być cięższa od samochodu tak :?:
Czy zatem aby móc ciągnąć 150% DMC na haku musi być wpisane samochód terenowy w DR a nie osobowy?
Gdzieś słyszałem również że samochód musi stanowić 1.33 masy przyczepy? Wie ktoś czy to prawda? Może dotyczy to kategorii B a nie B+E :) tutaj tak jest napisane a więc według 1.33 nie mogę ciągnąć wspomianym na początku samochodem przyczepy cięższej niż 1600kg a z hamulcem uruchamianym z miejsca kierowcy równą masie samochodu, to po co do cholery te 3500kg? żeby po podwórku z tym jeździć :?: po podwórku to mi nawet prawo jazdy nie potrzebne :lol:
http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

08 Maj 2012, 17:50

M_TT napisał(a):kupić przyczepkę dwuosiową, 2 osie po 1300kg nośności, dzięki temu że w dowodzie będzie wbite 750kg nie będzie problemu z ciągnięciem jej przez jakikolwiek samochód,


Nie bardzo można zrozumieć tok Twojego myślenia.. W DR masz wbite DMC - na 100% .. Więc jakim cudem uważasz, że dwuosiowa przyczepka ma DMC do 750 kg ??

M_TT napisał(a): po co do cholery te 3500kg?


3,5 tony odnosi się do kat B - mono, bo + 750 daje 4250 ..

M_TT napisał(a):po podwórku to mi nawet prawo jazdy nie potrzebne


Do czasu.. aż się coś komu nie stanie ..można nawet po pijaku jeździć i czym się tylko chce .. do czasu ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

08 Maj 2012, 19:52

Żaden problem zarejestrować nową przyczepkę na 750kg, jej faktyczna wytrzymałość może być większa ale kogo to interesuje. Miałem na myśli 3500kg w rubryce Q1 w DR :!: więc twoja odpowiedź jest chyba nie na temat :)
Wracając do tematu... Posumuje:
-Przyczepa nie może być cięższa od samochodu i nie ważne co mamy wbite w rubryce Q1, w gre wchodzą masy rzeczywiste ciągnika i przyczepy.
- Samochód ciągnący przyczepę z hamulcem najazdowym musi mieć DMC = 1.33 DMC przyczepy, w przypadku hamulca pneumatycznego tego ograniczenia już nie ma.

- Teorie o niezbędnym tachografie i kursie na przewóz rzeczy do kat B :mrgreen: można włożyć między bajki, tylko na drogach eks. i autostradach których mamy pod dostatkiem :lol: muszę mieć viatoola, chociaż w przypadku zarobkowego transportu niezbędny jest już tachograf ale ciekawe kto by to sprawdzał..., najważniejsze jest mieć B+E bo na to służby pewnie są uczulone.
Z tego wychodzi że przy DMC 2830kg (te 2700 które podalem na początku to pomyłka) mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o DMC 2125kg (masa własna wynos 2135kg) żeby nie narażać się na żadne mandaty, cięższej nie. Jeśli coś źle zrozumiałem to poprawcie mnie.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

09 Maj 2012, 14:23

M_TT napisał(a):Miałem na myśli 3500kg w rubryce Q1 w DR


No jasnowidzem nie jestem .. jeszcze .. Nie znam Twoich myśli .. na razie - potrenuję trochę :lol:

M_TT napisał(a):tylko na drogach eks. i autostradach których mamy pod dostatkiem muszę mieć viatolla,


A to bramki Viatoll na innych drogach nie obowiązują ?? A czemu ??
Przecież nie tylko na szybkich są - na normalnych dwupasmówkach też ..

M_TT napisał(a):to po co do cholery te 3500kg


Nie wiem co Cię tak dziwi i wkurzasz się sam na siebie - skoro masz wbite do DR 3500 to tylko się cieszyć w/g mnie .. to max na B+E ...
Niektóre autka w Q2 nie mają nawet 750 i wtedy jest problem ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

09 Maj 2012, 16:53

M_TT napisał(a):Przyczepa nie może być cięższa od samochodu i nie ważne co mamy wbite w rubryce Q1, w gre wchodzą masy rzeczywiste ciągnika i przyczepy.
i jesteś w tak zwanym mylnym błędzie, wiele razy już przytaczałem przepisy, terenówka z homologacją może ciągać 150% swojego DMC(jest to odnotowane w zwiększonym wpisie O1), poczytaj :wink:
BTW rubryka Q to stosunek mocy do masy

to co masz wpisane (osobowy terenowy czy jakikolwiek inny) nie ma znaczenia ważna jest pozycja odnośnie masy przyczepy z hamulcem i jeśli twój samochód ma homologacje masz zwiększoną tą wartość, jeśli masz wpisane tyle co DMC pojazdu znaczy że nie masz ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Maj 2012, 17:29

hmmm w takim razie muszę wydrukować z wiarygodnego źródła ten przepis bo inaczej przy spotkaniu z miśkami nie będzie zbyt kolorowo :wink: , a gdzie tego szukać bo w kodeksie drogowym nie widziałem.
M_TT napisał(a):Miałem na myśli 3500kg w rubryce Q1 w DR



No jasnowidzem nie jestem .. jeszcze .. Nie znam Twoich myśli .. na razie - potrenuję trochę :lol:

M_TT napisał(a):tylko na drogach eks. i autostradach których mamy pod dostatkiem muszę mieć viatolla,



A to bramki Viatoll na innych drogach nie obowiązują ?? A czemu ??
Przecież nie tylko na szybkich są - na normalnych dwupasmówkach też ..

