Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

15 Wrz 2016, 13:44

Witam.
Mam zamiar sprowadzić "terenówkę" więc z racji akcyzy i OC z silnikiem do 2.0
Auto potrzebuję na ryby, grzyby i do lekkiego terenu, z czasem coś zmodyfikuje żeby poprawić właściwości terenowe.
Do wyboru mam:
Suzuki Grand Vitara 97-05 Toyota Rav4 97-02 faworyci :roll:
Kia Sportage 2000-2003 2.0 benzyna
Hiundai Santa Fe 2001-2005 2.0 diesel
Land Rover Freelander 2000-2005 2.0, 1.8 benzyna
Nissan X-Trial 2001-2003 2.0 benzyna (niestety Terrano II ma silniki powyżej 2.0)
Ford Maverick
Subaru Forester, Daihatsu Terios, Honda C-RV/H-rv no i rasowa "terenówka" Renault Scenic 4x4 :) :mrgreen:
Ewentualnie jak bym wytrzepał wszystkie kieszenie i ze dwie niedziele postał pod kościołem to Mitsubishi Shogun(Pajero) Pinin :?:
Roman13
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,5 MPS 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Wrz 2016, 19:40

Tez ogarniam ten temat do podobnych celów :) u mnie nr 1 to RAV I a potem Terios.
Sportage też OK, ale więcej rzeczy awaryjnych.
Forester długi przód, dwie głowice w silniku. Prześwit na styk.
Pinin jeden silnik, a reszta gdi. Nie ma nawet blokady różnicowego.
Vitarka gnije mocno, trzeba większy budżet na nią mieć.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Wrz 2016, 22:14

Rav4 I ok bo na II już narzekają co do Vitary słyszałem że podłoga "rudzieje" ale za to masz reduktor, ręcznie dołanczany napęd na przód, rama i sztywny most z tyłu co daje możliwość podrasowania Vitarki
Roman13
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,5 MPS 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Wrz 2016, 08:39

No tak, ale po co podrasowywać autko rekreacyjne do wypadu na rybki. Jak chcesz zażyć też nieco off roadu to są lepsze autka od Vitarki do tego celu, choc ta tez daje rade.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2016, 09:05

Jak sprowadzasz z Niemiec/Benelux to tam spotkać można w tym segmencie Frontere A/B 2.0 8V 115kuni - (miałem taką (Sport 2-drzwi) w rodzinie) i mnóstwo Łady Nivy. Frontera w przeciwieństwie do Łady stosunkowo bezawaryjna.

Nasza 2.0 8v poszła dalej i na LPG na monowtrysku przelatane ma przez lata ponad 300tyś. km, w sumie ma pół bańki i używana wcześniej była przez dwóch leśniczych - lekko nie miała. Masz normalnie FMC reduktor 2x4/4x4H/4x4L. I za grosze pewnie kupisz to auto. Gorzej pewnie będzie dorwać 2.0 z klimą. Ale jak kupisz Sport'a to masz dach kompozytowy demontowany :D
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

16 Wrz 2016, 12:11

Nie zauważyłem info o budżecie, jednak obstawiam, że to ~10k. W tych pieniądzach powyższe wymagania spełni Łada Niva, która będzie prawie nówka :mrgreen: części tak tanie, że jakiś Fiat Punto czy dowolne DU przy niej to niemal strefa premium :mrgreen:

Z Daihatsu bardziej Feroza.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexusy podatne na tuning
    Coupé LC i RC, limuzyny IS i LS, crossovery UX i NX czy nawet hatchback CT – samochody Lexusa wyróżniają się na ulicy. Ale dla tych, którzy chcą dodać im jeszcze więcej pikanterii, tunerzy mają ...
    Verva Street Racing 2016
    W miniony weekend odbyło się jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. Festiwal Verva Street Racing 2016 zgromadził tysiące miłośników motoryzacji, dla których organizator przygotował wiele atrakcji. ...

16 Wrz 2016, 20:22

Będę sprowadzał z UK co prawda można tu Nivę znaleźć ale to rzadkość prawie taka jak Maluch z kierą po prawej (widziałem :o ) Poczytałem, pomyślałem i będę wybierał między:
Grand Vitara
Cheeroke/Grand Cheeroke
Mitsubishi Shogun
Zależy co trafię w dobrym stanie :mrgreen:
Roman13
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,5 MPS 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Wrz 2016, 20:25

2 razy byłem oglądać Frotki ale za każdym razem trafiłem na niesprawny napęd na przód (sprzęgiełka)
Roman13
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,5 MPS 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Gru 2016, 09:28

Roman13 napisał(a):Suzuki Grand Vitara 97-05 Toyota Rav4 97-02 faworyci :roll:
Kia Sportage 2000-2003 2.0 benzyna
Hiundai Santa Fe 2001-2005 2.0 diesel
Land Rover Freelander 2000-2005 2.0, 1.8 benzyna
Nissan X-Trial 2001-2003 2.0 benzyna (niestety Terrano II ma silniki powyżej 2.0)
Ford Maverick
Subaru Forester, Daihatsu Terios, Honda C-RV/H-rv

żadne z wymienionych aut nie jest terenówką i w teren się nie nadaje
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2018, 12:04

Panowie pomóżcie

Miałem Kia Sportage I, żona nim jeździła zimą z dziećmi do szkoły, niestety padła i dobrze bo była tak zgnita, że bałem się nią jeździć.

