Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

15 Wrz 2016, 14:44

Witam.
Mam zamiar sprowadzić "terenówkę" więc z racji akcyzy i OC z silnikiem do 2.0
Auto potrzebuję na ryby, grzyby i do lekkiego terenu, z czasem coś zmodyfikuje żeby poprawić właściwości terenowe.
Do wyboru mam:
Suzuki Grand Vitara 97-05 Toyota Rav4 97-02 faworyci :roll:
Kia Sportage 2000-2003 2.0 benzyna
Hiundai Santa Fe 2001-2005 2.0 diesel
Land Rover Freelander 2000-2005 2.0, 1.8 benzyna
Nissan X-Trial 2001-2003 2.0 benzyna (niestety Terrano II ma silniki powyżej 2.0)
Ford Maverick
Subaru Forester, Daihatsu Terios, Honda C-RV/H-rv no i rasowa "terenówka" Renault Scenic 4x4 :) :mrgreen:
Ewentualnie jak bym wytrzepał wszystkie kieszenie i ze dwie niedziele postał pod kościołem to Mitsubishi Shogun(Pajero) Pinin :?:
Roman13
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 15 Wrz 2016, 14:31
Prawo jazdy od: 13 02 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,5 MPS 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

15 Wrz 2016, 20:40

Tez ogarniam ten temat do podobnych celów :) u mnie nr 1 to RAV I a potem Terios.
Sportage też OK, ale więcej rzeczy awaryjnych.
Forester długi przód, dwie głowice w silniku. Prześwit na styk.
Pinin jeden silnik, a reszta gdi. Nie ma nawet blokady różnicowego.
Vitarka gnije mocno, trzeba większy budżet na nią mieć.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2612
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

15 Wrz 2016, 23:14

Rav4 I ok bo na II już narzekają co do Vitary słyszałem że podłoga "rudzieje" ale za to masz reduktor, ręcznie dołanczany napęd na przód, rama i sztywny most z tyłu co daje możliwość podrasowania Vitarki
Roman13
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 15 Wrz 2016, 14:31
Prawo jazdy od: 13 02 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,5 MPS 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

16 Wrz 2016, 09:39

No tak, ale po co podrasowywać autko rekreacyjne do wypadu na rybki. Jak chcesz zażyć też nieco off roadu to są lepsze autka od Vitarki do tego celu, choc ta tez daje rade.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2612
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

16 Wrz 2016, 10:05

Jak sprowadzasz z Niemiec/Benelux to tam spotkać można w tym segmencie Frontere A/B 2.0 8V 115kuni - (miałem taką (Sport 2-drzwi) w rodzinie) i mnóstwo Łady Nivy. Frontera w przeciwieństwie do Łady stosunkowo bezawaryjna.

Nasza 2.0 8v poszła dalej i na LPG na monowtrysku przelatane ma przez lata ponad 300tyś. km, w sumie ma pół bańki i używana wcześniej była przez dwóch leśniczych - lekko nie miała. Masz normalnie FMC reduktor 2x4/4x4H/4x4L. I za grosze pewnie kupisz to auto. Gorzej pewnie będzie dorwać 2.0 z klimą. Ale jak kupisz Sport'a to masz dach kompozytowy demontowany :D
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Rejestracja: 08 Lip 2016, 15:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

16 Wrz 2016, 13:11

Nie zauważyłem info o budżecie, jednak obstawiam, że to ~10k. W tych pieniądzach powyższe wymagania spełni Łada Niva, która będzie prawie nówka :mrgreen: części tak tanie, że jakiś Fiat Punto czy dowolne DU przy niej to niemal strefa premium :mrgreen:

Z Daihatsu bardziej Feroza.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11432
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cofanie liczników w samochodach z karą pozbawienia wolności Cofanie liczników w samochodach z karą pozbawienia wolności
    Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym w którym za każde przekręcenie licznika będzie groziło od 3 miesięcy do pięciu lat więzienia. Za takie oszustwo odpowiadają zarówno kierowca, właściciel ...
    Mitsubishi Outlander - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP Mitsubishi Outlander - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
    Outlander - nowy crossover Mitsubishi Motors, który zadebiutował w Europie kilka tygodni temu, został poddany nowej serii testów zderzeniowych, organizowanych przez instytut Euro NCAP. Samochód uzyskał ...

  • Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    16 Wrz 2016, 21:22

    Będę sprowadzał z UK co prawda można tu Nivę znaleźć ale to rzadkość prawie taka jak Maluch z kierą po prawej (widziałem :o ) Poczytałem, pomyślałem i będę wybierał między:
    Grand Vitara
    Cheeroke/Grand Cheeroke
    Mitsubishi Shogun
    Zależy co trafię w dobrym stanie :mrgreen:
    Roman13
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 15 Wrz 2016, 14:31
    Prawo jazdy od: 13 02 1995
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,5 MPS 170KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    16 Wrz 2016, 21:25

    2 razy byłem oglądać Frotki ale za każdym razem trafiłem na niesprawny napęd na przód (sprzęgiełka)
    Roman13
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 15 Wrz 2016, 14:31
    Prawo jazdy od: 13 02 1995
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,5 MPS 170KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    08 Gru 2016, 10:28

    Roman13 napisał(a):Suzuki Grand Vitara 97-05 Toyota Rav4 97-02 faworyci :roll:
    Kia Sportage 2000-2003 2.0 benzyna
    Hiundai Santa Fe 2001-2005 2.0 diesel
    Land Rover Freelander 2000-2005 2.0, 1.8 benzyna
    Nissan X-Trial 2001-2003 2.0 benzyna (niestety Terrano II ma silniki powyżej 2.0)
    Ford Maverick
    Subaru Forester, Daihatsu Terios, Honda C-RV/H-rv

    żadne z wymienionych aut nie jest terenówką i w teren się nie nadaje
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    08 Lut 2018, 13:04

    Panowie pomóżcie

    Miałem Kia Sportage I, żona nim jeździła zimą z dziećmi do szkoły, niestety padła i dobrze bo była tak zgnita, że bałem się nią jeździć.