M_TT napisał(a):to po co do cholery te 3500kg



Nie wiem co Cię tak dziwi i wkurzasz się sam na siebie - skoro masz wbite do DR 3500 to tylko się cieszyć w/g mnie .. to max na B+E ...
Niektóre autka w Q2 nie mają nawet 750 i wtedy jest problem ..


no tak na dwupasmówkach też jest to dziadostwo.
A co mi z tych 3500kg w Q1 skoro prawo interpretuje się różnie i w efekcie okazuje się ze nie moge wiecej niż RMC pojazdu, zaś w innych źródłach spotyka się inne teorie.

A w Q2 wszystkie mają 750kg :mrgreen:

M_TT napisał(a):Przyczepa nie może być cięższa od samochodu i nie ważne co mamy wbite w rubryce Q1, w gre wchodzą masy rzeczywiste ciągnika i przyczepy.

i jesteś w tak zwanym mylnym błędzie, wiele razy już przytaczałem przepisy, terenówka z homologacją może ciągać 150% swojego DMC(jest to odnotowane w zwiększonym wpisie O1), poczytaj :wink:
BTW rubryka Q to stosunek mocy do masy

No wszystko pięknie a czy w takiej sytuacji gdy przyczepa jest cięższa od samochodu nie powinna być wyposażona w hamulec sterowany z miejsca kierowcy ( pneumatyczny) a z najazdowym obowiązuje mnie już przepis "DMC samochodu musi stanowić 1.33 DMC ciągniętej przyczepy" :?:
A co do 150% to chyba to wystarczy:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 03.32.262
z późn. zm.) Dział II par. 3 ust. 4 pkt 4 stanowi:
„dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może
przekroczyć:
a/ wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b/ dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c/ maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d/ 3.500 kg,
z tym, że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr. 5, poz. 30) masa ta może ulec zwiększeniu do 150 %
wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych
warunków”.
Ostatnio edytowany przez M_TT, 09 Maj 2012, 17:38, edytowano w sumie 1 raz
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

10 Maj 2012, 08:49

dokładnie o to rozporządzenie ministra chodzi :wink:
nie musisz mieć innych hamulców niż najazdowy, przyczepa musi mieć DMC nie większe niż 3500 i nie większe niż DMC przyczepy wpisane w dowód w pozycjiO.1 (co wy z tym Q??) w pozycji O.2 max jest 750 ale może być mniej zależy od masy własnej holownika,
tak więc konkludując
żeby ciiągać ciężką przyczepe potrzebujemy:
-terenówki/busa z wpisem w pozycji O.1 przykłądowo 3500kg
-przyczepy z hamulcem najazdowym spełniającej warunki dopuszczenia do ruchu zarejestrowanej i z ważnym badaniem technicznym o DMC nie większym niż wpis w rubryce O.1 DR holownika
-VIATOLL!!!
oczywiście potrzebujemy prawo jazdy kategorii minimum B+E :wink:

jeśli ciągamy przyczepę prywatnie nie potrzebujemy:
-TACHO
-kursu na przewóz towarów
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Maj 2012, 14:18

M_TT napisał(a):nie ważne co mamy wbite w rubryce Q1, w gre wchodzą masy rzeczywiste ciągnika i przyczepy.

Qrde - sam zacząłeś z Q .. :mrgreen:

M_TT napisał(a):A w Q2 wszystkie mają 750kg

pocieszny napisał(a):w pozycji O.2 max jest 750 ale może być mniej


Dokładnie.. Znów to O i Q ..

M_TT napisał(a):w przypadku samochodu terenowego(...) masa ta może ulec zwiększeniu do 150 %


Nie oznacza to jednak, że wolno.. Muszą być spełnione dodatkowe warunki - choćby odpowiedni zaczep ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

10 Maj 2012, 15:54

jeśli w dowodzie masz w rubryce O.1 mase większą niż DMC Twojego auta to znaczy że spełnia warunki jako holownik, a DMC przyczepy jest dobierane z różnych składowych w tym z homologacji elementu łączącego, hamulca i innych, i jeśli ma DMC 3500 to oznacza tyle że 3500 to maksymalnie tyle może ważyć przyczepa z łądunkiem
wpis o DMC jest rzeczą wiążącą i ma wpływ na możliwość poruszania się tym po drodze,
przykładowo jeśli laweta ma DMC 2700 to nawet jak jest pusta i waży 400kg to nie moge jej holowac maluchem a ni innym holownikiem z wpisem w rubryce O.1 mniejszym niż 2700
BTW na 2 osiową przyczepkę żaden rzeczoznawca nie da ci DMC 750kg a żaden diagnosta sie pod tym nie podbije :mrgreen: zejdź na ziemie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)