[v40 1998 1,8] ciężko chodzi sprzeglo

17 Kwi 2015, 11:46

tak jak w temacie czemu tak koszmarnie twardo i skrzypiąco i piszcząco wchodzi pedał?
i na dodatek R bieg zgrzta i to bardzo mocno chyba ze wczesniej wbije jakikolwiek inny przed wbiciem R
sprzęgło bierze w polowie ku górze : :( :(
michalinik
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: opel astra 2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • 23 Kwi 2015, 12:19

    Masz docisk do wymiany. Tarcza sprzęgła może być dobra i dlatego bierze ono w połowie ale docisk tarczy na pewno jest uszkodzony. proponuje wymienić cały komplet.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    24 Kwi 2015, 08:18

    ale sprzęgło jest wymienione na nowe właśnie :shock: :shock:
    ile ono ma? Z jakies 2 tygodnie 1500km
    Żeby nie było komplet jest wymieniony i markowy łożysko tarcza docisk
    widzę że sa tu fachowcy :D
    michalinik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Auto: opel astra 2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    24 Kwi 2015, 09:45

    michalinik napisał(a):ale sprzęgło jest wymienione na nowe właśnie :shock: :shock:
    Tego nie pisałeś więc uwaga
    michalinik napisał(a):widzę że sa tu fachowcy :D
    jest nie na miejscu. Zadałeś pytanie nie podając wszystkich okoliczności problemu tym samym wprowadzając w błąd chcących Ci pomóc. Teraz w świetle nowych faktów będziesz musiał wykazać się większą inicjatywą podając przyczynę wymiany sprzęgła , producenta nowych części , kto dokonywał naprawy i dane pojazdu uzupełnione o kod silnika.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Kwi 2015, 10:46

    Zgadzam się z kolegą - nie podałeś ,że wymieniłeś już sprzęgło na nowe.
    Trzeba było od tego zacząć.
    Ja miałem taki przypadek że kupiłem komplet sprzęgła nowy firmy sachs po zamontowaniu biegi nie wchodziły :shock: oddałem na gwarancje i mi ją uznali - uszkodzony był docisk.
    Twój też może być wadliwy - ale to tylko teoria bo fachowcem nie jestem.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    24 Kwi 2015, 14:13

    w nowym?
    VALEO
    B4184s pisałem ze 1,8 115
    No ale na starym tez skrzypialo
    a nowe gdzie powinno łapać sprzegło? Nie od dołu?
    michalinik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Auto: opel astra 2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    24 Kwi 2015, 18:31

    Wymieniałem niedawno w takim aucie sprzęgło i też komplet Valeo ( nr. zestawu 821499 ) Przyczyną naprawy był przerażający pisk na wciśniętym pedale sprzęgła na pracującym silniku. Rozpadło się / wytopiło łożysko wyciskowe. Niewielkiemu uszkodzeniu uległa też tuleja prowadząca. Sama wymiana przebiegła bezproblemowo. Przy okazji został poddany regeneracji siłownik hydrauliczny. Pedał sprzęgła nie bierze od samego dołu , chodzi lekko ( klient się spytał żartobliwie przy odbiorze auta - czy aby na pewno działa ? ). Jest hydraulika spełniająca rolę samoregulacji. Tak jak złożysz tak ma być. Pytałem kto Ci wymieniał . Przemilczałeś , a może to tajemnica. Jeśli sam to jest sens dalszej dyskusji. Natomiast jeśli mechanik to odsyłam Cię do niego na reklamację. Inną kwestią jest kto kupił części. Czy na pewno oryginał czy jakąś ryżową podróbę sygnowaną logo rzeczonej firmy.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    27 Kwi 2015, 12:52

    Reklamacja nie uznawana.
    Valeo a są oryginalne i tańsze to ile takie sprzęgło oryginalne kosztowało? A w jakim roczniku i silniku to robiłeś?
    No ale jak odbierałem łapało przy podłodze odrazu i to mi odpowiadało i wtedy nic nie skrzypiało a pedał chodził leciutko a po x kilometrach jak pedał zaczął popiskiwać i skrzypieć i odrazu o wiele ciężej sięwciskać to sprzegło zaczęło brać w innym miejscu bierze od połowy to zaczyna brac a całkiem zasprzegła na górze.
    No ale ma na to wpływ wysprzęglik? I pompka? A pompka? Mechanik sam mówił że nie wie czemu tak bierze żę powinno na dole brać bo gruba tarcza.
    A odnośnie zgrzytania to czemu ten R zgrzyta? Za każdym razem. Chyba że najpierw wbije jakiś wbieg do przodu i potem R to wchodzi elegancko. Wcześniej jak to sprzelgo chodziło lekko to nie zgrzytało ( a moze tez wbijałem R z 1 albo 3)
    No ale sila nacisku na pedał naprawdę jest spora i to mocno.
    michalinik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Auto: opel astra 2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    27 Kwi 2015, 22:43

    michalinik napisał(a):Reklamacja nie uznawana.
    A dlaczego ? Czyżbyś zakupił komplet we własnym zakresie i zawitał z nim u mechanika ? Jeśli tak to gdzie nabyłeś ?
    michalinik napisał(a):ile takie sprzęgło oryginalne kosztowało?

    Zakupiłem na rzecz klienta w pobliskim sklepie za około 700 zł.
    michalinik napisał(a): A w jakim roczniku i silniku to robiłeś?
    w takim jak Twój i takim samym motorze.
    michalinik napisał(a):No ale sila nacisku na pedał naprawdę jest spora i to mocno.
    Wygląda na ogoloną tarczę sprzęgła.Widziałem już coś takiego. Niby prawie nowa , przebieg nieduży a zużyta.Co by nie patrzeć aż się prosi by zrzucić skrzynię jeszcze raz
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    28 Kwi 2015, 15:05

    A może masz uszkodzony wysprzęglik - też bym go sprawdził.
    [link do oferty na Allegro wygasł]
    Sprawdź też sam pedał sprzęgła czy płynnie chodzi - najlepiej podczas odpowietrzania wysprzęglika.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    29 Kwi 2015, 07:54

    ale co ma do tego wysprzęglik? Wysprzeglik reguluje sile nacisku? Jedno z 2 niema chyba nic wspólnego to jakim cudem po paru km możę sie zuzyc tarcza sprzegla?
    michalinik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Auto: opel astra 2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    23 Maj 2015, 11:58

    ref ref ref
    michalinik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Auto: opel astra 2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    20 Cze 2015, 10:05

    bonifacy a łożysko wyciskowe i ta tuleka to jest to łożysko oporowe?
    Wymieniłeś te 2 części? oprócz kompletu sprzęgła i one moga miec wpływ na ciężkość pedała?
    Bo jednak cienka tarcza nie ma wpływu na ciężkość pedała?
    michalinik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Auto: opel astra 2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    20 Cze 2015, 15:44

    michalinik napisał(a):Bo jednak cienka tarcza nie ma wpływu na ciężkość pedała?
    Niby nie ma , niby jednak ma. Konstruktorzy wymyślili i zastosowali w nowszych konstrukcjach sprzęgło samonastawne, Jego cechą w odróżnieniu do zwykłego jest stała siła potrzebna do wysprzęglenia w miarę zużywania się tarczy sprzęgłowej.
    http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... onastawne/
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Cze 2015, 17:00

    Ale po wymianie calego zestawu nadal pedał spręzynuje i cięzej chodzi niz w takim samym innym aucie ze starym sprzegłem.
    michalinik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Auto: opel astra 2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999