Kupiłem Subaru legacy z 2003r. SimetricalAWD, naczytałem się jaki to nie jest super napęd, lepszy od quattro i takie tam, no i się wje.ałem, samochód spoko i ładny, ale jednak nie o to mi chodziło z tym napędem.

Teren ciężki, nawet bardzo ciężki czyli podjazd pod górkę zimą, brak możliwości wyminięcia się dwóch aut, jak już coś jedzie z góry to już tylko się zatrzymać i trzeba się obrócić lub ruszyć z miejsca, cofać nie można bo poślizg i lepsza wersja podczas poślizgu czyli fosa, gorsza 3 metry spad tzw. skarpa. Żona nie bała się tym wyjeżdżać i zjeżdżać (Kia Sportagie I), a jeśli nawet by gdzieś wpadła to nie szkoda. Jak jest -10 to nawet przednim napędem wyjadę, najgorsze błoto śniegowo Kia dawała radę.

Macie jakieś propozycję? Vitara, za drogie, cena do 15 tyś. zł, trasy krótkie 5km do szkołyu. Przydało by się coś małe, nie za ciężkie i z blokadą, moc też ważna bo czasami w 5 osób trzeba wyjechać i najlepiej na 2 biegu bo 1 jak wrzuci to zamuli czyli np. daihatsu terios odpada.
Pajero Pinin GDI dalej tak z awaryjnością i dostępnością części jak było?

Pozdrawiam i proszę o pomoc
wiktoriano
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: GOLF 3
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2018, 12:32

Co jest nie tak z tym Subaru?

Zerknij na poniższe typy (modele, niekoniecznie te egzemplarze):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2018, 12:44

Pewnie się naczytałeś o super SAWD i szperach i że wyjedzie nawet z jeziora... Tak, ale fabryczne blokady (pełne) mają tylko sportowe wersje, zwykłe osobówki nie mają tego napędu. Jak wjedziesz prawą stroną na rolki, to nie ruszysz. Potrzebne są blokady, ale żebyś nie miał żadnej we Foresterze?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2018, 13:01

Napęd jest nie tak SimetricalAWD delikatny spad i już nie ruszy, musi ciągnąć równo, po drugie na zakręcie jak jest dużo śniegu jak delikatnie dodam gazu to rzuca dupą jak tylkonapędowiec, dzisiaj opony zmieniam i zobaczę bo były jakieś 5 letnie gumy założone, nie ma to jak bieżniki bez paska przez środek, sprawdzone.

Suzuki SX4, stały napęd bez reduktora i blokady

Toyota Rav 4, spoko, ale czy są jakieś blokady, reduktor? W Kia Sportage I jest LSD niby pierdoła, ale jak nazwa wskazuje ograniczenie poślizgu pomiędzy tylną, a przednią osią np. podczas ruszania.

Suzuki grand vitara, w moim regionie czyli na południu ceny dopiero od 18, 19 tyś. zł

Ford Maverik - za długi

Nissan x-trial - ten licznik na środku to jakaś porażka, powinni za to zamykać..
Napęd 4x4 działa poprzez sprzęgło międzyosiowe, które podczas uślizgu przednich kół dołącza tylne. Rozwiązanie to odpada

Honda HR-V - jak wyżej, dołączany napęd jak wyżej

Subaru forester - SimetricalAWD czyli to co się nie sprawdziło.

Hiundai Tucson - Chyba tak samo dołączany tył automatycznie.

Honda CR-V - dołączany automatycznie
wiktoriano
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: GOLF 3
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2018, 13:03

W foresterze jest jakaś blokada? Tam też jest SAWD, no właśnie, naczytałem się, że wyjdzie nawet z jeziora...
wiktoriano
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: GOLF 3
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2018, 13:20

S-AWD ma zapewniać stabilność podczas jazdy na wprost. To nie jest napęd w teren! Podnieś prawą stronę auta na lewarku i spróbuj ruszyć = powodzenia. Tutaj potrzebne są blokady dyferencjałów.

Nie liczy się rodzaj napędu, ale właśnie BLOKADY. Czy to quattro, Simetrical, xDrive itp. Takie napędy pokona nawet Panda 4x4, jeśli sobie załączy drugą oś na stałe.

Na pewno nie masz żadnej elektronicznej blokady? Jakieś stabilizacje, szpery, blokady na przycisk? Ewentualnie pozostaje wymiana dyfra/szpery na jakąś z blokadą... Bo szkoda zmieniać auto na podobne, które też nie wyjedzie.

Niestety ale większość 4x4 to chwyt marketingowy, to strasznie upośledzone napędy. Jedynie machaniczne spięcie i blokowanie pozwala wyjechać z błota (z tego co wiem STi ma właśnie sztywny napęd, ale zwykłe Subaru GT już nie).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007