    Kupiłem Subaru legacy z 2003r. SimetricalAWD, naczytałem się jaki to nie jest super napęd, lepszy od quattro i takie tam, no i się wje.ałem, samochód spoko i ładny, ale jednak nie o to mi chodziło z tym napędem.

    Teren ciężki, nawet bardzo ciężki czyli podjazd pod górkę zimą, brak możliwości wyminięcia się dwóch aut, jak już coś jedzie z góry to już tylko się zatrzymać i trzeba się obrócić lub ruszyć z miejsca, cofać nie można bo poślizg i lepsza wersja podczas poślizgu czyli fosa, gorsza 3 metry spad tzw. skarpa. Żona nie bała się tym wyjeżdżać i zjeżdżać (Kia Sportagie I), a jeśli nawet by gdzieś wpadła to nie szkoda. Jak jest -10 to nawet przednim napędem wyjadę, najgorsze błoto śniegowo Kia dawała radę.

    Macie jakieś propozycję? Vitara, za drogie, cena do 15 tyś. zł, trasy krótkie 5km do szkołyu. Przydało by się coś małe, nie za ciężkie i z blokadą, moc też ważna bo czasami w 5 osób trzeba wyjechać i najlepiej na 2 biegu bo 1 jak wrzuci to zamuli czyli np. daihatsu terios odpada.
    Pajero Pinin GDI dalej tak z awaryjnością i dostępnością części jak było?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc
    wiktoriano
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 11 Mar 2015, 11:46
    Prawo jazdy od: 10 01 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: GOLF 3
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    08 Lut 2018, 13:32

    Co jest nie tak z tym Subaru?

    Zerknij na poniższe typy (modele, niekoniecznie te egzemplarze):
    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5110
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    08 Lut 2018, 13:44

    Pewnie się naczytałeś o super SAWD i szperach i że wyjedzie nawet z jeziora... Tak, ale fabryczne blokady (pełne) mają tylko sportowe wersje, zwykłe osobówki nie mają tego napędu. Jak wjedziesz prawą stroną na rolki, to nie ruszysz. Potrzebne są blokady, ale żebyś nie miał żadnej we Foresterze?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6114
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    08 Lut 2018, 14:01

    Napęd jest nie tak SimetricalAWD delikatny spad i już nie ruszy, musi ciągnąć równo, po drugie na zakręcie jak jest dużo śniegu jak delikatnie dodam gazu to rzuca dupą jak tylkonapędowiec, dzisiaj opony zmieniam i zobaczę bo były jakieś 5 letnie gumy założone, nie ma to jak bieżniki bez paska przez środek, sprawdzone.

    Suzuki SX4, stały napęd bez reduktora i blokady

    Toyota Rav 4, spoko, ale czy są jakieś blokady, reduktor? W Kia Sportage I jest LSD niby pierdoła, ale jak nazwa wskazuje ograniczenie poślizgu pomiędzy tylną, a przednią osią np. podczas ruszania.

    Suzuki grand vitara, w moim regionie czyli na południu ceny dopiero od 18, 19 tyś. zł

    Ford Maverik - za długi

    Nissan x-trial - ten licznik na środku to jakaś porażka, powinni za to zamykać..
    Napęd 4x4 działa poprzez sprzęgło międzyosiowe, które podczas uślizgu przednich kół dołącza tylne. Rozwiązanie to odpada

    Honda HR-V - jak wyżej, dołączany napęd jak wyżej

    Subaru forester - SimetricalAWD czyli to co się nie sprawdziło.

    Hiundai Tucson - Chyba tak samo dołączany tył automatycznie.

    Honda CR-V - dołączany automatycznie
    wiktoriano
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 11 Mar 2015, 11:46
    Prawo jazdy od: 10 01 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: GOLF 3
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    08 Lut 2018, 14:03

    W foresterze jest jakaś blokada? Tam też jest SAWD, no właśnie, naczytałem się, że wyjdzie nawet z jeziora...
    wiktoriano
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 11 Mar 2015, 11:46
    Prawo jazdy od: 10 01 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: GOLF 3
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ciężko o terenówkę z silnikiem do 2.0 więc co wybrać

    08 Lut 2018, 14:20

    S-AWD ma zapewniać stabilność podczas jazdy na wprost. To nie jest napęd w teren! Podnieś prawą stronę auta na lewarku i spróbuj ruszyć = powodzenia. Tutaj potrzebne są blokady dyferencjałów.

    Nie liczy się rodzaj napędu, ale właśnie BLOKADY. Czy to quattro, Simetrical, xDrive itp. Takie napędy pokona nawet Panda 4x4, jeśli sobie załączy drugą oś na stałe.

    Na pewno nie masz żadnej elektronicznej blokady? Jakieś stabilizacje, szpery, blokady na przycisk? Ewentualnie pozostaje wymiana dyfra/szpery na jakąś z blokadą... Bo szkoda zmieniać auto na podobne, które też nie wyjedzie.

    Niestety ale większość 4x4 to chwyt marketingowy, to strasznie upośledzone napędy. Jedynie machaniczne spięcie i blokowanie pozwala wyjechać z błota (z tego co wiem STi ma właśnie sztywny napęd, ale zwykłe Subaru GT już nie).
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6114
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Jeep Rubicon Sport
      Toyota Camry LE V6 sedan i coupe, 1995 rok
      Cena za używany katalizator marki Peugeot
      Sofa Warszawa 223